پرسپولیس با کسب 2 امتیاز از 5 بازی باقی مانده جام قهرمانی خود را قطعی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، پرسپولیس شب گذشته در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فولاد را شکست داد تا گام بلندی به سوی جام قهرمانی بردارد.

شاگردان یحیی گل‌محمدی با پیروزی در این بازی ۵۹ امتیازی شدند و در یکقدمی چهارمین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر قرار گرفتند. تیم پرسپولیس با سه امتیاز این دیدار، یک هزارمین امتیاز خود در تاریخ مسابقات لیگ برتر را نیز به دست آورد. به عبارتی آن ها تاکنون میانگین ۵۲٫۶ امتیاز در هر فصل را ثبت کرده اند که رقم قابل توجهی به حساب می‌آید. البته سرخ ها در ۵ فصل اخیر میانگین بیش از ۶۰ امتیاز در هر فصل را دارند و همین عملکرد باعث شد تا آن ها خیلی زود به هزارمین امتیاز خود در لیگ برتر برسند. حالا قرمزپوشان می‌توانند تا پایان فصل امتیازات خود را به ۱۰۱۵ برسانند.

نکته جالب این که پرسپولیس با این برد به نوزدهمین پیروزی خود در این فصل رسید و حالا با کسب ۲ برد دیگر بیشترین تعداد برد به عنوان یک قهرمان را ثبت خواهند کرد. گل سیامک نعمتی علاوه بر این که با امتیازات پرسپولیس در لیگ برتر را چهار رقمی کرد، موفق شد قهرمانی این تیم را نیز تا حد بسیار زیادی قطعی کند. حالا تنها در صورتی این جام از دست خواهد رفت که پرسپولیس تمام بازی های خود را واگذار کند و فولاد، استقلال یا تراکتور تمام بازی های خود را با پیروزی پشت سر بگذارند.

پرسپولیس در پایان هفته بیست و نهم با ۵۹ امتیاز در صدر جدول ایستاده و تیم دوم جدول تراکتور ۴۴ امتیاز دارد. در حقیقت فاصله سرخ ها با نزدیکترین رقیب در جدول ۱۵ امتیاز است. این بدان معناست که پرسپولیسی‌ها برای مسجل شدن قهرمانی خود فقط به ۲ امتیاز دیگر از ۵ بازی باقیمانده نیاز دارند.

پرسپولیس در ۵ هفته پایانی لیگ برتر به ترتیب باید با نفت مسجدسلیمان، نساجی، ذوب آهن، گل گهر و سایپا مصاف بدهد. سرخ ها با یک تساوی از ۵ بازی باقی مانده و کسب ۲ امتیاز به حدنصاب ۶۱ امتیاز می رسند و دست نیافتنی خواهند شد و دست هیچ تیمی به آنها نخواهد رسید.

اما شرایط نزدیکترین رقبای پرسپولیس که روی کاغذ شانس قهرمانی دارند، چگونه است؟

تراکتور

در صورتیکه که پرسپولیس هر ۵ بازی باقی مانده را واگذار کند و نزدیکترین رقیبش یعنی تراکتور هر ۵ بازی باقی مانده را ببرد، دو تیم در عدد ۵۹ با یکدیگر برابر می شوند و آنوقت شاید تفاضل گل بتواند تراکتور را قهرمان کند.

استقلال

در این میان استقلال را هم نباید فراموش کرد که با یک بازی کمتر ۴۱ امتیازی است و می تواند با برد در هر ۶ بازی باقی مانده ۵۹ امتیازی شده و با فرض شکست سرخ ها در ۵ هفته پیش رو در کورس قهرمانی محال وارد شود.

فولاد

فولاد روی کاغذ نزدیکترین رقیب به پرسپولیس است که با ۲ بازی عقب افتاده ۳۹ امتیاز دارد و در صورت برد در ۷ بازی باقی مانده به امتیاز ۶۰ خواهد رسید و بالاتر از همه رقبا می تواند قهرمان شود.

البته به شرط آنکه پرسپولیس هر ۵ بازی باقی مانده را واگذار کند!

انتهای پیام