به‌مناسبت هفته قوه قضائیه، نمایندگان سراسر کشور حمایت قاطع خود را از رویکرد فسادستیز این قوه در دوران ریاست آیت‌الله رئیسی اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیش از ۱۵ ماه از انتصاب آیت‌الله رئیسی به ریاست قوه قضائیه از سوی مقام معظم رهبری می‌گذرد. دورانی نسبتا کوتاه برای تحولات بزرگ در عرصه مبارزه با فساد. اما آنچه که در این مدت رخ داده است بیش از آنکه لرزه بر اندام مفسدین و رانت‌خواران انداخته موجب دلگرمی مردم شده است. بدون شک در این مسیر حمایت مجلس شورای اسلامی توانی مضاعف برای مقابله و ریشه‌کنی فساد خواهد داد.

و اینک به مناسبت هفته قوه قضائیه، اعلام حمایت قاطع نمایندگان سراسر کشور از رویکرد فسادستیز این قوه ادامه دارد.

ولی اسماعیلی، نائب رئیس کمیسیون اجتماعی:

برخورد قوه قضائیه با مفاسد افزایش اعتماد عمومی را به‌دنبال دارد/مجلس حامی اقدامات فسادستیز دستگاه قضا است

ولی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقدامات موثری در رابطه با مبارزه با فساد در دستگاه قضا صورت گرفته است که  تاثیر بسزای در افزایش اعتماد عمومی داشته است.

وی افزود: مبارزه با فساد برای عامه مردم باید به صورت عینی قابل لمس باشد و در این چند سال با رویکرد متفاوتی که آیت‌الله رئیسی دیده‌ایم؛ موجب افزایش امید در جامعه شده است.

نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کشیدن مفسدان دانه درشت به پای میز محاکمه  به عیان گویای این است که قوه قضائیه با هیچ کسی مماشاتی نداشته و عدالت را اجرایی می‌کند و این اقدامات قطعاً مورد حمایت مجلس است.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه با رویکرد مبارزه با فساد از دورن و بیرون که در پیش گرفته، مورد تحسین فعالان  مختلف سیاسی و اجتماعی کشور قرار گرفته است که می‌توانند گام بلند در گسترش عدالت باشد.

نماینده مردم گرمی  خاطرنشان کرد: مردم برخورد با دیگر دانه درشت‌ها را که به نوعی وصل به افراد با نفوذ بوده و یا نسبتی نزدیک با آنان دارند را هم انتظار می‌کشند.

محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی‌شهر:

تخریب‌گران قوه قضائیه مفسدان و حامیان آن‌ها هستند/ شفاف‌سازی قوه قضائیه باید به مجلس هم راه پیدا کند

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: با آمدن آیت الله رئیسی به قوه قضائیه بارقه امید در دل مردم ایجاد شد و به فصل خدا قدم های خوبی برداشته شده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این قدم ها هم برای مبارزه با فساد و همچنین در جهت شفاف سازی انجام گرفت و یک کار برجسته رئیسی این بود که این قدم ها را از خود شروع کرد.

وی افزود: این عملکرد و رویه و شفاف سازی و مبارزه با فساد را نمایندگان مجلس هم  از خودشان شروع کنند.

وی افزود: شفاف سازی حساب های قوه قضاییه انجام و ابهاماتی که در این زمینه بود، از بین رفت تا اینگونه راه های رانت و فساد بسته شود هر چند که تا رسیدن به شرایط مطلوب راه درازی را در پیش رو داریم.

نقدعلی گفت: امروز تورم و گرانی و سوء مدیریت برخی مسئولان گلوی مردم را فشرده است و همچنین برخی به صورت عمدی برخی از مشکلات اقتصادی را رقم می زنند که نیاز به ورود قوه قضائیه است.

محمدتقی نقدعلی گفت: تخریب گران  قوه قضائیه یا خود مفسدان و یا حامی آن ها هستند، همچنین کسانی  که نحوه مدیریتشان ضعیف بود نیز سعی می کنند با تخریب این عملکرد ضعیف را مخفی نگهدارند.

علی اکبر بسطامی، نماینده ایلام:

عزم دستگاه قضا در برخورد با مفسدین قابل تقدیر است/ حمایت مجلس از اقدامات قوه قضائیه

“علی اکبر بسطامی”، نماینده استان در مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدارگفت: تشکر می کنم ازریاست محترم قوه قضاییه که در این مدت کم با تدابیر بسیار هوشمندانه و عالمانه مسائل قضایی  کشور را در کنار همکارانشان پیگیری میکنند.

وی اظهار کرد:اجرای عدالت هزینه دارد شاهد هستیم که مجموعه دستگاه قضا با همه توانشان برای پیاده کردن احکام نورانی اسلام و در راستای تدابیر رهبر معظم  انقلاب وبرقراری  عدالت درجامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند ودر راستای  مبارزه با دانه درشتها در کشور همان هایی  که منابع ملی را می مکند خوشبختانه شاهد تحولاتی در داستگاه قضا بودیم.

بسطامی افزود:می طلبد که همه دلسوزان نظام از این نگاه مبتنی بر اموزه های دین که با جسارت برای عدالت تلاش می کنند حمایت کنندو در این راه پر پیچ وخم قوه قضاییه را همراهی نمایند.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:من به عنوان نماینده مجلس اطمینان داریم که مطمئن ترین راه دفاع حقوق مردم توجه به نگاه بلند امامت و ولایت و قوه قضاییه است که لازم و ضروری است که همگان برای پیشبرد این اهداف تلاش کنیم.

بسطامی ادامه داد:نمایندگان مجلس معتقد هستند که باید اینگونه  اقدامات مورد توجه قرار گیرد و بحمداله این آمادگی در مجلس وجود دارد که این گونه برنامه تقویت شود وهرکاری که متناسب با موضوعات خاص کشور که متناسب با آرمان بلند امام و شهدا که ایجاد عدالت درجامعه است  جامه بپوشانیم.

حسن همتی نماینده شاهین دژ و تکاب:

اقدامات رئیس دستگاه قضایی زمینه‌ساز امیدواری مردم/ مجلس در مبارزه با فساد در کنار قوه قضاییه است

به گزارش اروم نیوز، حسن همتی نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر با تبریک هفته قوه قضاییه، افزود: اقدامات به جا، شایسته و انقلابی و خداپسندانه آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه واقعا جای تقدیر و تشکر دارد افزود و بنده به عنوان سرباز کوچک نظام در مجلس ، صمیمانه از اقدامات انجام گرفته تشکر می کنم.

وی گفت: از مسئولان قضایی می خواهم که کما فی سابق و حتی قاطعانه تر و بدون ملاحظه این اقدامات ادامه یافته و با انواع و اقسام فساد مبارزه کنند.

همتی تصریح کرد: اقدامات آقای رئیسی واقعاً موجبات امیدواری و چشم روشنی مردم شده است و مردم می بینند که رئیس محترم قوه بی امان و بی واسطه با فساد مبارزه می کند.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس قطعا از این اقدامات حمایت می‌کند؛ اظهار کرد: قوانین در این زمینه تقریبا کامل است و با این وجود هرگونه اقدام، مجوز و قانونی که لازم باشد در راستا مبارزه با فساد تصویب خواهد شد و در این زمینه مجلس نیز در کنار قوه قضاییه خواهد بود.

موسی احمدی، نماینده بوشهر:

قوه قضاییه نشان داد اگر درون خودش فساد باشد تعارف ندارد/ باید خارج از هر حواشی برخورد با مجرمین ادامه داشته باشد

به گزارش سپاس؛ حجت الاسلام موسی احمدی نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو اختصاصی با سپاس، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: دستگاه قضا به عنوان رکن اصلی نظام و حکومت در هر جامعه ای بشمار می رود و در ایران به عنوان قلب تپنده‌ای است که هر زمان خوب عمل کرد نظام در مسیر بسیار مناسبی قرار گرفت.

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: موضع گیری‌ها، اظهار نظر‌ها، تصمیم گیری‌ها، آرا و اجرای آرا برای اصلاح و پیشرفت امور یک نظام بسیار اثر گذار است. در دوره های قبل شخصیت های مبرزی سکان‌داری قوه قضاییه را به عهده گرفته اند که سیدالشهدای این دستگاه شهید بهشتی بود که با نگاه متفکرانه و دور اندیشانه‌ای که داشت دستگاه قضایی را احیا کرد. در طول زمان هم شخصیت‌هایی آمدند و هر کدام اقداماتی انجام دادند که قابل تقدیر است.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: از زمانی که آیت الله رئیسی سکان‌دار قوه قضاییه  به دست گرفت، شرایط خاص و بسیار مهم رقم خورد. اقدامات خوبی در برخورد با مفسدین صورت گرفت. بخش های ویژه ای ایجاد و پرونده های بزرگی تشکیل شد. باند های فساد کشف و اموال اقتصادی در جای خود قرار گرفت.

احمدی بیان کرد: بررسی و مطالعات بسیار خوبی در دستگاه قضایی صورت گرفت. کارشناسان به مسائل ورود و قضات مجربی جهت پیگیری انتخاب شدند. به نظر می رسد درون مجموعه قوه قضاییه اتفاقات خوبی رخ داده که نیاز است با همه متخلفین و مفسدین به صورت شفاف برخورد شود.

وی با بیان اینکه مردم کشفیات قوه قضاییه را کاملا احساس می‌کنند، عنوان کرد: امروز قوه قضاییه با اقتدار متخلفین را در دام قانون گرفتار کرده که این نوع برخوردها نشان می دهد دستگاه قضایی در کنار برخورد با سایر دستگاه‌ها، اگر درون خودش فساد مشاهده شود تعارف نخواهد داشت.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در خانه ملت تصریح کرد: اقدامی که قوه قضاییه انجام می‌دهد موجب امید و خوشحالی نیروهای علاقه‌مند به نظام شده است.

احمدی اذعان کرد: دستگاه قضا از حواشی ایجاد شده نگران نیست. این گونه حواشی همیشه دیده و در آینده نیز خواهیم دید. باید خارج از هر گونه حواشی به پرونده ها رسیدگی و با هر مجرمی برخورد شود.

احمد راستینه، نماینده شهرکرد:

اقدامات فسادزدای آیت‌الله رئیسی باید تداوم یابد/ مسئولان مانع مبارزه با فساد نشوند

احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز، درباره اقدامات فسادزدای قوه قضائیه در روزهای اخیر اظهار داشت: خوشبختانه با حضور آیت‌الله رئیسی در رأس قوه قضائیه یک روح امید و مطالبه عدالت در جامعه شکل گرفت. اقدامات فسادزدای او از نزدیک‌ترین افراد درون قوه قضائیه شروع شد و در یک پیگیری مصرانه و محکم، نقاط فسادزا را هدف قرار داد.

وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات آیت‌الله رئیسی، پرونده فساد آقای طبری است که نشان می‌دهد او بدون توجه به بازخوردهای اقدامات فسادزدای قوه قضائیه در سطوح مختلف جامعه، اجرای عدالت و تحول را از درون قوه قضائیه شروع کرده است؛ لذا این تحول از درون و روحیه مبارزه با فساد درون دستگاهی توسط عالی‌ترین مقام این دستگاه، پیام روشنی به تمام مسئولان کشور مخابره می‌کند و آن پیام این است که در دفاع از حقوق بیت‌المال و حاکم کردن عدالت هیچ خط قرمزی وجود ندارد و حتی یک پیام دیگری به نخبگان سیاسی جامعه مخابره می‌کند و آن پیام هم این است که اگر مسئولان در دوران مسئولیت خود مراقب نباشند، امکان دارد فساد، ظرفیت و جایگاهشان را به خطر بیندازد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس یازدهم با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی تمرکز بسیاری بر جریان‌های و شریان‌های فسادآور اقتصادی دارد، گفت: این شریان‌ها جامعه را دچار مشکل کرده؛ لذا مبارزه با دانه‌درشت‌های اقتصادی و عدم مسامحه با مفسدان از دیگر اقدامات مثبت قوه قضائیه است.

راستینه تأکید کرد: اقدامات فسادزدای قوه قضائیه اگر تداوم یابد، می‌تواند ثمرات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برای کشور در پی داشته باشد.

وی گفت: برای مبارزه با فساد باید مسئولان از خودرأیی، استبداد رأی و دیکتاتوری عبور بکنند و اگر گزارشاتی مبنی بر  فساد نزدیکانشان به آنها ارائه شد مانع مبارزه با فساد نشوند.

روح‌الله ایزدخواه، نماینده تهران:

مبارزه بی امان با فساد و تبعیض در دستور کارهای اصلی مجلس است

روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با تهران پرس در رابطه با اقدام قوه قضائیه علیه مفاسد اقتصادی، اظهارداشت: بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی وظیفه همگانی ماست.

وی در خصوص شعار مجلس یازدهم، بیان کرد: مبارزه بی امان با فساد و تبعیض جزو دستور کار اصلی مجلس است و اگر راهی غیر از این برویم، خطاست. ایراد وارده به مجالس گذشته نیز سستی در زمینه مبارزه با فساد می باشد. بنابراین بایستی در مجلس یازدهم کم کاری های مجالس گذشته را در این زمینه جبران نمود.

ایزدخواه در مورد اینکه در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی چه سازمان هایی باید پای کار بیایند، گفت:  مبارزه با فقر، فساد و تبعیض امری همگانی است؛ رکن اصلی در دستور کار نظام بوده و تمامی دستگاه ها به نحو مقتضی بایستی در این قضیه دخیل باشند.

نماینده مردم تهران، ادامه داد: دستگاه های اجرایی، قانون گذاری و قضائی  در این امر نقش آفرینی کنند. مردم نیز در این مبارزه شرکت داشته باشند. تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرد که هر زمان، مردم در صحنه حضور یافتند نتیجه کار موفق آمیز بود.

وی در پایان، اشاره کرد: مجلس جدید نیز تازه نفس بوده و قطعا در مبارزه با فقر ، فساد و تبعیض نقش آفرینی متفاوتی را خواهد داشت. قوانین تازه ای را با توجه به خلاهای قانونی وضع خواهد کرد.

حسین بامیری، نماینده لردگان و خانمیرزا:

وظیفه نهادهای دولتی حمایت از دستگاه قضا است/ مبارزه با فساد؛ هدف اصلی قوه قضائیه

حسین بامیری نماینده مردم شهرستان های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ با اشاره به قرآن کریم که می فرماید:  وَ اِذا حَکَمتُم بَینَ النّاسِ اَن تَحکُموا بِالعَدل: عدالت، اساس کار حیات طیّبه‌ی انسانی است اظهار کرد: امروز قوه قضائیه با بصیرت انقلابی مسیری را در پیش گرفته که تحقق عدالت در راس آن قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با مفسیدن در هر حوزه ای مهمترین هدف قوه قضائیه شده است تصریح کرد:  قوه قضائیه انقلابی با بینش و بصیرت تمام در صدد تحقق عدالت است و وظیفه همه به خصوص نهادهای دولتی حمایت از دستگاه قضا است.

بامیری با اشاره به اینکه قوه قضائیه مبارزه با فساد را با جدیت دنبال می کند بیان داشت: قوه قضائیه باید از موانعی که بر سر راه آن ها قرار می گیرد عبور کند تا به هدف نهایی خود برسد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه برای مردم دلگرمی به وجود آورده است  خاطر نشان کرد:امید است قوه قضائیه به کار خود ادامه دهد و با قاطعیت تمام با مفسدین مبارزه کند.

سید البرز حسینی، نماینده خدابنده:

مبارزه دستگاه قضا با فساد موجب دلگرمی مردم شد/ خواستار تداوم برخوردهای قاطعانه قوه قضاییه هستیم

سید البرز حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ در مورد نحوه برخورد دستگاه قضایی با معضل فساد اظهار کرد: اقدامات قوه قضاییه در مبارزه با فساد در جامعه کاملا ملموس است و این امر موجب دلگرمی مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: هر از چند گاهی خبرهایی در خصوص مقابله با فساد توسط قوه قضائیه در جامعه شنیده می‌شود که این امر موجب آرامش و اطمینان خاطر مردم در جامعه شده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی افزود: هر گاه مردم خبرهایی از فساد را می‌شنوند به نوعی آشفته خاطر می‌شوند ولی مقابله قوه قضائیه را که وقتی می‌بینند امید در دلشان زنده می‌شود، فسادی که در داخل قوه قضایی کشف شد این موضوع را نشان داد که قوه قضاییه در برخورد با فساد با هیچ کس تعارف ندارد.

وی عنوان کرد: به نظر بنده مبارزه با فساد باید از همان مبدا توسط خود نهادها و سازمان‌ها اتفاق بیفتد و از همان ابتدا جلوی فساد گرفته شود تا شاهد فساد‌های بزرگ در جامعه نباشیم.

حسینی با تاکید براینکه هر دستگاه و نهادی باید در ساختار خود این موارد را پایش کرده و راه‌های امکان وقوع فساد را ببندند ابراز کرد: نمایندگان این دوره در همان ابتدای آغاز فعالیت طی نامه‌ای از فعالیت قوه قضائیه تقدیر کردند.

وی عنوان کرد: از قوه قضائیه درخواست می‌کنیم این روند را قاطعانه ادامه دهد و با افرادی که با رانت‌های مختلف به دنبال تضییع حقوق مردم هستند برخورد کند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: قوه قضائیه در برخورد با متخلفان داخلی خود نشان داد که در برخورد با فساد مصمم بوده و با متخلفان به شدت برخورد می‌کند و اجازه نمی‌دهند برخی‌ها به حقوق بیت‌المال دست اندازی کنند.

جعفر قادری، نماینده شیراز و زرقان:

تمام قد از اقدامات دستگاه قضا در مبارزه با فساد حمایت می‌کنیم

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شیرازه اظهار داشت: نمایندگان مجلس هم به شکل قانونی و هم به شکل حمایت های معنوی، به قوه قضائیه کمک می کنند تا مسیری را که در برخورد با مفاسد مختلف در پیش گرفته، ادامه دهد.

به گفته وی، نه اتوبوسی نیرو وارد قوه قضائیه کرده و نه بودجه و امکانات جدید یا اختیارات ویژه ای کسب کرده است؛ اما دادگستری با مدیریت جدید، آیت الله رئیسی از ظرفیت های موجود در این قوه به خوبی استفاده می کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تغییر رویه و جهت گیری قوه قضائیه، این امکان و فرصت را فراهم کرده تا مسیر درست را طی کند. پس باید به رئیس دستگاه قضا کمک کرد تا بقیه قوا هم به همین شکل این مسیر را دنبال کنند تا شاهد شکل گیری فساد نباشیم، یا اگر فسادی شکل گرفت، با نظارت های درون سازمانی، بتوانیم جلوی آن را بگیریم.

قادری تأکید کرد: آن چیزی که مردم ما را عصبانی کرده، تنها فقر و کاهش درآمد سالانه نیست، بلکه آنچه که مردم را به شدت عصبانی کرده، فساد در دستگاه هاست که می تواند مردم را از نظام و انقلاب دلسرد کند.

وی با تأکید بر این که جا دارد که از این جهت گیری و سمت و سویی که دستگاه قضا این روزها دنبال می کند، نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشیم، تصریح کرد: اگر قوه قضائیه نیاز به اختیارات قانونی هم داشته باشد، مجلس در این راه همراهی می کند تا با کیفیت و سرعت بیشتر اقداماتش را دنبال کند.

قادری، یکی از مهم ترین اقداماتی در مبارزه با فساد را تصویب قانونی برای قضات معلق از خدمت قضائی دانست که با گرفتن پروانه وکالت، رانت قضائی به وجود می آورند که در این زمینه هم با صلاحدید دستگاه قضا، مجلس قانون مناسب را برای جلوگیری از فساد تصویب خواهد کرد که مهمترین محرومیت های چنین افرادی، محرومیت از هرگونه کار قضائی و وکالت است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با مرآت:

مجلس از برخورد دستگاه قضا با مفسدان پشتیبانی می‌کند/ مفسدان در دستگاه‌های اجرایی «حیاط خلوت» نخواهند داشت/ مجلس خلأهای قانونی مبارزه با فساد را رفع خواهد کرد

یعقوب رضازاده، نماینده مردم سلماس و دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت با یادآوری شکل‌گیری کامل کمیسیون‌های تخصصی مجلس از روز گذشته اظهار داشت: تمامی نمایندگان منتخب مردم در مجلس یازدهم در کمیسیون‌های تخصصی دو هدفِ «تقویت شأن نظارتی مجلس» و «تحقیق و تفحص از دستگاه‌هایی که به بیت‌المال ارتزاق می‌کنند» را دنبال می‌کنند.

رضازاده در ادامه با اشاره به ابهامات تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: چنان‌که رئیس دیوان محاسبات گزارش کرده است، نزدیک به ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از ارزهای تخصیص‌یافته به خزانه بازنگشته است.

وی افزود: حسب وعده آقای رئیسی، دستگاه قضا به شدت با خاطیان در این حوزه برخورد خواهد کرد و این امر سبب ایجاد امیدواری در میان آحاد ملت خواهد شد؛ ما نمایندگان نیز از برخورد قوه قضائیه با فساد با قدرت حمایت خواهیم کرد؛ متخلفین و مفسدین باید بدانند که حیاط خلوتی در دستگاه‌های اجرایی و مجلس شورای اسلامی و در دستگاه قضا نخواهند داشت.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که رئیس و مسئولان عالی دستگاه قضا از مبارزه با فساد عقب‌نشینی نخواهند کرد گفت: مجلس در مسیر مبارزه با فساد، پشتیبان دستگاه قضا خواهد بود؛ چنان‌چه متخلفان بخواهند از خلأهای قانونی برای ادامه فعالیت‌های مخربشان استفاده کنند، مجلس نسبت به رفع این خلأها اقدام خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که مفسدان به دستگاه قضا فشار وارد کنند.

رضازاده با تأکید بر این که مجلس و دستگاه قضا به هیچ وجه با مفسدین تسامح نخواهد کرد گفت: یکی از اهداف اساسی ما، حفظ حقوق مردم و بیت‌المال است؛ در شرایطی که دشمنان خارجی با تمام وجود نظام ما را تحت فشار قرار داده‌اند، ما مفسدان را نیز دشمنان داخلی خود می‌دانیم و در برخورد با این افراد کوتاهی نخواهیم کرد.

لطف‌الله سیاهکلی، نماینده قزوین، البرز، آبیک:

ریاست قوه قضائیه در حال قطع دست قدرت‌طلبان است/ مردم از مشاهده برخورد با مفسدان، احساس عدالت می‌کنند

لطف الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ درباره اقدامات درحال انجام قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اظهار کرد: مبارزه با فساد جا و مکان ندارد و از این رو اگر مفسدی در هر یک از قوای مجریه، قضائیه یا مقننه وجود داشته باشد باید با آن برخورد شود.

وی ادامه داد: اصل فساد نباید در هیچ جامعه‌ای اتفاق بیفتد و این موضوع در جامعه اسلامی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و پسندیده نیست که مدیران و مسئولین سوءاستفاده یا فساد کنند؛ در واقع اصل مبارزه با فساد از جمله اصول تغییر ناپذیر نظام اسلامی است و قوه قضائیه در این راستا مسیر خوبی را در پیش گرفته است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ابراز کرد: قوه قضائیه با اقدام مناسب مبارزه با فساد را در درون و خارج قوه قضائیه درپیش گرفته، این روش حس عدالت خواهی را برای مردم زنده می‌کند و این موضوع را یادآور می‌شود که نظام اسلامی عدالت خواه است و به طور قطع مردم به این رویکرد پاسخ مثبت می‌دهند؛ درواقع نظام اسلامی بر پایه مبارزه با فساد استوار شده و با کسی که قصد فساد دارد تعارفی وجود ندارد.

وی افزود: در این راستا مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها نیز کمک می‌کنند تا آقای رئیسی در مسیر درستی که درپیش گرفته موفق شده و نتایج شیرین آن نمودار شود.

این مقام مسئول درباره متوقف نشدن اجرای عدالت تحت تاثیر فشارها گفت: در بیشتر موارد فسادهای بزرگ با پشتوانه قدرت همراه هستند و یک فرد معمولی توان انجام فساد بزرگ را ندارد و فردی هم که پرچم مبارزه با فساد را برداشته با آگاهی نسبت به این موضوع عمل می‌کند، آقای رئیسی نیز به دلیل متخصص بودن در حوزه اجرایی و کاربلد بودن، درباره امکان وجود افراد قدرتمند در حمایت از مفسدان آگاه است.

وی اذعان کرد: رئیس قوه قضائیه نسبت به امکان وجود دست‌هایی که خواستار عدم جامعیت در اجرای عدالت و مبارزه با فساد هستند، آگاه است، اما باتوجه به شناخت وی از سیستم‌های اجرایی و مدیریتی امیدواریم افراد ذی نفوذ نتوانند در این مبارزه خللی ایجاد کنند.

قوه قضائیه با متخلفین بدون درنظر گرفتن جایگاه برخورد می‌کند

سیاهکلی بیان کرد: مبارزه با فساد جزء ارکان عدالت است زیرا در نتیجه‌ی فساد، گروهی زیاده خواه می‌شوند و این زیاده خواهی، جابه‌جایی ثروت به شمار می‌آید که معمولا از مستضعفین و افرادی است که دستشان به قدرت نیست.

وی اضافه کرد: درواقع هنگامی که فساد صورت می‌گیرد، به مال فقرا دست‌اندازی می‌شود و این موضوع عدالت را زیر سوال می‌برد، از این رو مبارزه با فساد توسعه و اجرای عدالت است که از شعارهای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: در نتیجه مبارزه با فساد، فقرا و مستضعفین امیدوار شده و احساس امنیت می‌کنند که ثروتشان مورد دستبرد واقع نمی‌شود و دستگاهی وجود دارد که از بیت المال دفاع می‌کند و مانع از دست درازی به اموال مردم می‌شود و این موضوع طمأنینه و حس مثبتی را به مردم القا می‌کند و آن‌ها نسبت به تولید ثروت تشویق و علاقمند می‌شوند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با اشاره به نقش مردم در تسهیل مبارزه با فساد و اجرای عدالت ابراز کرد: مردم باید آگاهی داشته باشند و اگر ثروت فردی تکثر پیدا می‌کند او را زیر نظر داشته و خود نیز مراقبت کنند تا از آن‌ها کلاهبرداری نشود.

وی افزود: افراد کلاهبردار باهوش هستند و با زیرکی به این موقعیت می‌رسند؛ درواقع باید همواره هوشیار باشیم و اگر تغییرات نامیمون و نامبارکی را در اقتصاد حس کردیم، مراجع ذی صلاح را مطلع کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به شعار مبارزه استوار با فساد گفت: جمهوری اسلامی با احدی عقد اخوت نداشته و اجازه فساد را به هیچ فردی نمی‌دهد و با فساد توسط هر فردی که باشد مبارزه می‌کند، در همین راستا ما اکنون شاهد هستیم که در مبارزه با فساد شخصیت‌های مطرحی درحال محاکمه هستند.

وی در پایان گفت: درواقع قوه قضائیه در زمینه مبارزه با فساد نه رحمی می‌کند و نه ملاطفت به خرج می‌دهد، با قدرت قانون را اجرا کرده و با متخلفین بدون درنظر گرفتن جایگاه برخورد می‌کند.

بهزاد رحیمی، نماینده سقز و بانه:

برخورد قاطع دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی در تقویت اعتماد مردم تاثیرگذار بوده است

بهزاد رحیمی در گفتگو باخبرنگار کُردتودی، با اشاره به حمایت مردم در تداوم برخورد قاطعانه قوه قضائیه با مفسدین اقتصادی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم قوه قضاییه که در دوره جدید انجام گرفت ، تلاش و پیگیری برای از بین بردن بخش‌های فسادزا و ساختار‌های معیوب و زمینه ساز فساد در جامعه است که منجر به اعتماد عمومی به این نهاد شد.

وی افزود: لازمه داشتن جامعه‌ای پیشرفته و رو به توسعه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داشتن دستگاه قضایی قدرتمند است، بنابراین واقف بودن به حساسیت کار در دستگاه قضا نخستین موضوعی است که باید مورد توجه کارکنان قوه قضائیه در نقاط مختلف کشور باشد تا بتوانند در مرحله بعدی نسبت به تامین امنیت و آرامش مردم اقدام موثر داشته باشند.

رحیمی، با بیان اینکه آفت  مبارزه با فساد نگاه جناحی و سیاسی است، خاطر نشان کرد: نباید فراموش کنیم که در کنار سلاطین ارز و سکه مدیرانی کارچاق کن اینها هستند که باید در کنار مجازات اشد این سلاطین با همکاران شبکه فساد فارغ از اینکه اصولگرا هستند یا اصلاح طلب برخورد شود.
وی با بیان اینکه برخی افراد درصدد این هستند که اقتصاد کشور را دچار هرج و مرج کنند، گفت: الحمدالله قوه قضائیه این مفسدین اقتصادی و سواستفاده گران را شناسایی و با آنها برخورد داشته و به آنها اجازه عرض اندام نمی دهد.
رحیمی با تاکید بر اینکه برخی از مفسدین و حامیان آنها که از قوه قضائیه ضربه دیده اند درصدد تخریب قوه قضائیه هستند، عنوان کرد: اما قوه قضائیه تاکنون به خوبی فرامین رهبر معظم انقلاب را در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی اجرایی کرده است.
نماینده مردم سقز وبانه در مجلس یازدهم درپایان، با تشکر از اقدامات آیت‌الله رئیسی در مبارزه با فساد از وی درخواست کرد که ادامه این روند کند نشود و برای نهادینه‌سازی امنیت در جامعه نیازمند این هستیم که قوه قضاییه رسالت خود در صحنه‌های مختلف اعم از حقوقی و کیفری، اجرای عدالت، اصلاح امور، مبارزه با ظلم و تبعیض را به نحو شایسته انجام دهد.

غلامحسین رضوانی، نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر:

رویکرد عدالت‌طلبانه و ضدفساد قوه قضائیه ستودنی است/ منشأ فساد باید متوقف شود

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفت‌وگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس گفت: حتی همه کسانی که وانمود می کنند طرفدار مبارزه با مفاسد  هستند از رویکرد قوه قضائیه استقبال می کنند اما بنده معتقدم که بدون تغییرات در بخشی از قوه قضاییه باید انجام شود ثمربخشی اقدامات آیت الله رئیسی در زمینه با مبارزه مفاسد اقتصادی کم خواهد بود.

غلامحسین رضوانی بیان کرد: بدون هیچ تردیدی  رویکرد عدالت طلبانه و ضد فساد آیت الله رئیسی ستودنی است و باید مورد حمایت، تشویق و قدردانی همه اقشار جامعه به خصوص نخبگان قرار گیرد.

وی افزود: اقدامات قوه قضائیه در صورتی می تواند به اندازه کافی ثمر بخش باشد که در بعضی از کادرهای قضایی تغییراتی صورت گیرد، خوشبختانه ریاست قوه قضائیه نیز توجه ویژه ای به این موضوع دارند، البته تغییراتی هم صورت گرفته و در حال صورت گرفتن است.

رضوانی در ادامه گفت: کسانی مانند طبری که عهده دار مسائلی در قوه قضائیه بودند امکانات داشتند و دنباله هایی دارند، آقای رئیسی به عنوان قاضی القضات باید یک نحوه گزارش گیری ویژه داشته باشد برای افرادی که احیاناً مورد ظلم قرار گرفتند یا میگیرند و این‌ها باید کانال ویژه ای برای تظلم این افراد باز کند، تا برای کسانی که به دلیل افشاگری ها و مبارزاتی که با برخی مفاسد کردند و به آن ها لطمه ای وارد شده است، بتوانند از طریق آن مجرای مطمئن با آقای رئیسی دسترسی داشته باشند و تظلم دادخواهی کنند.

وی با اشاره با این که اقدامات قوه قضائیه در آینده بازدارنده خواهد بود و نیازمند اقدامات تکمیلی است، بیان کرد: متصدیان امور باید افرادی باشند که آلوده و فاسد نباشند اما اگر تصور کنیم که هیچ کدام از متصدیان امور فاسد نباشند امکان ندارد؛ مساله مهم این است که باید در منشأ متوقف شوند اما اگر به هر دلیلی در منشا متوقف نشوند، قوه قضاییه باید به وظیفه خود رسیدگی کند.

غلامرضا منتظری، نماینده  گرگان و آق قلا:

افزایش سرمایه اجتماعی با اجرای عدالت امکان‌پذیر است/به خاطر منافع گروهی خاص، عدالت تحت‌الشعاع قرار نگیرد/ قوه قضاییه با قاطعیت ادامه دهد

به گزارش گلستان ما؛ غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه انجام شد، اظهار کرد: یکی از اهداف اساسی انقلاب اسلامی، تحقق عدالت است که در همه بخش ها مهم است.

وی ادامه داد: عدالت اگردر همه بخش ها حکمفرما نشود رضایت عمومی تامین نخواهد شد و جامعه حتما با مشکلات سیاسی، اجتماعی واقتصادی فرهنگی  مواجه می شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برقراری  عدالت کار همه قواست،اما تخصیصا این ماموریت قوه قضاییه است، تصریح کرد:  قوه قضاییه برای تحقق این خواست عمومی  که از آرمان های انقلاب اسلامی است، به عنوان وظیفه خود عمل می کنند اما عموم مردم  وظیفه دارند به مصادیق امر به معروف و نهی از منکر از کارمعروف و  پسندیده و تحول آور حمایت کنند.

وی بیان کرد: عدالت میوه شیرین حکومت، دولت و حکمرانی است و این میوه شیرینی  قطعا تحققش با مشکلاتی مواجه است. اگر در طول تاریخ مجری‌ای خواست عدالت را برپا کند با مشکلاتی مواجه بوده چون اجرای عدالت به کام  برخی تلخ می آید به ویژه آنهایی که منافعشان به خطر می افتد عدالت را دوست ندارند.

منتظری با اشاره به تاریخ یادآورشد: زمانی حضرت علی(ع) جرمش به نظرکارشناسان این بود که می خواست راستی و عدالت را اجرا کند.یکی از اندیشمندان مسیحی می
گوید علی(ع) در محراب کشته نشد مگر به خاطر شدت عدالتش.

وی ادامه داد:ما پیرو مکتبی هستیم که عدالت را اصل و اساس می داند و جامعه ما با اجرای عدالت خوشنودی اش افزایش پیدا می کند.

منتظری با بیان اینکه از زمانیکه حجت الاسلام رئیسی بعنوان رئیس این  قوه تاثیر گذار باروحیه جهادی به همت بلند و انقلابی پا به عرصه گذاشت، یادآورشد: یک طراوت و خوشنودی در چهره عموم مردم مشاهده می کنید لذا حرکت قوه قضاییه باید مورد حمایت قرار بگیرد نباید به خاطر مصالح و منافع گروهی خاص  و در زمان خاص عدالت تحت الشعاع قرار بگیرد .

وی تاکید کرد: وظیفه همه ماست که از آن حمایت کنیم و قوه قضاییه  قطعا با قاطعیت بیشتر از گذشته باید به راه خودش ادامه دهد تا بتوانیم ضریب اعتماد آفرینی را در اقشار مختلف افزایش دهیم.

منتظری اذعان کرد: اعتماد مهمترین سرمایه اجتماعی ماست،آنچیزی که اعتماد را تقویت می کند اجرای عدالت در همه عرصه است.

وی با بیان اینکه اکنون مجلس در مرحله شکل گیری کمیسیون هاست، خاطرنشان کرد: هر کمیسیونی در رابطه با ماموریت ذاتی خود در مبارزه با فساد و بی عدالتی ها استین همت بالا خواهد.

منتظری ادامه داد: اکنون ۲۶ روزاز مجلس گذشته فضای عمومی حاکم برمجلس ظلم ستیزی، عدالت طلبی و حمایت از محرومان و مبارزه با  جلوه های مختلف فساد رشوه و رانتخواری است .

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم با این تفکر اندیشه  قطعامردم انتظاردارند که در این عرصه ها ورود پیدا کند و قطعا دراجرای عدالت کوشش خواهد کرد.

احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر:

بهار مدیریت قوه قضاییه، دوران آیت الله رئیسی است/ با اقدامات قوه قضاییه شاهد تحقق گام دوم انقلاب خواهیم بود

به گزارش عصر همدان؛ هفته ابتدایی تیر ماه به یاد آیت الله بهشتی در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام هفته قوه قضائیه نامگذاری شده ست.

این هفته بهانه ای برای بیان اقدامات و عملکرد این قوه در راستایی تحقق عدالت و رسیدگی به امور قضایی مردم کشور است.

از هنگام حضور آیت الله رئیسی بر مسند قوه قضاییه از اسفند ماه سال ۱۳۹۷ با حکم مقام معظم رهبری اقدامات فراوانی در این قوه انجام شده که بر کسی پوشیده نیست و قوه قضائیه توانسته جایگاه ویژه ای در بین مردم پیدا کند.

با توجه به قرارگیری در هفته قوه قضائیه خبرنگار ما با حجت الاسلام و المسلمین احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی مصاحبه ای درباره قوه قضاییه و عملکرد آیت الله رئیسی در ریاست این قوه داشته که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

عصر همدان: در بسیاری از محافل بیان شده که در طی مدیریت آیت الله رئیسی تحول ایجاد شده است به نظر شما مهمترین دلایل این امر چیست؟

آزادی خواه: آیت الله رئیسی اولین رئیس قوه قضاییه بعد از شهید آیت الله بهشتی است که در این قوه بسیار موفق عمل کرده و با توجه به اینکه خود از بدنه این قوه است با همه لایه‌های پیدا و پنهان قوه قضائیه آشنایی دارد. وی همه شرایط، نقاط ضعف و قوت، ضرورت ها، توانمندی و ظرفیت ها امکانات را می شناسد و این امر می تواند در بهبود شرایط به این قوه کمک کند. در کل می توان گفت با توجه به اعتمادی که رهبر انقلاب به وی دارند آیت الله رئیسی می‌تواند نسبت به روسای سابق توانمندتر فعالیت کند تا در فضایی سالم تحقق عدالت محقق شود.

عصر همدان: در مدت حضور ۱۶ ماه حضور آیت الله رئیسی بر مسند ریاست قوه قضائیه این قوه تا چه میزان توانسته دربرابر فساد موفق عمل کند؟

آزادی خواه: عملکرد قوه قضاییه در مدتی که آقای رئیسی در ریاست آن مشغول فعالیت بوده است با توجه به اخبار و اقدامات این قوه نشان دهنده موفقیت است و حوزه های مختلف تغییرات ایجاد شده است. که سلامت و سالم سازی قوه قضاییه از مهمترین موضوعات در این بحث است. موضوع محاکمه اکبر طبری خود دلیلی محکم بر سالم سازی در این قوه است. موضوع طبری نشان داد که بحث نفوذ بسیار جدی است باید گفت که هیچ کجا و هیچ ارگانی از نفوذ در امان نیست و مفسدین به شدت در حال فعالیت هستند. محاکمه طبری این نقطه قوتی برای قوه قضاییه است که در دوران تصدی آیت الله رئیسی با این مفسد برخورد شد. و این موضوع نشان می دهد که هیچ حریم امنی برلی برای متخلفین در دستگاه‌های مختلف وجود ندارد و قوه قضاییه با قاطعیت با فساد آنها برخورد می‌کند.

عصر همدان: در دوران تصدی آیت الله رئیسی تا چه میزان برای رفع مشکلات خود قوه قضاییه برنامه اجرا شده است و این اقدامات تا چه مقدار موثر بوده است؟

آزادی خواه: آیت الله رئیسی در مدت تصدی ریاست بر بخش‌های مختلف قوه قضاییه از جمله سازمان بازرسی، سیستم دادسرای عالی قضات، سیستم اداری و مابقی قسمت‌های این قوه نظارت ویژه ای داشته و با جدیت ورود پیدا کرده است، تنگناها را شناخته و سعی در برطرف کردن مشکلات داشته است. ارتباط مستقیم با بخش های مختلف، حضور و سرکشی از استان‌ها، حضور سرزده از درگاه ها و بسترهای قوه قضاییه همه نشان از عزم جدی و جامع قوه قضاییه برای پاکسازی و جلوگیری از ایجاد انحرافات دارد در این قوه دارد.

عصر همدان: با توجه به اقدامات انجام شده در این دوره قوه قضائیه در برخورد با فساد، فشارهایی بر این قوه وارد می شود و دلیل این فشارها چیست و چه کسانی از این اقدامات قوه قضاییه خشنود نیستند؟

آزادی خواه: وقتی بحث از نفوذ می شود باید به این مسئله باید اشاره شود که هیچ قسمتی و ارگانی از این امر مستثنی نیست و به خوبی دیده می شود که رگ های داخل نفوذ در نقاط و قسمتهای مختلف قوا و ارگان های کشور فعال هستند و اگر عزم جدی برای مبارزه با فساد وجود داشته باشد فشارهایی نیز در این راستا وارد می شود دلیل این امر این است که برخی منافعشان به خطر می‌افتد و این افراد اقداماتی انجام می دهند که جلوی اقدامات قوه قضاییه گرفته شود و در این بخش باید با عزم جدی ورود پیدا کرد. مبارزه با فساد بسیار سخت است و باید علی رغم فشارها بتوان با تدبیر مدیریت امور را پیش برد تا تحت‌تأثیر فشارها منفعل نشود و این ظرفیت در قوه قضاییه به خوبی وجود دارد.

عصر همدان: آیا می توان قوه قضائیه را مامنی امن برای مردم در گام دوم انقلاب دانست؟

آزادی خواه: قطعا همینگونه است که قوه قضاییه باید مامنی امن برای دادخواهی افراد گرفتار بی عدالتی باشد و برای تحقق باید شاهد مدیریت جهادی در راس آن باشیم و این اتفاقی است که امروز رخ داده و قوه قضاییه به صورت جهادی برای مبارزه با فساد وارد شده است و اقدامات موثری انجام شده است و به طور قطع می‌توان گفت که بهار مدیریت قوه قضاییه در دوران آقای رئیسی است و مدیران سابق این قوه هیچ مدیری مصمم‌تر و جدی‌تر از آیت‌الله نبوده ا ند و قطعاً با این اقدامات قوه قضاییه شاهد تحقق گام دوم انقلاب خواهیم بود.

محمدصالح جوکار، نماینده یزد و اشکذر:

مفسدین تاب مبارزه با فساد در قوه قضائیه را ندارند/ حمایت قاطبه مردم از اقدامات قوه قضائیه

محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به تغییر و تحولات چشمگیر در قوه قضاییه از زمان انتصاب آیت‌الله رئیسی، گفت: از آن زمان تاکنون شاهد یک تحول و انقلابی در قوه قضائیه بودیم که در سطوح و مسائل مختلف کاملاً روشن است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تغییرات قوه قضائیه در مسائل ساختاری تا برخورد جدی باکسانی که در این نهاد دست به فساد زدند، ایجاد شد اظهار داشت: رویکرد رئیس محترم قوه قضائیه به سمت این است که عدالت در همه سطوح در کشور برقرار و آنچه حق مردم است به آن‌ها داده شود و در این راستا هم گام‌های خوب و موثری برداشته‌شده است.

وی عنوان کرد: قوه قضائیه در این مدت موفقیت‌های بسیار خوبی کسب کرده که انتظار می‌رود این روند در یک شیب حساب‌شده ادامه پیدا کند تا به اجرای عدالت به‌صورت دست‌یابیم.

جوکار بابیان اینکه قطعاً اقداماتی که رئیس قوه قضائیه موردحمایت قاطبه مردم است، افزود: چیزی که امروز مردم از قوه قضائیه انتظار دارند این است که به‌طور جد در حوزه قضایی که نگران آن هستند و شاید حقوق آن‌ها توسط عده‌ای پایمال و از بین می‌رود، پشتیبان و حامی حقوق مردم و حمایت از مستضعفان در مقابل زیاده خواهان باشند.

جوکار با تأکید بر اینکه مقابله قوه قضائیه با مفسدان، جوسازی‌ها و تهمت‌هایی را در پی خواهد داشت اظهار داشت: در این مسیر از ریاست محترم قوه قضائیه درخواست داریم که با بردباری، اندیشه و برنامه‌ریزی به راه خود ادامه دهند تا تحقق اهداف و برنامه‌هایی که در قوه قضائیه طرح‌ریزی کرده‌اند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرکسی که اقدامات مؤثر و خوب و اثرگذاری را انجام دهد نارضایتی مفسدین را به دنبال خواهد داشت، بنابراین آن‌ها سعی دارند که این نهاد ارزشمند را تخریب کنند و با اقدامات روانی کارهایی را انجام دهند. طبیعتاً نباید به این جوسازی‌ها و تهمت‌ها توجه کرد و به‌طور جد باید مسیر خود را ادامه دهیم و به اهداف از پیش تعیین‌شده خود دست‌یابیم.

موسی غضنفرآبادی، نماینده کرمان:

قوه قضائیه مبارزه با مفاسد اقتصادی را مقتدرانه پیش ببرد

حجت الاسلام و المسلمین موسی غضنفرآبادی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اقدامات قوه قضائیه در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: قوه قضائیه همواره سعی بر این داشته است که بدون تبعیض نسبت به فردی و بدون ملاحظه جریان و شخصیتی وابسته ای کار خود را انجام دهد و این مسئله را در عمل نشان داده است.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کار مهمی که دستگاه قضا انجام داده است این است که مبارزه با مفاسد اقتصادی را از درون خود آغاز و در صدد اصلاح این امر برآمده است.

وی تصریح کرد: حرف های پیرامون قوه قضائیه باید جمع شود، به این معنی که دستگاه قضا باید قدرتمند، مقتدر و شجاع کار خود را پیش ببرد و پاسخگوی سوالات و ابهامات مردم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین غضنفرآبادی تأکید کرد: دستگاه قضا با روندی که در پیش گرفته است در آینده نه چندان دور خواهیم دید که نقص های آن کاهش پیدا خواهد کرد؛ هر چند که معتقدم که وجود حتی یک عیب برای دستگاه عدالت و قضائی زیاد است.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: اعتقاد قوه قضائیه نیز بر این است که با نهایت تلاش، پاکی و سالم بودن را در دستگاه قضائی ایجاد کند تا بتواند آن اهدافی که مقام معظم رهبری برشمردند،دست پیدا کنند و موفق هم خواهند بود.

 

انتهای پیام/