همتی در مناظره دوم و سوم، مواضع تندتری را علیه دیگر کاندیداها خواهد گرفت تا با این تاکتیک زمینه مشغول سازی کاندیداها به پاسخگویی به تهمت ها و جلوگیری از اعلام برنامه های آنان را فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برگزاری اولین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع اقتصاد، حاشیه ها و تکمله های فراوانی به همراه داشت؛ حاشیه هایی که گاه از محور اقتصاد عبور کرده و به جنجال سیاست نزدیک تر می شد.

مناظره روز شنبه نشان داد که جریان اصلاح طلب و حامیان دولت نه تنها در انتخابات ناامید از بی نماینده بودن نیستند، بلکه با برنامه ریزی جدی وارد عرصه شده اند تا شانس خود با دوباره با هیجانی و تند کردن فضا امتحان کنند.
حالا و در نبود هیجانی مانند «تکرار» و یا توافق هسته ای که دلار را قرار بود هزار تومان کند، تنها راه حل بازگشت به تعابیری نظیر اعدام و عدم داشتن سواد و … است؛ راهی که هم همتی و هم مهرعلیزاده به عنوان دو کاندیدای این جریان به سرعت و گاهی با ناشی گری آنرا در مناظره اول طی کردند.

بر اساس برخی اخبار پشت پرده، تعدادی از چهره های امنیتی و رسانه ای جریان اصلاح طلب برای همتی (اساسا برنامه ریزی خاصی برای مهرعلیزاده صورت نگرفته و وی بیشتر برای نمایش خود به سران اصلاح طلب سعی در تند کردن فضا دارد) قرار است وی از هر فرصتی برای تند کردن فضا استفاده کند و این موضوع در مناظره اول نیز باید پررنگ تر از دو مناظره دیگر نمود پیدا می کرد.
بر همین اساس عدم ورود همتی به ریزموضوعات اقتصادی کشور و پرداختن به حاشیه ها مهم ترین راهبرد اتاق فکر تبلیغات دولت برای رئیس کل سابق بانک مرکزی بود که همتی نتوانست به خوبی از پس آن بر بیاید و با ورود زودهنگام به حاشیه با ماجرای «جناب آقای…» بیشتر خود را درگیر حاشیه کرد.

تیم رسانه ای دولت و اصلاح طلبان، به طور طبیعی مناظره اقتصادی برگزار شده را محل سلاخی وعده های دولت و حساب کشی از همتی به عنوان یکی از ارکان اقتصادی دولت طی ۲ سال و نیم گذشته می دانستند؛ سناریوی «یک نفر در برابر پنج نفر» نیز بر همین مبنا شکل گرفته بود فارق از هر نتیجه ای در مناظره، همتی در جایگاه مظلوم قرار بگیرد.

نگاهی برخی توئیت های هدفمند که عمدتا از سوی چهره های رسانه ای امنیتی جریان اصلاحات ساماندهی شده، نشان می دهد که تنها اصلاح طلبان به دلیل بیان ضعیف همتی، تنها راه فرار از زیر فشار سنگین مناظره اقتصادی را، بردن مناظره به حاشیه و همچنین انداختن مشکلات کشور، حتی به غیر منطقی ترین شکل، به گردن رقیب، می دانستند.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در اتاق فکر مذکور، قرار است همتی در مناظره دوم و سوم، مواضع تندتری را علیه دیگر کاندیداها بگیرد و به دلیل عدم مباحثه رو در رو، سیلی از اتهامات واهی که پیش از این بارها در فضای مجازی پاسخ داده شده را به سوی دیگر کاندیداها روان کند.

این تاکتیک برای مشغول سازی کاندیداها به پاسخگویی به تهمت ها و جلوگیری از اعلام برنامه های آنان صورت گرفته است.

در مرحله بعدی تیم های حاضر در فضای مجازی این جریان، تلاش خواهند کرد ضمن پیشبرد پروژه مظلوم نمایی همتی، جریان مقابل را بی برنامه و گرفتار حاشیه نشان دهند و از همین ره آورد موجبات کاهش سبد رای آنها را فراهم کنند.

شاید بهترین راهبرد، در مناظره های بعدی (که قطعا دست کاندیداهای دولت و اصلاح طلبان در موضوعات مطرح شده در آن، خالی است تر از مبحث اقتصادی است) تمرکز و اعلام برنامه های خود در کنار نقد هدفمند عملکرد دولت فعلی است، که می تواند هر بیننده ای به نسبت به واقعیت های کشور، آگاه کند.

انتهای پیام/