ظهر امروز مجمع عمومی سالانه سازمان بسیج رسانه استان کرمان با حضور سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان،مرتضی کارآموزیان مسئول بسیج رسانه استان و محمد جواد فدائی استاندار کرمان در محل سالن اجتماعات موزه دفاع مقدس برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خیری دیار نخل، ظهر امروز مجمع عمومی سالانه سازمان بسیج رسانه استان کرمان با حضور سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان،مرتضی کارآموزیان مسئول بسیج رسانه استان و محمد جواد فدائی استاندار کرمان در محل سالن اجتماعات موزه دفاع مقدس برگزار شد.

افزایش مطالبه گری و سواد رسانه ای فلسفه وجودی کانون های بسیج رسانه است

مرتضی کارآموزیان مسئول بسیج رسانه استان کرمان گفت: ما در استان ۱۴ کانون و دفتر فعال داریم و دو دفتر فعال هم در شهر کرمان وجود دارد .

وی گفت: فلسفه وجودی برای این کانون ها افزایش مطالبه گری و سواد رسانه ای در شش ماه اول بود که پیاده سازی کردیم ولی آن طور که باید و شاید این کار عملیاتی نشد .

رئیس سازمان بسیج رسانه استان خاطر نشان کرد : از همه رسانه ها دعوت کردیم تا برای افزایش سواد رسانه ای فعالیت کنند و امروز نیز از سید بشیر حسینی دبیر علمی انجمن سواد رسانه ای ایران دعوت کرده ایم تا از سخنان وی استفاده کنیم.

رسانه ها در اصلاح سیستم اداری ما را کمک کنند

محمد جواد فدایی استاندار کرمان نیز ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع بسیجیان رسانه استان گفت: هر مجموعه که ایجاد می شود اهدافی دارد و روش هایی را برای رسیدن به آنها و شاخصه هایی را دارد برای اینکه بهتر به اهداف خود برسد و چه تغییری را باید بدهد .

وی افزود: بسیج رسانه هم مستثنی از این قاعده نیست برنامه های خود را دنبال می کند و همه ما وقتی بسیج رسانه به گوشمان می خورد این برداشت ها را داریم که عده ای داوطلب و خودجوش جمع شده اند  برای انجام کاری که این حرکت از تعهد و تدین آنها و علاقه ای که به اسلام و انقلاب اسلامی دارند نشات می گیرد.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد : این افراد هدفشان این است که به بقا انقلاب و تداوم نظام و جامع پوشیدن دستورات رهبری و رضایت مردم و خدا ختم شود و کلمه رسانه این گروه به این اهداف می خواهند برسند با آگاهی دادن و اطلاع رسانی می خواهند خواسته ها تحقق پیدا کند

فدایی با بیان اینکه بسیج رسانه می خواهند به اهداف نظام خدمت کنند و از این تشکل دولت و مردم انتظاراتی دارد یادآور شد : وقتی که صحبت از آگاهی رساندن می شود ضرورت دارد به چند نکته توجه شود و باید فردی که به مردم و مسئولین اطلاع رسانی می کند اطلاعات داشته باشد .

وی ادامه داد : در اطلاع رسانی باید صادقانه عمل کنند و اطلاع رسانی باید به نحو موثر باشد که تاثیرات مطلوب را بگذارد ولی در برخی رسانه ها به این نکات توجه نمی شود و مطالب با واقعیت یکی نیست.

استاندار کرمان با بیان این که باید اطلاع رسانی ها موثر باشد ؛ عنوان داشت : برخی اوقات انگیزه های سیاسی اطلاع رسانی صاف را آلوده می کند و این اتفاق اثرات منفی می گذارد و فاصله های جناحی را افزایش می دهد و گاهی اوقات دیده می شود که اطلاع رسانی موثر نیست و اثر مثبت ندارد.

فدایی ادامه داد : ما وظیفه داریم به توسعه جامعه بپردازیم و مطالبه گری ها موجب می شود که ما به انجام کار راغب تر شویم و کار رسانه و مطبوعاتی کار دقیقی است و قابل جبران نمی باشد.

وی اضافه کرد : در آگاهی دادن و نقل اخبار دقت زیادی را باید داشته باشیم زیرا دولت و مردم از رسانه انتظاراتی دارند و باید همه این موارد را هماهنگ کنیم.
استاندار کرمان بیان کرد : رسانه ها و بسیج رسانه ما را باید کمک کنند که سیستم اداری را اصلاح کنیم با استفاده از سنجش و ارزیابی با شاخص رضایت مردم.

وی تشریح کرد: با این سیستم اداری نمی شود کار کرد و باید توسعه را به وجود آورد؛همه باید پاسخگو باشند همه افراد و مسئولین باید به نظام ، مردم و خداوند پاسخگو باشند و اصحاب رسانه باید به خوبی و گرمی بپذیرند و پاسخگو باشند.

این مقام مسئول  گفت :بسیج رسانه در امر سوال کردن و انتظار جواب داشتن و مدیران موظف به جواب دادن هستند و من رسانه ها و بسیج رسانه را در پاسخگویی کمک می کنم .

فدایی افزود : مشکلات زیادی در جامعه داریم که با آموزشی که رسانه ها به عهده میگیرند قابل حل شدن است.

بسیج و سپاه در همه عرصه ها آمادگی کمک به نهادها و ارگان ها را دارد

سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت : یکی از جنگ هایی که کشورمان ایران با آن مواجه می باشد جنگ رسانه ای است که با وجود شناختی که تخصص لازم را در این زمینه دارند اثر گذار خواهد بود.

وی گفت: سپاه و بسیج در همه عرصه ها آمادگی کمک را به همه نهادها و ارگان ها و در هر عرصه ای که استانداری تشخیص دهد داریم و آمادگی جهت امضا تفاهم نامه را هم داریم .

ابوحمزه خاطر نشان کرد : معتقدیم هر چه تعاملات بیشتر باشد کمک به مردم بیشتر خواهد شد و با توجه به این که از دولت دوازدهم سه سال باقی است باید برنامه سه ساله ای را در همه عرصه ها تدوین کرد تا زمان بندی سه ساله شرایطی را به وجود بیاورد که از شرایط استان استفاده شود و استان در همه عرصه ها الگویی برای سایر استان ها شود .

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد : یکی از نکاتی که درجهت تسریع کارها کمک می کند انتصاب درست است و انتصاب ها در حیطه استان بر اساس معیار و ملاک باشد و افردی مومن ،متدین ،متخصص، ساده زیست و پاک دست با هر گرایشی در جهت کمک به استان منصوب شوند .

ابوحمزه ادامه داد : مدیریت جهادی مطالبه ای است که از تمامی نهادها باید صورت گیرد زیرا در این گونه شرایط است که توان انجام می شود .

وی باتاکید بر اینکه باید به اصحاب رسانه بها داده شود،بیان کرد:در برخی جاها تبعیض بین اصحاب رسانه دیده می شود،انتظار می رود در وقت گذاری به اصحاب رسانه تدبیری شود تا اصحاب رسانه بتوانند از ظرفیت ها استفاده کنند.

ابوحمزه تشریح کرد : پل ارتباط بین مردم و مسئولین رسانه ها است و وظیفه ای که رسانه دارد باید درست انجام شود و طبق فرمایش رهبری باید انتقاد سازنده کرد و نقاط قوت و ضعف را بیان کرد و برای هر دو راهکار ارائه داد و اگر این تعامل بین رسانه و مسئولین باشد زمینه رشد و بالندگی ایجاد می شود .

 

 

انتهای پیام/

  • منبع خبر : راه آرمان