رئیس دادگستری شهرستان ریگان گفت: سلامت عمومی مردم یک امر مهم و اساسی است، با توجه به تهدید جدی ویروس کرونا و پیش بینی احتمال گسترش و انتشار سریع آن، بایستی مسئولین اجرایی و نظارتی بازدیدهای خود را افزایش داده و گزارش متخلفین را ارائه دهند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، قبل از ظهر امروز و در راستای مطالبات مردمی بازدید میدانی فرماندار، رئیس دادگستری، فرمانده سپاه و فرمانده انتظامی ریگان از بازار، پمپ بنزین ها، بیمارستان، داروخانه ها، رستوران ها و نانوایی ها صورت گرفت.

امین سلطانی زرندی در پایان بازدید چند ساعته در گفت وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: آنچه که در حال حاضر سلامت عمومی را هدف خود قرار داده عدم رعایت بهداشت فردی و عمومی است.

رئیس دادگستری شهرستان ریگان بیان داشت: رعایت بهداشت عمومی و فردی بایستی به صورت یک امر جدی مد نظر مردم قرار بگیرد و خود مردم بایستی مطالبه گر باشند‌ و واحدهای خدماتی را ملزم به رعایت بهداشت کنند.

وی افزود: به طور مثال و برای مصداق کسی که نان را در نانوایی به مردم ارائه می دهد نبایستی خودش اقدام به دریافت وجه و یا کارت پولی ارباب رجوع نماید چرا که وجه نقد و یا کارت افراد مختلف چه بسا آلوده به ویروس بوده و به راحتی این ویروس منتقل می گردد و یا در پمپ بنزین نازل سوختگیری توسط افراد مختلفی دست به دست می شود در حالیکه خود پمپچی مکلف به ارایه سوخت است. بنابراین مردم بایستی مطالبه گر رعایت مسائل بهداشتی باشند.

سلطانی تصریح کرد: سلامت عمومی مردم یک امر مهم و اساسی است، با توجه به تهدید جدی ویروس کرونا و پیش بینی احتمال گسترش و انتشار سریع آن، بایستی مسئولین اجرایی و نظارتی بازدیدهای خود را افزایش داده و گزارش متخلفین را ارائه دهند.

رئیس دادگستری شهرستان ریگان عنوان کرد: تهدید علیه بهداشت عمومی در قانون مجازات جرم انگاری شده و قانونگذار برای آن مجازات حبس را در نظر گرفته و این نشان از اهمیت حفظ سلامت مردم برای نهاد قانون است بنابراین برای هر کس که سلامت عمومی جامعه را تهدید کند در شرایط بحرانی و حساس کنونی اشد مجازات در نظر گرفته خواهد شد.

سلطانی در خاتمه اظهار داشت: ضمن قدردانی از تمام زحمات صورت گرفته توسط مرکز بهداشت، اداره اصناف و واحد اماکن نیروی انتظامی، خدمات ارائه شده برای شهروندان ریگانی را کافی نمیدانم و از این ارگانها نظارت بیشتر و جدی تر و دقیق تر را مطالبه می‌نمایم.

گفتنی است در بازدید امروز از واحد‌های صنفی سطح شهرستان دو نانوایی و یک رستوران به دلیل تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی پلمب شده اند .

 

انتهای پیام/