مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان از آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی بر دامهای قربانی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا در ریگان خبر داد.

محسن دهقانیان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیار نخل ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی،اظهار داشت: اکیپهای نظارت بهداشتی شهرستان شامل دو اکیپ ثابت و سیار که از ساعت ۷ صبح الی ۲۱ شب آماده خدمت رسانی به عزاداران حسینی و هیئت های مذهبی شهرستان می باشند.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان ابراز کرد: رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از دستکش ، ماسک و عینک در هنگام ذبح دام ضروری است و با توجه به فصل گرما و افزایش فعالیت کنه ها و احتمال بروز بیماری تب کریمه کنگو ، مسئولین هیئت ها و تکایای مذهبی حتی المکان از ذبح دام در معابر عمومی خودداری کرده و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود:با توجه به اینکه بیماری تب کریمه کنگو در دام علائم خاصی ندارد حتی‌الامکان از ذبح دامهای لاغر و آلوده به کنه خودداری کنند و مسائل حفاظتی و بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

دهقانیان در پایان تصریح داشت:عزاداران حسینی در صورت مشاهده هرگونه علائم و نشانه های غیر طبیعی در لاشه دام میتوانند با مراجعه به شبکه دامپزشکی شهرستان و یا با شماره ۴۴۳۶۰۲۰۹-۰۳۴ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/