حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه از مهمترین شاخصه شهید سلیمانی دشمن‌شناسی او بود گفت: خط قرمز حاج قاسم ولایت بود و با اینکه با همه رفیق بود اما زیر علم کسی سینه نمی‌زد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه پنجشنبه در چهارمین شب عزاداری ایام فاطمیه(س) در بیت‌الزهرای حاج قاسم با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی و تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: “خدا در آیه ۵۶ سوره مریم می‌فرماید هر که ایمان و اخلاص داشته باشد نزد خداوند محبوب می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه سردار سلیمانی برد کرد و بهترین چیزی را که خدا به بهترین بندگانش می‌دهد را از خداوند گرفت افزود: واقعا شهادت بهترین پاداش مجاهدت‌های او بود که مقام معظم رهبری هم این مسئله را فرمودند.

وی در بیان ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) گفت: وقتی پیامبر(ص) نشسته بود و فاطمه(س) می‌آمد پیامبر جلوی پای او بلند می‌شد، به او خوش‌آمد می‌گفت، دستش را می‌بوسید و او را جای خودش می‌نشاند.

وی با عنوان اینکه از مهمترین شاخص‌های شهید سلیمانی دشمن‌شناسی او بود و او به خوبی دشمن و منافق را از هم تشخیص می‌داد بیان کرد: ۱۳ سوره قرآن درباره دشمن‌شناسی است که مهمترین آن سوره توبه است.

رفیعی با بیان اینکه ۳۰۰ آیه در قرآن در ارتباط با منافقین است و قرآن تاکید زیادی بر دشمن‌شناسی دارد چرا که ایمان بدون دشمن‌شناسی کامل نمی‌شود افزود: معاویه تفسیر قرآن را ممنوع کرده بود، مردم را به انحراف کشید و قدرت تشخیص را از مردم گرفت.

وی با اظهار اینکه در روایات است که عاقل‌ترین مردم کسی است که دو ویژگی دارد؛ اول خدا را بشناسد و از او اطاعت کند و دوم اینکه دشمن را بشناسد گفت: جوانان با خدا رفیق شوید و به او ایمان بیاورید و یکی از مشکلات جامعه امروز ما این است که مردم دشمن را به‌خوبی نمی‌شناسند.

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری اینکه منافق اسم پیامبر(ص) را می‌آورد اما دشمنی خودش را هم می‌کرد افزود: منافقین در تاریخ اسلام مسجد ساختند و از پیامبر(ص) هم برای افتتاح آن دعوت می‌کردند.

وی با بیان اینکه مردم برای فرزندان خود دعا کنید و امروز با وجود فضای مجازی و شبه‌افکنی حفظ دین خیلی مشکل است گفت: تشییع پیکر شهید سلیمانی خیلی‌ها را نجات داد.

رفیعی با اشاره به اینکه فردی می‌گفت چهل سال از انقلاب می‌گذشت و در هیچ مراسمی شرکت نکرده بودم و اولین مراسمی که شرکت کردم تشییع سردار سلیمانی بود که من را متحول کرد افزود: خانواده شهید اصلا غصه نخورند، به شهید باید غبطه خورد.

وی با بیان اینکه شهدا جاودانه‌اند و خون آنها دنیا را متحول می‌کند و عظمت به آنها می‌دهد گفت: دشمن هزینه می‌کند پس بروید و ابزارهای دشمن‌شناسی را بشناسید.

انتهای پیام/