حضرت آقا فرمودند: ما در مسائل جهانی در حال پیشرفت هستیم نه تنها عقب رفت نداریم که حتی توقف هم نداریم و این مسئله باعث عصبانیت ترامپ شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیار نخل؛ به نقل از  راه آرمان؛ ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل هیچگونه ابایی ندارد که دیکتاتور مآبانه حرف بزند و در همان ابتدای سخنان خود باعث خنده سران می شود  ولی با این همه او هیچ تغییری در لحن خود نمی دهد و به حرفهای خود ادامه می دهد و می گوید که کارهایی که دولت من در این دو سال کرده بیش از هر دولت دیگر در آمریکا بوده و توانسته موفقیت کسب نماید خوب این جمله همه را به خنده وا می دارد و این جمع افراد عادی نیستند بلکه سران کشورهایی هستند که از اوضاع جهان مطلع اند و خنده آنان معنی دارد یعنی در واقع آنها ترامپ را مورد تمسخر قرار دادند.

سوء استفاده تبیلغاتی ترامپ از تربیون سازمان ملل

با این همه ترامپ از رو نمی رود و می گوید من انتظار چنین واکنشی را نداشتم ولی با این همه باشد، و از همان ابتدا واکنش ایجاد شد. البته  یکجورایی داشت در ابتدای سخنانش از دستاوردهای دولتش برای انتخابات بعدی استفاده تبلیغاتی می کرد و آن هم از طریق تریبون سازمان ملل.

اما به هر حال اولین واکنش را  سران کشورهای جهان به ترامپ نشان دادند شاید بعضی ها بگویند که این مسئله حاشیه ای است و چندان مهم نیست شاید بشود گفت واقعی ترین واکنش نسبت به ترامپ همین خنده ها باشد. و ترامپ وانمود می کند که این خنده ها چیز مهمی نیست و در حقیقت  این بازخورد دنیا به سیاست های آمریکاست که دنیا دارد به او می خندد ولی او می گوید برایم مهم نیست.

درضمن ترامپ با تاخیر وارد جلسه شد و قرار بود به عنوان نفر دوم سخنرانی نماید ولی با این حرکتش می خواست بگوید من هر وقت دلم بخواهد می آیم و هر کاری که فکر می کنم درست است انجام می دهم و کاری به جهان ندارم و  این چیزی نیست که تقصیر من باشد.

رئیس ایالات متحده آمریکا به صراحتا می گوید آنچه برای من مهم است منافع آمریکاست نه منافع جهان و من برای وطن پرستی تلاش می کنم شاید بیش از ۵ بار از واژه وطن پرستی استفاده کرد.

او می گوید: از دیوان بین المللی کیفری خارج شدیم چون به نفع آمریکا نبود، از حقوق بشر سازمان ملل خارج شدیم چون به نفع ما نبود، از برجام خارج شدیم چون فکر می کنیم به نفع ما نبود شیوه  کنونی تجاری جهانی را قبول نداریم چون به نفع ما نیست .

همینطور گفته است که شیوه تجارت چینی ها برای ما قابل تحمل است و اوپک را هم دوست نداریم و جالب تر اینکه هیچ کس هم نباید اوپک را دوست داشته باشد یعنی اگر آمریکا سازمان یا نهادی را قبول ندارد بقیه هم نباید قبول داشته باشند و صریح می گوید اینها ناسیونالیسم دکترین ماست.

تشکر ترامپ از کشورهایی که هیچ نشانه ای از دموکراسی ندارند

ترامپ ادامه می  دهد: بودجه نظامی آمریکا را به بی سابقه ترین عدد رساندیم و همینطور می گوید ما نمی خواهیم برای جهان تعیین تکلیف کنیم اما دنیا باید چیزی را بخواهد که آمریکا می خواهد حتی اگر متحدینش مثل اتحادیه اروپا با او همراه نباشد، یا  حتی در هنگام خروج از برجام انگلیس گفت وقتی ایران به تعهداتش پا برجا بوده ما هم باید به تعهداتمان پایبند باشیم و عجیب تراینکه ترامپ از دموکراسی هم صحبت به میان می آورد و از عربستان سعودی، ملک سلمان و امارات تمجیده می کن و این در حالیست که کشورهایی که هیچ نشانه ای از دموکراسی در آنان نیست  از آنها نیز تشکر می کند شاید به خاطر کمک های انسان دوستانه ای است که به یمن کرده اند و سه سال است که آنان را بمباران می کنند، و ترامپ حتی یکبار در میان سخنانش این جملات را بکار نبرد.

رئیس ایالات متحده آمریکا بیان می دارد:  این جنگ یعنی حمله عربستان و امارات به یمن یک جنگ داخلی است و عربستان و امارات دارند به او کمک مالی  و نظامی می کنند. یعنی چنین فرض هایی توی ذهنش دارد و از جهان هم انتظار دارد که به او نخندد.

ترامپ در ۳۵ دقیقه صحبتش تنها ۲ الی ۳ دقیقه در رابطه با ایران سخن گفت و آن هم حرف های همیشگی اینکه در امورات داخلی کشورهای منطقه دخالت می کند و اینکه “رهبران ایران در پی مرگ و نابودی هستند” و جالب تر اینکه او حرفی می زند که همسایه های ایران نمی زنند.

عراق و سوریه بارها بیان داشته اند که ایران به درخواست ما و برای مقابله با داعش و تروریست به کشور ما آمده است ولی کشور آمریکا می گوید ایران به حق حاکمیت کشورهای منطقه احترام نمی گذارد و از کشورهای دیگر خواست تا در برنامه اعمال فشار اقتصادی بر ایران به آمریکا بپیوندند.

رئیس ایالات متحده آمریکا بیان می دارد: ما سعی داریم ایران را منزوی کنیم و یادر جای دیگر می گوید وقتی ما از برجام خارج شدیم بسیاری از کشورها از ما حمایت کردند و معلوم نیست از بسیاری کدام کشورها هستند؟؟؟!!!

ترامپ همچنین به داعش اشاره می کند و می گوید: ما او را شکست دادیم و حتی یک کلمه هم به کشورهای دیگر اشاره نکرد.

سبک مغزی و عقب ماندگی ترامپ شایسته یک ملت نیست/نخبه گان آمریکا باید از داشتن چنین رئیسی شرم داشته باشند

و حال بشنویم تحلیل مقام معظم رهبری را در مقابل سخنان ترامپ، حضرت آقا می فرمایند: ما در مسائل جهانی در حال پیشرفت هستیم نه تنها عقب رفت نداریم که حتی توقف هم نداریم.

ایشان گفتند: به عکس آنچه بعضی می گویند ما آبروی مان در جهان رفت و کوچک شدیم بلکه جمهوری اسلامی به فضل و قوه الهی عزیز است و روز به روز عزیزتر و مقتدرتر شده و این باعث شده تا دشمنان را عصبانی کند.

مقام معظم رهبری اذعان داشتند: ترامپ در مقر سازمان ملل از ادبیات بسیار زشت و سقیفی همچون کانکستری و کابویی  و تهدیدهای بی معنی و غلط و تحلیل های صددرصد غلط در نطق پر از دروغش استفاده می کند  و این نشان دهنده این است که هم عصبانی هستند هم درمانده اند و هم از لحاظ فکری دچار مشکل و عقب ماندگی و سبکی مغزی  هستند و برای یک ملت افتخار آمیز نبود.

به گفته فرمایش حضرت آقا،  نخبه گان آمریکایی باید از  داشتن چنین رئیسی احساس شرم کنند.

و یا در جایی دیگر ایشان پیشرفت کشور ایران را علت عصبانیت آمریکا اذعان می دارد و می فرمایند : آمریکا برای غرب آسیا و منطقه خاور میانه یک نقشه چندین ساله داشتند و به همین خاطر نام خاورمیانه بزرگ بر آن نهادند و محور و قلب این نقشه عبارت بود از سوریه، لبنان و عراق این سه کشور سه محوری بودند که می بایست نقشه هایشان را در آنجا پیاده می کردند و دولت هایی در این کشورها بر سر کار بیایند که تسلیم مطلق آمریکا باشند و هر چه آمریکا بخواهند اطاعت کنند و نتیجه این است که تمام منطقه می شود پاانداز رژیم صهیونیستی.

آنها می خواستند که عراق  با این همه افتخارات تحت تسلط آمریکا و صیهونیست قرار گیرد سوریه کانون مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی در اختیار آن قرار گیرد و لبنان هم که تکلیفش روشن است و آنها هدفشان همین بود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : راه آرمان