فرماندار شهرستان ریگان گفت: از روز گذشته وزش باد شدید را در منطقه داشته ایم که موجب شده است تاکنون ۳۹ نفر از شهروندان به مراکز درمانی مراجعه کنند و راه دسترسی ۴۱ روستای بخش مرکزی شهرستان مسدود شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، امین باقری در خصوص وضعیت شهرستان ریگان با بیان اینکه تمهیدات و پیش بینی های لازم از قبل انجام شده بود، گفت: از روز گذشته وزش باد شدید را در منطقه داشته ایم که موجب شده است تاکنون ۳۹ نفر از شهروندان به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: حدود ۴۱ روستای بخش مرکزی شهرستان ریگان درگیر طوفان شده اند که گفتنی است مسیر روستاها مسدود شده و قابل تردد نیست.

فرماندار شهرستان ریگان با اشاره به اینکه مسیر ترانزیت ریگان به چابهار باز است اما رفت و آمد به کندی انجام می شود، تصریح کرد: تلاش کرده ایم که این جاده را باز نگه داریم.

باقری با بیان اینکه این شرایط آب و هوایی بر اساس پیش بینی ها تا فردا ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: با توجه عدم مناسب بودن شرایط جوی و خطرناک بودن این شرایط برای سنین حساس، مدارس شهرستان ریگان امروز تعطیل هستند.

وی افزود: تیم های امداد و نجات با آمادگی کامل در شهرستان حضور دارند و شهروندان به ویژه افراد مسن و کودکان در این شرایط آب و هوایی از منزل خارج نشوند.

فرماندار شهرستان ریگان با اشاره به تشکیل شورای مدیریت بحران در سطح شهرستان خاطر نشان کرد: شرایط جوی از روز گذشته موجب فرسایش بادی شده است که این امر موجب می شود که در منطقه شرایط خاصی را به وجود آورد و امیدواریم با تمهیداتی که سالیان گذشته اتخاذ کرده ایم بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم.