مدیر میراث‌فرهنگی فهرج از راه‌اندازی سه کارگاه تولید کفش دست‌دوز با اعتباری معادل ۱۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی امید خبر داد.

  • به گزارش پایگاه خبری دیار نخل: حمید وحیدزاده گفت:این کارگاه‌ها با اخذ مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان و به همت یک زوج هنرمند به نام‌های مجید هاتفی و ام‌البنین جلالی در شهرستان فهرج راه اندازی شده است.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان می گوید:این کارگاه‌ها که در شهر فهرج، روستای برج معاذ و بخش نگین کویر این شهرستان ایجاد شده به صورت مستقیم ۳۵ نفر را مشغول به فعالیت کرده است.

 

او با اشاره به اینکه در طول یک ماه پنج هزار جفت کفش چرمی در این کارگاه‌ها تولید می‌شود گفت:این زوج هنرمند تاکنون به بیش از ۱۰۰ هنرجو در این شهرستان آموزش داده‌اند و در استان سیستان و بلوچستان و منطقه جازموریان نیز به آموزش رشته سوزن‌دوزی و دوخت کفش و همچنین ایجاد کارگاه‌های تولیدی نیز پرداخته‌اند.

 

به گفته وحیدزاده کفش‌های تولیدی به کشور‌های افغانستان و پاکستان صادر می‌شود و امیدواریم بتوانیم با همکاری بخش خصوصی به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در این شهرستان کمک کنیم.

 

انتهای پیام/