حجت‌الاسلام علیمرادی با بیان اینکه یکی از ابعاد عظمت کار ملت ایران در ۹ دی این است که زشتی، ناروایی و خلاف بودن کار فتنه‌گران آشکار شد، گفت: مردم در ۹ دی بار دیگر همراهی خود را با رهبری دینی به دوست و دشمن نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل؛ حجت‌الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه مردم در ۹ دی بار دیگر همراهی خود را با رهبری دینی به دوست و دشمن نشان دادند، گفت: یکی از عوامل موفقیت این ملت در پیروزی انقلاب و حفظ آن و در دفاع همه جانبه  خود در برابر دشمنان، همراهی ملت با رهبری انقلاب است و ۹دی جلوه نمودار این حقیقت است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تاریخ انقلاب ملت ما روزهای بزرگ و برجسته ای مانند ۲۲ بهمن، ۱۲ فروردین، ۱۹ دی و … را داشته که یکی از این روزهای برجسته، ممتاز، معنادار و بزرگ روز ۹ دی ماه است.

این مقام مسئول با طرح این سوال که این روز چه خصوصیتی و چه برجستگی و امتیازی دارد، عنوان کرد: حقیقت این است که این ملت، خود را حافظ اسلام، انقلاب اسلامی و قدردان نظام اسلامی می داند و در همه صحنه ها آماده میدان حفاظت از انقلاب بوده است.

“واعتصموا بحبل الله جمیعا” کار مردم در ۹ دی است

وی با بیان اینکه آن نقطه اوج و قله فداکاری این ملت در حفاظت از انقلاب در صیانت از نظام و در قدرشناسی از اسلام و رهبری دینی و ولایت فقیه در روز ۹ دی بوده است، ابراز کرد: یکی از ویژگی های کار بزرگ ملت در این روز این بود که یک کار مردمی و ملی بود نه یک کار حزبی، جناحی و گرایشی.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی افزود: ملت ایران اسلامی همه با هم و دست به دست هم دادند و یک حرکت ملی آفریدند و مصداق روشن “واعتصموا بحبل الله جمیعا” کار مردم در ۹ دی است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ملت ایران همه با هم برای حفظ انقلاب به میدان آمدند نه این که یک گرایش سیاسی برای مقابله با گرایش سیاسی دیگر به میدان آمده باشد و همانطور که همه ملت در صحنه پیروزی انقلاب حاضر شدند در صحنه حفاظت از انقلاب هم حاضر شدند.

حماسه نهم دی؛ اقدامی اسلامی و ایمانی بود

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حماسه نهم دی ماه همان طور که یک کار ملی و مردمی بود یک کار اسلامی، مذهبی، دینی و ایمانی هم بود، اظهار کرد: مردم وقتی دیدند فتنه گران نه تنها انقلاب و نظام را نشانه گرفتند بلکه اسلام و دین را هم نشانه گرفتند و در شعارها و حرکاتشان دین را مخاطب قرار دادند.

وی گفت: ملت ایران برای حفظ دین و اسلام و برای اینکه نظام اسلامی و این جمهوری اسلامی و ایمانی بماند و احکام قرآن پیاده شود و سنت پیامبر حاکم شود و روش اهل بیت در این کشور باقی بماند؛ همانطور که مردم دیدند جمهوریت نظام، ملیت نظام و مردمی بودن نظام در خطر است دیدند که اسلامیت نظام هم در خطر است و به میدان آمدند.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی ادامه داد: چرا مردمیت جمهوری نظام در خطر است؛ زیرا عده ای در مقابل رأی اکثریت قاطع ملت ایستادند و گفتند رأی ملت باطل شود، وقتی پافشاری می شود که رأی مردم ابطال و نادیده گرفته بشود یعنی جمهوریت نظام و مردمی بودن نظام، نفی شود و وقتی شعار نفی اسلام داده می شود یعنی اسلامیت نظام و احکام قرآن نفی شود.

ناروایی کار فتنه گران در نهم دی ماه آشکار شد

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی دیگر از ابعاد عظمت کار ملت ایران در ۹ دی این است که زشتی، ناروایی و خلاف بودن کار فتنه گران آشکار شد، عنوان کرد: آن چیزی که فتنه گران روی آن پافشاری داشتند کار کوچکی نبود؛ رأی مردم ابطال شود یعنی فرمایش امام(ره) که می فرمایند که “میزان رأی مردم است” یعنی خواست ملت ندیده گرفته بشود و نفی اسلامیت یعنی کل نظام از بین برود؛ لذا کار مردم در ۹ دی کار بزرگ و عظیمی است و عظمت آن هرساله باید سردست گرفته شود.

این مقام مسئول افزود: این ملت در صحنه پیروزی انقلاب از سال ۴۲ همراه با امام خود انقلاب کردند و در سال ۵۷ همراه امام خود به نصرت الهی به پیروزی رسیدند و در سال ۵۸ همراه امام خود نظام سازی کردند.

وی ادامه داد: این ملت در صحنه دفاع از کشور در برابر گروهک ها و مزدوران بیگانه هم همراه امام بوده است و ریشه منافقین را از داخل کشور کند و در دفاع مقدس بدنه ملت از انقلاب و کشور دفاع کرد و همراه امام و رهبر بود و در ۹ دی هم همین جور بود که ملت همراه رهبر آمدند.

اقدام مردمی در حماسه نهم دی ماه مستقل بود

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با بیان اینکه اقدام ملت ایران اسلامی در نهم دی ماه یک اقدام داخلی، خودجوش و مربوط به درون کشور بود و پیام بیگانه پشت آن نبود، تصریح کرد:  کلید عمل فتنه گران را جای دیگر می چرخاندند و جای دیگر علامت می دادند و آن جریان وارداتی بود؛ اما کار ملت در ۹ دی کار درونی، خودجوش، ریشه در اسلامیت و خیرخواهی و فهم درونی این ملت داشت.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: همان گونه که انقلاب ما مستقل بود و ملت مستقل انقلاب کرد و نه تکیه به شرق و غرب داشت؛  کار مردم در ۹ دی هم مستقل بود و ملت مستقل، ملتی است که فکر و سخن و عمل او مستقل است و این ملت مستقل و جامعه مستقل با توجه به اینکه سختی و گرفتاری می بیند اما خوار نمی شود.

این مقام مسئول با اشاره به سخنی از شهید بهشتی که فرمود”بهشت را به بها می دهند”، عنوان کرد: اینکه این ملت مستقل انقلاب کرده و در دفاع از خود به هیچ جا تکیه نکرده است، این ملت الان هم با همین استقلال خود همه مشکلاتی که سر راه دارد را برمی دارد و یکی از مشکلات مسئله اقتصاد و معیشت است که رهبری مکرر فرمودند” حل مشکلات اقتصاد در داخل است و نگاه به بیگانه نشود که تکیه کردن به بیگانه ذلت می آورد”.

غرب ستیزی از خصوصیات حماسه نهم دی است

وی با اشاره به اینکه انقلاب ظلم ستیز، استکبارستیز و غرب ستیز از دیگر خصوصیات حماسه نهم دی ماه است، بیان کرد: مردم زمانی دیدند که فتنه گران از انگلیس فریبکار، آمریکا و صیهونیست های پلید پیام دریافت می کنند به خوبی فهمیدند که موقعیت خطیر است و باید به میدان آیند؛ بنابراین هم با خصوصیبت مردمی بودن و اسلامی بودن و استقلال و خودجوش بودن و هم با خصوصیت ضد استکباری به میدان آمدند.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با تأکید بر اینکه این ملت مانند پیامبر و امام خود ضد مستکبران است، ابراز کرد: یکی از حقایق، ویژگی ها و امتیازهای این حرکت ضداستکباری بودن آن است و نکته دیگر اینکه این ملت انقلاب و نظام خود را هدیه الهی می داند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ملت و مردم شریف، آنچه خدا به برکت انقلاب به ما داده است همان چیزی است که همه انبیا و همه اولیا دنبال آن بودند و آن حکومت اسلامی و نظام اسلامی است و این ملت به این هدیه الهی وفادار است.

ملت ایران از اسلام و نظام اسلامی حفاظت می کند

این مقام مسئول با بیان اینکه قرآن کریم راه را برای ما روشن کرده و فرموده است” قد افلح المومنون” که این مؤمنان رستگار ویژگی هایی دارند، اظهار کرد: این ملت امانت دار و وفادار به پیمان خود است و با خدا عهد بسته و با خون امام حسین علیه السلام پیمان بسته و با امام حی و حاضر خود حضرت ولی عصر(عج) پیمان بسته است که اسلام و نظام اسلامی را حفاظت کند.

وی تأکید کرد: ملت ایران اسلامی می فهمد که چه نعمتی خدا به آنان کرامت کرده و قدر آن را می داند؛  لذا برای صیانت از آن و برای شرافت آن همه موجودی خود را که اصل و اساس آن جان خود باشد را حاضر است فدا کند و قدردان این نعمت الهی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی در پایان خاطر نشان کرد: این ملت شاکر نظام و انقلاب خود بوده است هر روز و هرسال خدا نعمت های جدیدی را کرامت می کند و منشأ همه این شرافت ها و عزت ها این است که این ملت، ملت باتقوا و خداپروا است که خداپروایی این ملت موجب می شود که این همه کرامات و شرافات نصیبش شود.

انتهای پیام/