فرماندار شهرستان بم با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در بم نیازمند بازنگری است گفت: عمران شهری بعد از زلزله در بم بلاتکلیف مانده است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،هادی شهسوارپور صبح امروز در همایش گرامیداشت پانزدهمین سالگرد زلزله بم با رویکرد ارتقاء تاب‌آوری استان کرمان که با حضور نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی در محل ارگ قدیم بم برگزار شد با بیان اینکه بم فراز و نشیب‌های زیادی پس از زلزله طی کرده است و امروز اقدامات انجام شده در بم نیازمند بازنگری و بررسی مجدد است اظهار داشت: خوشبختانه امروز بیش از ۸۰ درصد ارگ تاریخی بم بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه امروز از دل ویرانه‌های بم شهری مستحکم ساخته شده گفت: هر چند کارهای بزرگی در بم انجام شده است اما در شرایطی که امروز بر بم حکمفرماست نیاز به توجه بیشتر مسئولان داریم.

فرماندار بم با اشاره به اهمیت توسعه صنعت گردشگری در بم افزود: باغ شهر بم ثبت میراث جهانی شده و وظیفه داریم این شهر را حفظ کنیم و در این راستا نیازمند توسعه و الحاق جایگاه‌هایی هستیم در حالی‌ که راه‌های روستایی شهرستان نیازمند نگاه ویژه هستند و هنوز خیلی از روستاهای ما راه آسفالته ندارند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۵  بم ۱۲۵ هزار نفر جمعیت دارد گفت: به واسطه جایگاه بم امکان مهاجرپذیری این شهر زیاد است و باید به امکانات و جایگاه این شهر و مسائل مورد نیاز مردم در این منطقه توجه شود.

شهسوارپور با بیان اینکه طرح جامع و بازآفرینی شهری، ساماندهی بافت فرسوده شهری و توجه ویژه به سیما و منظری شهری ضرورت دارد عنوان کرد: هنوز یادگارهایی از زلزله در سطح شهر باقی مانده و نباید این ذهنیت وجود داشته باشد که بم ساخته شده و نیازی به چیزی ندارد.

وی با بیان اینکه به تالمات روحی، روانی و اجتماعی در بم پس از زلزله توجه کافی نشده است و امروز باید نتایج این اتفاق و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن در بم بررسی شود گفت: متاسفانه عمران شهری بعد از زلزله در بم بلاتکلیف مانده است.

وی به وجود ۳۶ هزار دانش‌آموز در بم اشاره کرد و گفت: وجود ۱۷ مدرسه کانکسی در شهر بم و ۳۲ مدرسه غیرمستحکم در شهرستان جای تامل دارد.

انتهای پیام/