آیت الله خاتمی گفت:حقیقت آن است که زیارت سیدالشهدا علیه السلام سفری معمولی نیست و این سفر هدفمندی است؛ پیاده روی اربعین مانور و رزمایش وفاداری به مکتب سالار شهیدان اباعبدالله علیه السلام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیار نخل؛آیت الله خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزای سیدالشهدا علیه السلام گفت: در روایتی از امام حسن عسگری آمده است که یکی از علائم شیعه زیارت اربعین است.

 

 

وی عنوان کرد: برای زیارت اربعین دو تفسیر شده است، یک تفسیر زیارت سیدالشهدا علیه السلام در اربعین آن حضرت است و دیگری خواندن زیارت اربعین است که به نظر می رسد این تفسیر از علائم شیعه است و برای آنها که می توانند زیارت سالار شهیدان را در کربلا داشته باشند تفسیر درستی است.

 

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حقیقت آن است که زیارت سیدالشهدا علیه السلام سفری معمولی نیست و این سفر هدفمندی است؛ پیاده روی اربعین مانور و رزمایش وفاداری به مکتب سالار شهیدان اباعبدالله علیه السلام است.

 

 

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه زیارت و پیاده روی اربعین لبیک یا حسین عملی است، ابراز کرد: به حمدالله در سال های اخیر پیاده روی اربعین محور وحدت جهان اسلام شده است؛ چرا که محبت سالارشهیدان و اهل بیت علیه السلام یک هنجار بین المللی در جهان اسلام است.

 

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: به پیاده روی و راهپیمایی اربعین باید به عنوان سرمایه ای نفیس برای نشر مکتب سالار شهیدان سیدالشهدا علیه السلام نگاه کرد.

 

 

انتهای پیام/