باقری در پاسخ به سوال خبرنگار ما "چرا فرمانداری با قیمت 23 هزار تومان که تعیین کرده از کشاورز خرما خریداری نمی کند"،افزود:ما متولی خرید خرما نیستیم و برای حمایت از تولید کننده وارد این عرصه شدیم تا برخی این بازار را به حاشیه نبرند و خواستیم جلوی سودجویان را بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،ریگان اولین شهرستان در استان کرمان می باشد که هر ساله مرغوبترین خرمای مضافتی از این شهرستان کویری برداشت و روانه بازار می شود.

طبق روال سال های قبل فرمانداری این شهرستان امسال هم قیمت پایه برای خرمای مضافتی تعیین کرده است و از دو روز پیش که قیمت خرما ۲۳ هزار تومان تعیین شده این قیمت گذاری مورد نقد قرار گرفته است.

در پی واکنش های مختلف به قیمت گذاری خرما در ریگان خبرنگار ما به سراغ فرماندار ریگان رفت و ایشان در گفت و گویی اظهار داشت:بحث ما تولید کننده خرما می باشد و نگرانی ما این است که خرمای ریگان جزء اولین مناطقی می باشد که به بازار عرضه میشود و در نهایت به دلیل اینکه مردم مشکلاتی دارند دلالان سوء استفاده می کنند و خرمای مردم را خارج از عرف خریداری می نمایند.

باقری در پاسخ به سوال خبرنگار ما “چرا فرمانداری با قیمت ۲۳ هزار تومان که تعیین کرده از کشاورز خرما خریداری نمی کند”،افزود:ما متولی خرید خرما نیستیم و برای حمایت از تولید کننده وارد این عرصه شدیم تا برخی این بازار را به حاشیه نبرند و خواستیم جلوی سودجویان را بگیریم.

فرماندار ریگان در ادامه با بیان اینکه ما وظیفه خود می دانیم که از تولید کننده خرما در شهرستان حمایت کنیم ،افزود: طبق بررسی های صورت گرفته ،در وضعیت فعلی ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان هزینه ی تمام شده خرما است و بر همین اساس پیش بینی کردیم که خرمای امسال کمتر از ۲۳ هزار تومان برای کشاورز صرف نمی کند .

وی با اشاره به اینکه قیمت جهانی خرما و وضعیت صادارات خرما مشخص می باشد،تصریح داشت:تعجب من از این است که چرا برخی که در مقام عرضه خرما هستند از این قیمت گذاری ناراحت شدند.

این مقام مسئول عنوان کرد:در ماه مبارک رمضان همین افراد کمتر از ۲۸ هزار تومان خرما را نفروختند و می گفتند صرف نمیکند حالا بعد از دو ماه چه تغییری حاصل شده خرمایی که خود آقایون حاضر نبودند به قیمت ۲۸ هزار تومان بفروشند ، ۱۵ هزار تومان قیمت آن را اعلام می کنند.

وی افزود:با رایزنی های صورت گرفته تعاون روستایی خرما را به صورت تضمینی و توافقی خریداری می کند.

فرماندار ریگان در پایان بیان داشت:ساماندهی خریداران خرما در سطح شهر از وظایف شهرداری می باشد و قرار شده شهرداری یک مکانی را اختصاص دهد که همه در یک مکان خرید خرما داشته باشند.

انتهای پیام/