صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از راه‌اندازی نرم‌افزار جامع اطلاعاتی نیازمندان در استان خبر داد و بیان کرد: ۷۰ هزار خانواده نیازمند در قالب این سامانه شناسایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در گفتگو با راه آرمان، اظهار کرد: امسال به دلیل بیماری کرونا شرایط خاصی در کشور حکم‌فرماست و به دلیل ملاحظات و پروتکل‌های بهداشتی که باید رعایت شود بخشی از افراد جامعه به‌  خصوص محرومان و مددجویان کمیته امداد دچار آسیب بیشتری شدند.

وی گفت: ۱۳ هزار مورد از مشاغل کمیته امداد ازجمله آرایشگاه‌ها، سرویس‌های مدارس، آشپزخانه‌های بیرون بر و تالارها براثر بیماری کرونا تعطیل شدند که بر این اساس درآمد و روزی خانواده‌ها دچار مشکل شده و بیشترین سختی را مددجویان کمیته امداد و قشر محروم جامعه متحمل شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: برای حمایت از این گروه به دنبال برنامه‌هایی هستیم که امیدواریم با کمک خیران بتوانیم این برنامه را عملی کنیم.

صادقی به همکاری خوب شبکه بانکی با مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و افزود: بانک‌های استان در بحث ضمانت تسهیلات مددجویان با حداقل ضمانت تسهیلات به مددجویان پرداخت می‌کنند.

وی از راه‌اندازی نرم‌افزار جامع اطلاعاتی نیازمندان در استان خبر داد و بیان کرد: در قالب این نرم‌افزار دستگاه‌های مختلف، خیریه‌ها، مراکز نیکوکاری به‌صورت هماهنگ کمک‌هایی را به نیازمندان ارائه می‌کنند و ارائه خدمت به نیازمندان به‌صورت هماهنگ و متمرکز انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان اذعان کرد: این طرح از ابتکارات کمیته امداد است که با حمایت امام‌جمعه و استاندار کرمان در استان راه‌اندازی شده است.

صادقی تأکید کرد: دستگاه‌ها و مراکز خیریه باید در این زمینه همکاری و مشارکت کنند و این سامانه برای شناسایی نیازمندانی غیر از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است و دستگاه‌های کمک‌رسان می‌توانند کمک‌های خود را به‌صورت هماهنگ از طریق سامانه به نیازمندان ارائه کنند.

وی بابیان اینکه این سامانه هفته گذشته در استان راه‌اندازی شد تصریح کرد: ۷۰ هزار خانواده نیازمند در قالب این سامانه شناسایی شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در ادامه به اجرای طرح اطعام مهدوی اشاره و بیان کرد: در قالب این طرح ۳۱۳ آشپزخانه در سطح کشور راه‌اندازی شد که سهم استان کرمان ۱۷ آشپزخانه بود که خوشبختانه با همکاری مراکز نیکوکاری و خیریه ۴۰ آشپزخانه در سطح استان راه‌اندازی شد که با رعایت نکات بهداشتی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی اقدام به طبخ غذا و توزیع بین نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از ویروس کرونا می‌کنند.

صادقی گفت: از مردم و خیران نیکوکار که نیت و نذوراتی دارند می‌خواهیم نذورات خود را به این سمت هدایت کنند تا بر اساس نیت آن‌ها غذا طبخ و بین نیازمندان توزیع شود.

وی در ادامه به آمار بالای دانش آموزان نیازمند تحت حمایت این نهاد در استان اشاره کرد و افزود: ۲۰ هزار دانش‌آموز نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارد که با توجه به راه‌اندازی سامانه شاد توسط آموزش‌وپرورش برای آموزش دانش آموزان خیلی از خانواده‌های نیازمند برای خرید گوشی با مشکل مواجهه هستند که از خیران نیکوکار تقاضا داریم در این زمینه نیز کمیته امداد را یاری کنند تا دانش‌آموزان نیازمند نیز از برنامه‌های آموزشی این پیام‌رسان عقب نمانند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در پایان به راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک توسط این نهاد در استان اشاره کرد و گفت: در این راستا با راه‌اندازی کارگاه‌هایی در سطح استان و بهره‌گیری از ظرفیت مددجویان خیاط تاکنون ۸۵۰ هزار ماسک توسط مددجویان کمیته امداد تولید و در استان توزیع‌شده است.

انتهای پیام/