فرماندار ریگان از خسارت به دو هزار واحد مسکونی در شهرستان ریگان خبر داد و گفت: راه ارتباطی روستاهای کوهستانی ریگان بسته است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، با گذشت دو روز از از سیل در منطقه ریگان متاسفانه به واسطه طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب و شدت و گستردگی خسارات تعدادی از روستاهای ریگان هنوز در محاصره سیلاب قرار دارند و تلاش برای امدادرسانی به این مناطق ادامه دارد.

برق تعدادی از مناطق روستایی کوهستانی این منطقه بعد از دو روز هنوز قطع است و به‌واسطه قطع برق و تلفن هیچ‌گونه ارتباطی با این روستاها امکان‌پذیر نیست و طغیان رودخانه‌ها هر گونه امدادرسانی زمینی را غیرممکن کرده است و در صورت نیاز امکان امدادرسانی هوایی به این مناطق وجود دارد.

امین باقری فرماندار ریگان با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در این منطقه اظهار داشت: با توجه به میزان خسارات وارد شده به منطقه امدادرسانی به مناطق محروم این شهرستان از لحظات اول آغاز شده است.

وی با اشاره به اقدامات نیروهای جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده در منطقه و تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری برای بازگشایی راه‌های مواصلاتی شهرستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن گفت: جاری شدن سیلاب محور ترانزیتی ریگان-چابهار را مسدود کرده بود که با تلاش نیروهای راهداری و شهرداری در کمتر ۶ ساعت مسیر بازگشایی شد.

فرماندار ریگان با بیان اینکه سیلاب بیشترین خسارت در شهرستان ریگان را در منطقه ده‌رضا وارد کرده است افزود: به دو هزار واحد مسکونی در منطقه خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه وسعت خسارت در این منطقه به اندازه‌ای است که با وجود همه اقدامات انجام شده اما تعدادی از روستاها هنوز در محاصره سیلاب هستند گفت: ۲۰۰ روستای منطقه درگیر سیلاب بودند که امدادرسانی به حدود ۱۰۰ روستا تاکنون انجام شده و امدادرسانب به بقیه مناطق ادامه دارد.

باقری از آسیب‌دیدن چهار موتور پمپ کشاورزی در منطقه ده‌رضای ریگان خبر داد و افزود: بررسی میزان خسارات از امروز در منطقه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/