امام جمعه شهرستان ریگان گفت:آمریکایی ها می گویند تا ایران fatf را نپذیرد اروپایی ها هم اینستکس را نمی پذیرند،اینستکس شرطی کردن اقتصاد است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان  اشاره داشت به استیضاح ترامپ رییس جمهور آمریکا و اظهار داشت:با توجه به اینکه قاضی طرح استیضاح از طرف رییس جمهور آمریکا مشخص میشود استیضاح ترامپ شکست خورده و نافرجام است.

امام جمعه ریگان ادامه داد:استیضاح یا عدم استیضاح ترامپ تاثیر چندانی در سیاست خارجه آمریکا ندارد و نباید به آن دل خوش کرد.

وی افزود:کسانی که منافع کشور را به مذاکره با آمریکا و استیضاح ترامپ گره میزنند بدانند از این دیگ دیگر آبی گرم نخواهد شد.

خطیب جمعه ریگان اشاره داشت به آشوب های اخیر در منطقه و ابراز داشت:پس از آشوب های اخیر در سه کشور عراق، لبنان و ایران بوی کباب به مشام اروپایی ها رسید، خیال کردند جبهه مقاومت شکست خورده است و نوبت به این رسیده است که ایران تن به سازش بدهد لذا سناریوی جدید اینستکس را در منطقه احیا کردند.

رنجبر ماهانی بیان داشت:اینستکس بانک نیست بلکه یک شرکت تسویه حساب مالی است که وظیفه آن تسویه حساب مالی بین شرکت های ایرانی و اروپایی که قصد صادرات و واردات را دارند.

وی ادامه داد:سهامداران اینستکس سه کشور اروپایی هستند و کشورهای دیگر نقشی در آن ندارند روند تحویل کالاهای صادراتی یک فرایند بسیار طولانی و تحقیر آمیز است.

خطیب جمعه ریگان تصریح کرد:آمریکایی ها می گویند تا ایران fatf را نپذیرد اروپایی ها هم اینستکس را نمی پذیرند،اینستکس شرطی کردن اقتصاد است.

رنجبر ماهانی در ادامه اشاره داشت به انتخابات پیش رو و عنوان کرد:انتخابات مظهر مردم سالاری دینی و یکی از بارزترین جلوه های مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور و نظام است.

وی افزود:دشمن در آستانه انتخابات با راه اندازی آشوب ها و اعتراضات به دنبال تحمیل استعفای دولت کنونی بود.

رنجبر ماهانی با بیان اینکه بی دولت سازی هرج و مرج بوجود می آورد و حکومت ساقط میشود،ابراز داشت:پروژه بی دولت کردن چندین مرتبه هم در کشور ما کلید خورد،اخیرا هم بعد از افزایش نرخ بنزین و آشوب ها تعدادی از سیاسیون و نمایندگان بدنبال پروژه بی دولت کردن در کشور هستند.

امام جمعه ریگان بیان داشت:عده ای کمپین تحریم انتخابات راه انداخته اند که ما رای نخواهیم داد،رای ندادن یا بد رای دادن و انتخاب بد اوضاع را بدتر خواهد کرد.

وی عنوان کرد:تنها راه علاج کشور از مشکلات اقتصادی انتخاب شایسته و اصلح است، باید مجلس و دولتی انتخاب کرد که خدمتکار عموم مردم باشد.

خطیب جمعه ریگان اشاره داشت به بودجه سال آینده و ابراز کرد:بودجه سال ۹۹ یکسری نقاط قوت و ضعف دارد ،نقاط قوت اینکه ما در سالهای گذشته وابستگی زیادی به نفت داشتیم اما در بودجه ۹۹ وابستگی ما کمتر شد.

رنجبرماهانی در خاتمه اظهار داشت:دولتمردان باید توجه داشته باشند حذف بودجه علمی، پژوهشی و فرهنگی به معنای توقف فعالیت علمی و فرهنگی و پژوهشی است.

انتهای پیام/