پارتی بازی یکی از مشکلاتی است که اگر ابتدا به ساکن از آن به عنوان فساد یاد نکنیم، قطعا می توان عنوان معضل را به آن اطلاق کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، پارتی بازی یکی از مشکلاتی است که اگر ابتدا به ساکن از آن به عنوان فساد یاد نکنیم، قطعا می توان عنوان معضل را به آن اطلاق کرد، معضلی که در صورت تشدید آن می تواند به عاملی تاثیر گذار در زمینه سازی برای ایجاد فساد تبدیل شود.

رابطه مداری، سوء استفاده از نفوذ و تکیه بر معیارهای نابرابر و غیر معقولانه ، دوستی و خویشاوندی در توزیع منابع انسانی ، در ارتقاء ،انتصاب و استخدام یکی از نشانه های فساد در دستگاه های دولتی به شمار می آید که در فرایند مبارزه با فساد اداری یکی از شاخصه های مؤثر در آسیب شناسی عوامل سازمانی و مدیریتی محسوب می شود که تعدیل یا رفع این ضروری است.

داستان برخی از استخدام‎ ها نه بر اساس ضابطه بلکه صرفا بر روی رابطه، فامیل، جناح بازی و اقوام بودن تبدیل شده است و میطلبد دستگاه های نظارتی بر این استخدام ها نظارت و دقت بیشتری داشته باشند.

اخیرا در یکی از ادارات شهرستان افرادی در قالب یک لیست و به صورت اتوبوسی بدون هیچ فراخوان و آزمونی به کار گیری شده اند و این در حالی است که دهها نفر با مدارک تحصیلی بالاتری در این شهرستان محروم با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند.

در این لیست که به صورت اتوبوسی و با نفوذ و جایگاه به کاری گیری شده اند افرادی به چشم می خورند که از اقوام درجه یک برخی مسئولان، کارکنان و مسئولان قسمت های برخی ادارات، نهاد ها و نزدیکان ادمین یک کانال تلگرامی بوده و برخی از این نیرو های به کار گیری شده غیر بومی هستند.

برای دومین بار از دستگاه های نظارتی خواهشمندیم به این موضوع ورود پیدا کرده و با افراد خاطی برخورد شود.

این نوع استخدامی ها آنهم بدون گذراندن هیچ پروسه اداری فقط بر اساس رابطه صورت میگیرد و باید بگوییم اینجاست که ضابطه فدای رابطه می شود و هزاران جوان بیکار با استعداد شهرستان اوج ناحقی را درک و در کمال ناامیدی از گفتن یک اعتراض نیز دریغ می کنند.

انتهای پیام/