تقی زاده گفت: وقتی ایده ای بتواند ارزش افزوده بالایی برای استان داشته باشد قطعا استانداری اگر خودش نتواند بصورت مستقیم کمک مالی کند به هرحال از طریق ادارات و شرکت ها این حمایت ها را جلب می کند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل به نقل از  راه آرمان؛ عباس تقی زاده مشاور رسانه ای استاندار کرمان در حاشیه بازدید از اولین رویداد تخصصی تولیدی محتوای دیجیتال بسیج اظهار کرد: این ایده بسیار خوبی است به خاطر اینکه ما در حوزه های مختلف چه در حوزه های قانونی، اجرایی وسایر حوزه ها در سطح استان و کشور شاهد یک شکاف بین ظرفیت ها و توانمندی هایی در حوزه دیجیتال هستیم اینکه هنوزشناخته شده نیست و بیشتر در اختیار جوانانی است که تحصیل کرده این رشته ها نیستند و به دلیل علاقه ای که دارند به آن روی آورده اند.

وی گفت: زیرا فضای کسب و کار تغییر کرده وبخشی از جامعه به سمت تولید دیجیتال رفته است، بخشی در حوزه فرهنگی و بخشی دیگر در حوزه هایی از جمله اجتماعی و اقتصادی است .

مشاوررسانه ای استاندار کرمان افزود: این رویداد تخصصی تولیدی محتوای دیجیتال ظرفیت خوبی در زمینه اشتغال زایی دارد باید اعتراف کنیم که این مغفول و ناشناخته مانده و به آن پرداخته نشده است.

تقی زاده ادامه داد: ممکن است کم و بیش استارت آپ هایی را در این زمینه برگزار کرده باشیم اما اینکه همه ظرفیت های استان را بتوانیم معرفی کنیم و یا اینکه بقیه را به این سمت بکشانیم متاسفانه تا به حال حرکت قوی در این رابطه نداشته ایم.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیج یک نهاد مردمی است و ارتباط آن یک ارتباط اداری و اجرایی  نیست و می تواند ارتباط پویاتری داشته باشد و همیشه دراین زمینه موفق بوده است.

مسئول روابط عمومی استانداری کرمان بیان کرد: باید از ظرفیت بسیج رسانه و تشکل های بسیج استفاده شود و همچنین از سایر نهادها تا بتوان ظرفیت ها را معرفی کرد.

تقی زاده با بیان اینکه مهمترین ظرفیت سرمایه انسانی است و دارای فکر و اندیشه است، اذعان کرد: متاسفانه هنوز بین این سرمایه انسانی و حوزه سیاستگذاری و اجرایی استان در همه زمینه ها ارتباط کاملی شکل نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: استانداری کرمان آمادگی دارد تا بتواند این ظرفیت ها را درقالب همایش، مکاتبه برای معرفی بیشتر انجام دهد.

مشاور رسانه ای استاندار کرمان خاطرنشان کرد: وقتی مدیران با این ظرفیت ها آشنا شوند قطعا به سراغ آنها خواهند رفت.

تقی زاده تصریح کرد: استانداری به دلیل اینکه بین ادارات دولتی جایگاه ویژه ای  دارد باید در این زمینه پیشگام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه امروزه همه با فضای دیجیتال ارتباط دارند به یک رسانه قوی تبدیل شده که بخشی از آن می تواند در خدمت آموزش قرار گیرد.

مسئول روابط عمومی استانداری کرمان ادامه داد: ظرفیت مهمی که به تازگی شکل گرفته بحث حقوق شهروندی و بحث دسترسی به اطلاعات آزاد است اگر از این فن آوری استفاده کنیم ارتباط مردم با سامانه های دسترسی به اطلاعات آزاد تسهیل خواهد شد.

تقی زاده عنوان کرد: اگر بتوانیم  تعامل جوانان صاحب انیشه را با مسئولین و ارتباط گیری با دستگاه های اجرایی انجام دهیم می تواند کمک زیادی کند.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری ۷ اثر ثبت ملی و رتبه اول کشور را در کارنامه خود داریم، تصریح کرد: متاسفانه چندان از این ظرفیت برای معرفی استان استفاده نشده است.

مشاور رسانه ای استاندار کرمان خاطرنشان کرد: همچنین شاهد هستیم که ادارات و شرکت های بزرگ در حوزه دیجیتال نیاز خدماتی و تبلیغاتی خود را با شرکت های خارج از استان قرار داد می بندد به دلیل اینکه این ظرفیت داخلی معرفی نشده است.

تقی زاده گفت: استانداری در این زمینه می تواند حمایت معنوی کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا استانداری حاضر به حمایت مالی از این ایده ها است یا نه؟ بیان کرد: من در بخش مالی استانداری نیستم اما وقتی حرکتی بخواهد انجام شود و ارزش افزوده بالایی برای استان داشته باشد قطعا استانداری اگر خودش نتواند بصورت مستقیم  کمک مالی کند به هرحال از طریق ادارات و شرکت ها این حمایت ها را جلب می کند.

انتهای پیام/