حجت الاسلام رنجبر ماهانی عنوان کرد:وظیفه نمایندگان مجلس تصویب قانون است نه آسفالت جاده ،اگرچه پیگیری این امور خوب است اما وظیفه اصلی نمایندگان چیز دیگری است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان اظهار داشت:یکی از گامهای مهم در تحقق عدالت اجتماعی و پیشرفت اقتصادی مبتنی بر درآمدهای غیر نفتی جلوگیری از فرار مالیاتی در کشور است.

خطیب جمعه ریگان ابراز داشت:آمار و ارقام اعلام شده از سوی مسئولان کشور حاکی از میزان بالای فرار مالیاتی برخی افراد و اقشار است، بطوری که رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور میگوید تراکنش های مالی ۳۰۰هزار نفر میلیاردر را نشان می دهد که نیمی از آنان مودی مالیاتی نیستند و نیم دیگر هم کمتر از آنچه باید مالیات بپردازند مالیات می دهند.

وی با بیان اینکه اصلاح اخذ مالیات در کشور ضروری است،عنوان کرد: بجای اینکه مالیات و درآمد بر اساس سرانه تقسیم شود باید بر اساس میزان برخورداری افراد و به میزان امکانات و توانمندیهای آنان تقسیم گردد.

امام جمعه ریگان در ادامه اذعان داشت:برای فرار مالیاتی باید رصد فعالیت های اقتصادی از طریق گردش حسابهای بانکی صورت گیرد.نصب دستگاه کارت خوان برای پزشکان و وکلا اگرچه جلوی فرار مالیاتی را تا حدی میگیرد اما نواقصی هم دارد که برای رفع نواقص باید حساب شغلی باز کرد و اعلام آن به سازمان مالیاتی کشور باشد.

رنجبر ماهانی یکی از معضلات مهم کشور را اسراف و مصرف نادرست از منابع طبیعی خصوصا مصرف انرژی عنوان کرد و افزود: با آغاز فصل سرما باید توجه بیشتری به مصرف انرژی داشت و مصرف انرژی در کشور ما شاخص بالایی دارد که نگران کننده است .

وی در ادامه از مردم عزیز تقاضا داشت از محصولات کم مصرف با انرژی پایین استفاده و مدیریت مصرف صحیح را جدی بگیرند.

خطیب جمعه ریگان با اشاره به اینکه سالانه ۳۵میلیون تن مواد غذایی در کشور ما دور ریخت و هدر میرود و اسراف می شود،عنوان داشت:دومین وارد کنند شکر در جهان کشور ایران است که ۶برابر سرانه جهانی شکر مصرف می کنیم و ما بالاترین میزان مصرف نوشابه را در جهان داریم.

رنجبر ماهانی با بیان اینکه حضرت آقا فرمودند اقتصاد کشور را شرطی نکنید ،بیان داشت:۶سال پیش برخی دلسوزان کشور می گفتند از برجام هیچ چیز عائد ملت ایران نمی شود میگفتند شماها دلواپس اید!

وی افزود:تا وقتی که سنگ پا و غذای سگ و گربه وارد کشور شود و جلوی واردات بی رویه گرفته نشود مشکل اقتصاد کشور حل نخواهد شد.

خطیب جمعه ریگان با بیان اینکه باید دولت جوانی بر روی کار بیاید و اقتصاد کشور را جراحی کند،خاطر نشان کرد:مصرف و واردات کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد باید یک ضد ارزش به حساب آید هم برای مردم و هم مسولان .برخی میگویند قوانینی وجود ندارد که جلوی واردات بی رویه کالاهای خارجی را بگیریم آیا مجلس نباید قانون تصویب کند، جایگاه نمایندگان مجلس در این نبود قانون چیست؟

رنجبر ماهانی عنوان کرد:وظیفه نمایندگان مجلس تصویب قانون است نه آسفالت جاده ،اگرچه پیگیری این امور خوب است اما وظیفه اصلی چیز دیگری است.

رنجبر ماهانی در ادامه با بیان اینکه مراقب تحریف تاریخ باشیم،ابراز داشت:عده ای با شیطنت مشکلات کشور را به تسخیر لانه جاسوسی نسبت داده و آن واقعه بزرگ را علت بوجود آمدن دشمنی با آمریکا می دانند، لذا حضرت آقا فرمودند دشمنی آمریکا با ملت ایران مربوط به سال ۵۷ که لانه جاسوسی تسخیر شد نیست بلکه دشمنی به۲۸ مرداد سال ۳۲برمی گردد.

وی غارت و چپاول نفت و منابع طبیعی را از نمونه های آن دشمنی عنوان کرد و اذعان داشت:طرح مجدد مذاکره با آمریکا با واسطه کشورهایی مثل فرانسه ترفند شیطانی مذاکره برای مذاکره است و هدف ما از مذاکره رفع تحریم های ظالمانه بود و به رسمیت شناختن حق هسته ای ایران بود که این دو محقق نشد.

خطیب جمعه ریگان تصریح داشت:درخواست مذاکره از طرف آمریکا بخاطر تجدید قوا و تبلیغات انتخاباتی است که دست به گدایی مذاکره زده و باید بدانیم مذاکره تنفس مصنویی به شیطان بزرگ است.

وی گفت:از حضور میلیونی ملت ایران خصوصا مردم شهرستان ریگان و دانش آموزان که به صحنه آمدند قدر دانی می نماییم و مردم برگ زرینی بر افتخارات حضور خود آفریدند و این حضور پرشور در ۱۳آبان پیامش آن است که آمریکای سال ۱۳۴۳، ۱۳۵۸ و ۱۳۹۸ همان آمریکا با همان روحیه گرگ صفتی و وحشی گری است.

انتهای پیام/