مدیر آموزش وپرورش شهرستان ریگان گفت: زمینه سازی انس با قرآن در کودکان و نوجوانان،یکی از اهداف طرح ملی حفظ قرآن کریم است.

به گزارش پایگاه خبری خبری تحلیلی دیار نخل؛احمد رحیمی در جلسه نهضت ملی حفظ قرآن کریم با اشاره به طرح نهضت ملی حفظ قرآن و تاکیدات مقام معظم رهبری و مطالبه ایشان مبنی بر ضرورت و وجود حداقل ده میلیون نفر حافظ قرآن در کشور اظهار داشت: هر قدر قرآن و آموزه های آن در زندگی روزمره ساری و جاری باشد، تحولات عظیمی را در زندگی مادی و معنوی خود شاهد خواهیم بود، بنابر این لازم است که این طرح بر اساس شیوه نامه ای که تدوین شده، به نحو احسن با کمک سایر نهادها و دستگاه های عضو در سطح آموزش و پرورش به مرحله اجرا درآید.

وی اهداف این طرح را ایجاد زمینه انس با قرآن در کودکان و نوجوانان، تلاشی جهت فرهنگ سازی و گسترش و تعمیق آموزه های قرآنی و نیز ایجاد انگیزه و رغبت جهت آیات و سوره های جزء ۳۰ قرآن کریم عنوان کرد.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان ریگان افزود: در این طرح همه ارکان مدرسه اعم از مدیر، معاونین و به ویژه آموزگاران دوره ابتدایی همکاری خواهند نمود، که البته به دلیل اهمیت موضوع و محوریت مدارس ابتدایی همکاری ویژه آموزگاران محترم مورد انتظار بیشتری می باشد.

در ادامه معاون پرورشی آموزش و پرورش ریگان به تشریح کامل شیوه نامه اجرایی این طرح پرداخت و ابراز داشت: در این طرح طی یک سال تحصیلی ۱۰ درصد دانش آموزان کل کشور با اولویت دوره ابتدایی حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم خواهند شد و در گام بعدی دانش آموزان متوسطه دوره اول را نیز در بر خواهد گرفت.

حسن رستمی افزود: همکاران فرهنگی نیز می توانند در این طرح در قالب دوره های آموزش ضمن خدمت شرکت نموده و پس از موفقیت در آزمون گواهینامه پایان دوره دریافت نمایند.

وی در پایان تصریح کرد: به دانش آموزان ،فرهنگیان و مدارس موفق مجری طرح بسترهای تشویقی ارزشمندی در نظر گرفته شده است که در پایان دوره به آن ها اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/