با گذشت چند روز از ماجرای توزیع کیک های آلوده و به دنبال تشدید نگرانی مردم، دستگاه قضا به این پرونده ورود پیدا کرده و در جهت شناسایی متخلفان اقدامات متعددی انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، چند روزی است اخبار مربوط به توزیع کیک های حاوی قرص هایی با ماهیت نامشخص در کشور منتشر شده است، استان کرمان جز اولین استان هایی است که شاهد موارد متعددی از توزیع این کیک های آلوده بود.

اکنون با گذشت چند روز از ماجرای توزیع کیک های آلوده و به دنبال تشدید نگرانی مردم، دستگاه قضا به این پرونده ورود پیدا کرده و در جهت شناسایی متخلفان اقدامات متعددی انجام داده است.

یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: دستگاه قضائیه از ابتدا با جدیت به این پرونده ورود پیدا کرد البته در برخی نقاط کشور عوامل توزیع کننده این کیک ها شناسایی شده اند.

وی افزود: در استان کرمان بر اساس تحقیقات صورت گرفته تاکنون نشانه هایی از متخلفان این پرونده یافت شده است و به محض دستیابی به نتیجه مطلوب در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

دادخدا سالاری دادستان کرمان در تشریح جزئیات رسیدگی به پرونده کیک های آلوده، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال تامین امنیت غذایی مردم و رفع دغدغه های حاکم بر جامعه، دستگاه قضایی رسیدگی به پرونده کیک های آلوده به قرص های مشکوک را توسط تیم های ویژه ای متشکل از دستگاه های اجرایی، بهداشتی و اصناف مختلف آغاز کرده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع و تاثیر آن در تامین امنیت غذایی مردم و پیشگیری از وقوع جرم، دادستانی استان کرمان به عنوان مدعی العموم به موضوع ورود پیدا کرده است.

دادستان کرمان مطرح کرد: در این راستا تیمی با محوریت  بازپرس ویژه دادسرای کرمان و متشکل از نیروی انتظامی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، ریاست اتاق اصناف و سایر روسای اصناف مربوطه به صورت سرزده از مراکز مجاز ومعتبر عرضه مواد غذایی از جمله عمده فروشی ها و مراکز پخش بازدید کرده اند.

سالاری هدف از این بازدید ها را اطمینان بخشی به جامعه مطرح کرد و یادآور شد: در مرحله اول باید  مشخص شود آیا قرص های آلوده حین بسته بندی در بسته های کیک قرار گرفته است یا خیر؟ در این رابطه دستورات قضائی لازم به مبادی ذی ربط صادر شده است.

ور در پایان ابراز داشت: دادستانی به عنوان مدعی العموم و ازجهت انجام اقدامات پیشگیرانه، دستورات قضائی لازم را به مسئولان، دستگاه های بهداشتی، اجرائی، انتظامی و امنیتی صادر کرده است از این رو پس از رصد اطلاعاتی موارد به دادستانی گزارش خواهد شد.

انتهای پیام/