رحمان جلالی معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری کرمان گفت:ساماندهی آرد و نان طرح بزرگی است که در حال اجرا شدن است و دست های پشت پرده ای وجود دارد که قصد در ایجاد اختلال برای شکست این طرح دارند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، چهل و پنجمین کارگروه تنظیم بازار استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.

رحمان جلالی معاون امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان ضمن تشکر از اداره غله و خدمات بازرگانی استان در خصوص تامین مایحتاج موکب های سراسر استان گفت: خدا را شاکریم که مشکلات موکب داران در ایام اربعین مرتفع شده است و درخواست هر سهمیه منوط به تصویب در ستاد اربعین است.

تشکیل قرار گاه حمل و نقل در آستانه اربعین

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری کرمان از لزوم تشکیل قرار گاه حمل و نقل خبر داد و گفت: متاسفانه در آستانه تشدید سفرهای اربعین برای رسیدن به مرز عراق تخلفاتی در حال شکل گیری است که باید از نزدیک و با جدیت مسائل حل شوند به همین علت این قرار گاه از امروز شکل می گیرد.

وی از عملکرد بد فرمانداران در خصوص رسیدگی به تخلفات نانوایی ها گلایه و تاکید کرد: در شهرستان های استان گزارش تخلفات بسیار بالایی از نانوایی ها به استان رسیده است که متاسفانه کمترین نظارت بر آنها صورت گرفته است که باید تا روز سه شنبه هفته جاری فرمانداران علت عدم نظارت ها را برای استانداری ارسال کنند.

نقطه کور بهانه ای برای دریافت کارتخوان های باسیم

جلالی در خصوص نصب دستگاه های کارتخوان در نانوایی ها به تعداد ۷۰۰ نانوایی که هر دو دستگاه کارتخوان را دارند، اشاره کرد و گفت: ما به مخابرات و زیر ساخت های استان معترضیم که باید اعلام کنند تعداد نقاط کوری که نمی توان دستگاه بی سیم نصب کرد، کجاست و اگر تا کنون هم رفع نشده این نشان از ضعف زیر ساخت های مخابراتی است که باید هرچه سریعتر رفع این وضعیت را در اولویت قرار دهند.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری کرمان تاکید کرد: اگر در برخی مناطق نقطه کور هم تایید نشد، فرماندار باید پاسخگو باشد که چرا با نانوای متخلفی که بهانه ای برای عدم اجرای قانون تراشیده برخورد نکرده است بنابراین هرچه سریعتر این دو موضوع باید حل و رفع شوند.

وی اذعان کرد: وضعیت آرد و نان و ساماندهی آن طرح بزرگی است که در حال اجرا شدن است و دست های پشت پرده ای وجود دارد که قصد در ایجاد اختلال برای شکست این طرح دارند بنابر این نظارت بر این طرح برای ما هنوز از اولویت های اصلی است و نباید نظارت ها کم رنگ شوند.

دست های پشت پرده به دنبال شکست طرح ملی آرد و نان

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در ادامه اذعان کرد: تعداد ۲ هزار و ۱۴۱ نانوایی در سطح استان به سیستم مرکزی سهمیه بندی متصل شده اند اما ۷۰۰ کارتخوان هنوز دو دستگاه کارتخوان دارند که باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: در شهرستان هایی مانند رفسنجان، عنبرآباد، ریگان، سیرجان و کوهبنان بیشترین تخلف از نانوایی ها گزارش وثبت شده است که متاسفانه بازدید ها در حد صفر بوده است که این نشان از عدم نظارت و توجه به مقوله بازرسی ها دارد.

سنجری تاکید کرد: یک سوم کارت خوان ها به بهانه نقطه کور بودن درخواست کارتخوان باسیم داده اند و عملا دو کارتخوان در نانوایی نصب شده است که این امر در گزارش دهی اختلال ایجاد می کند.

داریوش ماهری نیز در خصوص توزیع آرد سهمیه ای گفت: خوشبختانه توزیع سهمیه آرد روند خوبی دارد اما در ۶ شهرستان شرقی نرماشیر و فهرج به علت توزیع آرد خام روستایی که به اشخاص تعلق می گرفته است دچار بار حقوقی هستیم که شورای اسلامی باید رسما تعهد امضا کند تا آرد به دست اشخاص حقیقی برسد.

ماهری:برخی نانوایی ها سهمیه دریافت می کنند اما وجود خارجی ندارند

ماهری خاطر نشان کرد: پیشنهاد ما این است نانوایی هایی که به هر دلیلی جابه جا می شوند و به ما اعلام نمی کنند اما سهمیه آرد خود را دریافت می کنند، به محض احراز تخلف سهمیه آرد انها قطع شود.

ارسلان میری نیز در پایان تاکید کرد: نظارت ها بر نانوایی ها ادامه دارد اما درخواست ما این است که به نانوایی ها اعلام شود تحت لوای ماده ۱۶ و ۱۷ قانون تعزیرات حکومتی نانواهای متخلف اعمال قانون می شوند و به محض احراز تخلف  از ۴ تا ۲۰ میلیون تومان جریمه صادر خواهد شد که برای این جرایم با عنوان عدم اجرای ضوابط و مقررات صنفی جاری کشور حکم صادر می شود.

انتهای پیام/