حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر این که المان سازی دقیقا حفظ شعائر و ارزش های انقلاب است، اظهار کرد: امروز ۲۰ المان و در هفته آینده ۲۵ المان دیگر در شهر کرمان نصب می شود همچنین تا پانزده روز قبل از سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همه ۱۵۰ المان یادبود این شهید بزرگ نصب می شود.

به گزارش  پایگاه خبری دیار نخل، صبح امروز در فاز نخست رونمایی از ۱۵۰ المان شهید سپهبد قاسم سلیمانی در شهر کرمان، المان مربوط به سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در محل چهارراه ولیعصر(عج) کرمان با حضور مسئولان استانی رونمایی شد.

حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در حاشیه ی این مراسم گفت: المان سازی و فضا سازی یکی از موضوعات عمیق فرهنگی است، از طرفی المان سازی به عنوان پایه و به معنای دیدن است و تا زمانی که پایه اول یعنی المان را به فضا نداشته باشیم اصل فراموش می شود از این رو فرهنگسازی، گفتمان سازی، شبکه سازی و جریان سازی در مرحله بعد از المان سازی قرار دارد.

وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی صاحب مکتب است، مکتب و گفتمان شهید حاج قاسم سلیمانی مصونیت کشور ما است، امروز استان کرمان و به ویژه شهر کرمان به واسطه ی شهادت، مجاهدت و ایثارگری های این مرد بزرگ جهانی شده است و توجه جهان به شهر کرمان معطوف شده است از این رو باید هر غریب، توریست و هر کس که وارد شهر کرمان می شود این شهر را به چشم شهر شهید حاج قاسم بداند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: در ترویج مکتب شهید حاج قاسم و در سالگرد شهادت این مرد بزرگ در ستاد برنامه ریزی با هماهنگی شهردار کرمان به این نتیجه رسیدیم که کاری ماندگار در استان کرمان انجام دهیم.

معروفی توضیح داد: فضاهایی مثل فضاهای بنری، فضاهای کوتاهِ یک ماه است، اما فضاهایی که متعلق به المان است، فضاهای با عمر۵ تا ۱۰ ساله و حتی بیش تر است در راستای المان سازی همچنین بعضی از ادارات با هماهنگی بین سپاه و شهرداری درخواست ساخت المان و یادمان را داشتند از این رو  ۱۵۰ نقطه در کرمان تا قبل از سالگرد شهید حاج قاسم مزین به المان ها و یادمان هایی از این شهید می شود.

وی افزود: ورودی های شهر کرمان، چهارراه ها، میدان ها و همچنین ورود و خروج به گلزار شهدا، مسیر میدان بسیج تا میدان عاشورا و  مسیر گلزار شهدا مزین به المان ها و یادمان هایی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر این که المان سازی دقیقا حفظ شعائر و ارزش های ما است، اظهار کرد: امروز ۲۰ المان و در هفته آینده ۲۵ المان دیگر در شهر کرمان نصب می شود همچنین تا پانزده روز قبل از سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همه ۱۵۰ المان یادبود این شهید بزرگ نصب می شود.

انتهای پیام/

 

  • منبع خبر : راه آرمان