ارسلان میری گفت: بخش اعظم کالاهای قاچاق مکشوفه فرآورده های نفتی هستند که مربوط به سایر استان ها است و در خروجی های استان کرمان به ویژه شهرستان های شرقی کشف شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان صبح امروز در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان اظهار کرد: بخش اعظمی از پرونده هایی که توسط دستگاه های کاشف یا شاکی کالای قاچاق، به تعزیرات ارسال می شود، شامل پرونده های قاچاق سازمان یافته و قاچاق ممنوعه از جمله مشروبات الکلی و … است.

بخش اعظم کالاهای قاچاق کرمان مربوط به فرآورده های نفتی است

میری یادآور شد: بخش اعظم کالاهای قاچاق مکشوفه فرآورده های نفتی هستند که مربوط به سایر استان ها است و در خروجی های استان کرمان به ویژه شهرستان های شرقی کشف شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان عنوان کرد: در سال ۹۸ حدود ۵ میلیون لیتر گازوئیل، ۳۲۲ هزار لیتر بنزین، ۳۰۱ هزار و ۵۰۹ لیتر نفت سفید توسط مراجع کاشف در سطح استان کرمان کشف شده است.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از قاچاق استان مربوط به دام است، گفت: براساس مقررات ستاد ملی مبارزه با قاچاق، دام های بومی باید دارای شناسه باشند از این رو یکی از معضلات ما که در سال جاری نیز ادامه دارد، این نوع از دام است.

قاچاق دام معضل ادامه دار استان کرمان در سال ۹۹

میری افزود: اگر فردی بخواهد چند راس دام را از نقطه ای به نقطه دیگر استان منتقل کند که فاقد پلاک است و مجوز حمل نداشته باشد، قاچاق دام تلقی می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان ابراز کرد: باید برای این مسئله تدبیری اساسی اندیشیده شود، چرا که پیشه درصدی از مردم استان دامداری است از این رو دام های فاقد شناسنامه ای دارند که اعمال این مقررات موجب دردسر شعب شده است.

وی افزود: در سال ۹۸ تعداد پرونده های وارده به تعزیرات ۵ هزار و ۱۲۳ فقره بوده که نسبت به سال ۹۷، ۳۵ درصد افزایش داشته است، ۵ هزار و ۱۱۲ پرونده مختومه شده که در مقایسه با سال ۹۷ رشد ۳۶ درصدی را نشان می دهد.

رشد ۲۲۸ درصدی محکومیت های ریالی استان کرمان در سال ۹۸

میری مطرح کرد: میزان محکومیت های ریالی در استان بیش از ۵۵۴ میلیارد و ۱۲۴ میلیون ریال بوده که نسبت به سال ۹۷ رشد ۲۲۸ درصدی از خود نشان داده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان بیان کرد: در سال گذشته ۳۶ میلیارد و ۲۵۷ میلیون ریال از محکومیت ها وصول و به خزانه واریز و کالاهای مکشوفه به نفع دولت ضبط شده است این آمار نشان دهنده رشد ۱۹۸ درصدی نسبت به سال گذشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقلام پزشکی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، سیگار، تنباکو، مواد غذایی، میوه و … از دیگر کالاهای مکشوفه قاچاق در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/