غضنفرآّبادی گفت: اگر کسی کار صوری انجام داده و فساد را گزارش دهد سپس مورد تشویق قرار گیرد در دراز مدت موجب خواهد شد که از این طریق فسادهای دیگری رخ دهد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به طرح «تشویق گزارش‌گران فساد» گفت: اینکه راهکار و سازوکاری تعریف شود که به هر طریقی جلوی فساد گرفته شود، مورد موافقت همه نمایندگان مجلس است.

وی با اشاره به اینکه شیوه ها و روش های مبارزه با فساد بدون شک نیازمند کارشناسی دقیق دارد عنوان کرد: قوانین متعددی در حوزه مبارزه با فساد از قبیل قانون اصلاح نظام اداری و مبارزه با فساد اداری را داریم ضمن اینکه قوانین متعددی در این حوزه در دیوان محاسبات داریم.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به ویژگی خاص این طرح گفت: در این طرح مسئله سوت زن ها و حمایت از کسانی که فساد را گزارش می دهند مطرح است که در نگاه اول شاید اینگونه به نظر برسد که چنین اقدامی خوب و پسندیده نیست از این بابت که اگر کسی معاونت در جرم دارد و فساد را گزارش داد، علاوه براینکه  مجازات نمی شود بلکه مورد تشویق قرار خواهد گرفت به عبارتی اگر کسی کار صوری انجام داده و فساد را گزارش دهد سپس مورد تشویق قرار گیرد در دراز مدت موجب خواهد شد که از این طریق فسادهای دیگری رخ دهد.

غضنفرآبادی با اشاره به اینکه بررسی جزئیات این طرح نیازمند دقت نظر کارشناسی است تصریح کرد: باید راه های فرار در این طرح بسته شود، این طرح جامع و کامل است و می تواند برای مبارزه با فساد مفید باشد.

نماینده مردم بم در مجلس در پاسخ به اینکه پیش از این هم قوانین متعددی در حوزه مبارزه با فساد وجود داشته اما نتوانسته تاثیر بازدارندگی در انجام فساد اداری و اقتصادی داشته باشد، چه تضمینی وجود دارد که سرنوشت این طرح همانند طرح های قبلی نباشد عنوان کرد: طرح هایی که پیش از این در بحث مبارزه با فساد اداری داشتیم، هر کدام روش های خاصی داشتند و این طرح نیز یک روش دیگر است.

وی با بیان اینکه طرح های قبلی در حال اجرا هستند و تا حدودی هم اثرگذاری خود را دارند گفت: این طرح هم یک راهکار دیگر برای مبارزه با فساد است که در حقیقت افشاگری را رونق می دهد.

غضنفرآبادی خاطرنشان کرد: در طرح های قبلی قوانین محکم و شفاف و سریع داریم تا از قانون سوء استفاده صورت نگیرد اما در این طرح تخلفی در حال صورت گرفتن است که برخی اعلام گزارش کرده و تشویق می شوند.

انتهای پیام/