سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در نشست خبری خود گفت: تاکنون همه مالیات‌هایی که بر اساس قانون باید میپرداختم را پرداخته‌ایم و تا پایان سال ۹۴ تسویه شده و سالهای ۹۵ تا ۹۶ را به صورت قسطی پرداخت کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل؛ سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در نشست خبری خود در خصوص تاسیس این قرارگاه گفت: قرارگاه سی سال پیش و با توجه به مشکلات که در جنگ به وجود آمده بود یا باید به توان داخلی تکیه می کردیم یا به سمت استفاده از نیروهای خارجی می‌رفتیم که در همین راستا قرارگاه تشکیل شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در همه ادوار دولت ها بدون توجه به سلایق سیاسی مشتریان ما بوده و از ظرفیت قرارگاه استفاده شد.
وی افزود: امروز برنامه ریزی ما بحث الگوافرینی در سازندگی است که مهمترین دستاورد ما خود کفایی در همه عرصه های سازندگی است که با تکیه بر صنعت داخلی به خودباوری رسیده ایم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ادامه داد: در گام دوم انقلاب و بیانیه ای که رهبر انقلاب ابلاغ فرمودند، تکیه به داخل و جوان گرایی در راس این بیانیه است واز همین جهت برنامه ریزی کرده ایم که در بیانیه گام دوم بخش هایی که به قرارگاه سازندگی برمی گردد را به خوبی انجام داده تا جایی که بتوانیم سرآمد باشیم.
محمد افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی هم با توجه به اینکه رهبر انقلاب بارها این مساله را بیان کردند و ضعف امروز کشور در بحث اقتصادی و تحریم های دشمن به خاطر عدم تحقق اقتصاد مقاومتی است وارد شده و تمام تلاش‌هایمان را به کار بسته ایم تا در این مسیر حرکت کنیم، اقتصاد مقاومتی یعنی از قبل برنامه ریزی کنیم و موانع را شناسایی و ضعف ها را برطرف و توانمندی‌های خود را تقویت کنیم که فکر تحریم کشور به سر غرب در آن زمینه‌ها نزند.
وی در خصوص بنزین و خودکفایی کشور هم گفت: واردات بنزین در کشور به مرحله ای رسیده بود که دشمن را به فکر تحریم بنزین انداخته بود که اگر اجرایی می‌شد مشکلات زیادی برای کشور و مردم به وجود می آمد در همین راستا شرکت های غربی بارها برای ساخت ستاره خلیج فارس به کشور آمدند و با کوچکترین تهدیدی کار را رها کرده و از کشور خارج شدند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: در نهایت قرارگاه وارد این پروژه عظیم شده و آن را به اتمام رساند امروز می‌توانیم ادعا کنیم اگر قرار باشد ستاره خلیج فارس را بسازیم می توانیم صد درصد آن را به صورت ایرانی و با تکیه بر توان داخل بسازیم.
وی ادامه داد: در بحث اقتصاد مقاومتی ضعف های زیادی داریم و به دستورالعمل هایی که رهبر انقلاب تاکید کردند عمل نشد و امروز اگر نمیتوانیم نفت بفروشیم به خاطر این است.
محمد افزود: در همین شرایط تحریمی کشور، بنزین و سایر فرآورده های نفتی به راحتی به فروش می رسد و پول آن را تحویل می گیریم از همین جهت جلوگیری از خام فروشی و تبدیل نفت به فراورده‌های آن اهمیت بالایی در شکست تحریم‌ها دارد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اظهار داشت: در حوزه صنایع و معادن کشور ما با یک درصد جمعیت جهان حدود ۷ درصد معادن دنیا را دارد و کشور ما قابلیت بیشتر هم دارد و تا عمق ۱۰۰ متر ۵۷ هزار تن مواد معدنی داریم که یا اصلا برداشت نمی شود یا خام فروشی می شود که کل برداشت ما از این منابع تنها ۳ دهم درصد است و خلا بزرگی در این زمینه داریم، در حوزه صنعت فولاد یکی از توانمندترین کشورها هستیم اما تکنولوژی یک قلم کالا را نداریم و از همین بخش کشور را تحریم کرده و چون زنجیره ارزش را در صنایع ایجاد نکردیم و از همین محل هم به مشکل خورده ایم این ها دور از دسترس نیست
وی افزود: جوانان این کشور می توانند به آن برسند باید از دوره مقاومت اقتصادی خارج و به دوره اقتصاد مقاومتی برسیم امروز مواد و صنایع خود را به صورت ارزان و خام به کشور های دیگر داده و مواد اولیه را به فرآورده تبدیل کرده و یا قیمت بالا به ما می فروشند که تکنولوژی این بخش را نیز از طریق همین جوانان نا دست پیدا کرده اند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: قرارگاه به صورت موتور محرکه و پیشگام در گام دوم حرکت کرده و به همین خاطر یک تعامل نزدیکی با تک تک وزرا داشته و سعی می کنیم به دولت در همه حوزه ها کمک کنیم، دارایی های زیادی در دست دولت به صورت اموال و سرمایه راکد وجود دارد و یا به صورت نقدینگی در دست مردم است که می تواند منابع بزرگی باشد.
سردار محمد اظهار داشت: وزارت نیرو در اکثر شهرهای مختلف زمین هایی به عنوان مخازن داشته و از یک دهم آن استفاده کرده و در رسالت، غرب تهران، میدان هفت تیر و … است که اگر دولت همین ها را با شهرداری هماهنگ کرده و ساخت و ساز کرده و مشکل مسکن حل شده و درآمد زیادی برای وزارت نیرو به دنبال خواهد داشت،هر وزارتخانه دارایی دارد که راکد بوده که میتواند آنها را مورد کرده و البته نقدینگی مردم هم هست که مردم‌باید اعتماد کنند، مردم این روزها اعتماد ندارند که اگر ما بتوانیم شرایطی را ایجاد کرده تا سود نقدینگی مردم را حتی از بانک ها بیشتر بدهیم تا نقدینگی را به سمت پروژه ها هدایت کنیم.
وی در خصوص مالیات‌های پرداخت شده از سوی قرارگاه هم گفت: تاکنون همه مالیات‌هایی که بر اساس قانون باید میپرداختم را پرداخته‌ایم و تا پایان سال ۹۴ تسویه شده و سالهای ۹۵ تا ۹۶ را به صورت قسطی پرداخت کرده‌ایم، اوراق تسویه و خزانه بابت دیون دولت به پیمانکاران است که پیشنهاد ما با توجه به طلب ما از دولت استفاده از این اوراق بود که در بودجه ۹۸ این وعده به ما داده شد ولی چون دولت به مشکل مالی در مالیات خورد این اتفاق رخ نداد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ادامه داد: در حوزه بالادستی نفتی هم مجموعه ۷۶ حلقه چاه حفر شده که یک کار های تک در دریاست که قرارگاه انجام داده و اولویت ما توسعه میادین مشترک است که مناقصاتی داشت که اکثر شرکت ها شرکت کرده و جانمایی شدند اما مناقصات به دلایل نامعلوم کنسل شد و قرار است دوباره برگزار شود،
وی افزود: قانونی برای مناطق کمتر توسعه یافته وجود دارد که از بودجه دستگاه‌ها ۳ درصد کسر کرده و به حساب مناطق کمتر برخودار ریخته اما قرارگاه چون پیمانکاری است نباید از آن کسر شود اما سال ۹۷ و ۹۸ این سه درصد از قرارگاه کسر شده که در سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان بود.
انتهای پیام/

  • منبع خبر : فارس