رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت:نیروی های متخصص بیمارستان های تازه تاسیس فهرج و ریگان در شرق کرمان آذرماه مستقر می شوند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، مازیار اویسی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت:همه ساله نیروی متخصص برای بیمارستان‌ها در ماه آذر معرفی می‌شوند وبیمارستان‌های شرق استان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

او افزود: اغلب مشکلات ما دربحث نسخه‌های الکترونیک است تقریبا درحال حاضر مشکلاتی در بستر دیتا و آی تی نسخه های الکترونیک داریم.

اویسی اظهارداشت: این امر درهمه دانشگاه‌ها مشترک است آن هم به سبب چندین وچند درگاه اینترنتی که در این مقوله وجود دارد روی داده است و باعث سردرگمی واتلاف وقت همکاران ما می‌شود.

او با اشاره به اینکه سرعت وساختار نسخه نویسی باید بهبود یابد افزود: عمده مشکلات ما دربخش‌های مطرح شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم تاکید کرد: در بخش نظام ارجاع دربیمه‌های روستایی به سبب اینکه هنوز ساختار متحد ومنسجمی پیدا نکرده اند باعث سردرگمی‌هایی برای مردم شده است، که دراین بحث مقداری مشکل وجود دارد که اگر رفع شود دغدغه‌ها کمتر می‌شود.

اویسی با تاکید براینکه بحث دوم ما مقوله اعتبارات است اظهارداشت: بیمه سلامت استان کرمان ودانشگاه بم تعامل خوبی دارند دراجرای نسخه الکترونیک بم دانشگاه برتر بود.

او تصریح کرد: درحوزه اعتباری نیز مااعتبارات قابل قبولی دریافت کرده ایم، اما عمده تعاملات بیمه‌ای دانشگاه‌ها به ویژه درجاهایی که بافت روستایی دارند با بیمه سلامت است، عمده درآمد ما هم از همین بخش نسخه‌های بیمه سلامت می‌باشد.

اویسی همچنین با اشاره به اینکه عمده مشکل ما بحث اعتبارات کمبود نقدینگی است اظهار داشت: یک بحث از پرداخت‌های ما از طریق اوراق خزانه است هرچند ما تعامل خوبی با بیمه داریم، اما اوراق را که نمی‌توان درقبال خرید خدمت به افراد یا حتی برخی شرکت‌های دارویی داد درنتیجه ما نیاز به نقدینگی بیشتر داریم که امیدوارم با قول مساعدی که امروز داده شد تا پایان سال این اعتبارات نقدی ومشکلات ما حل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم در خصوص وضعیت نبود نیروی متخصص در بیمارستان‌های تازه تاسیس شرق استان نیزگفت: تمامی بیمارستان‌های ما تجهیز شده اند، اما در بیمارستان‌هایی مانند فهرج و ریگان به سبب تازه تاسیس بودن مقداری مشکل کمبود نیرو وجود دارد.

او تاکیدکرد:هر سال نیروی متخصص درآذرماه اختصاص داده می‌شود اکنون نیز سایت باز شده تا ثبت نام‌ها انجام شود وباید وزارت خانه نیروی متخصص مورد نیاز ما را معرفی کند.

اویسی تصریح کرد: برای ۸ نیروی متخصص جهت بیمارستان فهرج اعلام درخواست کرده ایم درسفر چندماه قبل وزیر بهداشت نیز موضوع مطرح وقول داده اند نیروی متخصص بیمارستان را تامین کنند.

انتهای پیام/