یکی از مطالبات اساسی، هرساله و به حق کشاورزان ریگانی این است اگر فرمانداری واقعا دلسوز قشر زحمتکش کشاورز است چرا خرما را با قیمتی که اعلام کرده خریداری نمی کند؟

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، هر ساله با فرا رسیدن فصل برداشت خرما در شهرستان ریگان، فرمانداری بدون هیچ اصولی قیمت خرما را تعیین می کند و دلالان بی انصاف به این قیمت گذاری هیچ وقت اهمیت نداده و خرما را با قیمتی که خودشان تعیین می کنند از دست کشاورز مظلوم در می آورند.

نکته مبهم داستان قیمت گذاری خرما اینجاست وقتی نخلدار ریگانی حاصل یک سال تلاش خود را برداشت و می خواهد به فروش برساند، دلال از خدا بی خبر خرما را با قیمت ناچیز و کمتر از قیمت اعلامی از سوی فرمانداری خریداری می نماید!!

یکی از مطالبات اساسی، هرساله و به حق کشاورزان ریگانی این است اگر فرمانداری واقعا دلسوز قشر زحمتکش کشاورز است چرا خرما را با قیمتی که اعلام کرده خریداری نمی کند؟ و چرا فرمانداری قیمت اعلام شده را ضمانت نمی کند؟

نظر اغلب کارشناسان و فعالان این عرصه این است، قیمت خرما بر اساس میزان عرضه و تقاضای بازار تعیین می شود.

فرمانداری شهرستان ریگان به جای قیمت گذاری خرما فکری به حال صادرات این طلای سیاه کند و همچنین فرمانداری با دلالان بی انصاف برخورد قاطع و از حق کشاورزان مظلوم منطقه دفاع کند.

علی محمدزاده کشاورز ریگانی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارداشت: قیمت گذاری خرما از سوی فرمانداری فقط در حد حرف است، فرمانداری اگر واقعا دغدغه کشاورز را دارد پیگیری کند تعاون روستایی با همین قیمت اعلامی خرما را از کشاورز خریداری و دست دلالان را کوتاه کند.

کریم آبیار دیگر کشاورز ریگانی به خبرنگار ما گفت: هرساله این قیمت گذاری انجام می شود اما هیچ نظارتی و تضمینی وجود ندارد و دلال با قیمتی که خودش دلش بخواهد خرما را خریداری می کند.

مهدی عباسزاده کشاورز ریگانی هم به خبرنگار ما گفت: تمام دارایی ما همین چند نخل خرما است، اما دلالان خرما را مفت از کشاورز خریداری می کنند و هیچ کس هم به دلالان چیزی نمی گوید آنها با خیال راحت خرما را با قیمت ناچیز خریداری می کنند، وقتی هم به دلال می گوییم چرا با قیمتی که فرمانداری اعلام کرده خرما را خریداری نمی کنید؟ پاسخ می دهد بروید همان فرمانداری تا خرمای شما را خریداری کند!

انتهای پیام/