امام جمعه ریان گفت:در جهت رونق تولید باید تصمیمات و کارها کارشناسی و حساب شده باشد .چرا امروز شهرستان سیرجان که قطب تولید پسته است باید کارگاه بسته بندی خرما راه اندازی شود؟ اما در شهرستان ریگان و بم بزرگ و شهرستان های مجاور نباید این برنامه احیاء شود اینچنین تصمیم ها کارشناسی شده نیست.آقای استاندار محترم آیا این رونق تولید است یا رونق تبعیض؟

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های امروز نماز جمعه اظهار داشت:طبق فرمایش حضرت آقا انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی امروز در ادامه بعثت پیامبر اعظم قدم برداشته است و جبهه حق  همیشه پیروز است.

وی ادامه داد:در اسلام جنگ وجود دارد اگر یادتان باشد چند وقت پیش برخی مسولین در بوق و کرنا می کردند که اگر فلان کنوانسیون تایید نشود جنگ میشود. احساس خطر می کنیم دشمن تراشی می کنیم لذا حضرت آقا غیر مستقیم جواب آنها را اینگونه فرمودند که در اسلام جنگ وجود دارد و اینکه برخی می گویند دشمن تراشی نکنید حرف نا درستی است زیرا جبهه طاغوت مصداق آن رژیم صهیونیستی آمریکا و آل سعود است و اینها با اصل و هویت حرکت توحیدی که مصداق آن نظام جمهوری اسلامی است مخالف هستند‌.

وی همیچنین با اشاره به سیل شیراز و گلستان و دیگر شهرها افزود:در بلایای طبیعی که در همه کشورها وجود دارد در ایران ۴۰۰ شهر و روستا در روزهای آغازین سال ۹۸ درگیر سیل بودند‌.هر چند که ۵۰ نفر قربانی سیل آمار بالایی است اما نسبت به سایر کشورهای غربی آمار بالایی نیست.آمار بلایای طبیعی به مراتب در کشورهای دیگر بیشتر بوده و هست.

امام جمعه ریگان بیان داشت:سپاه و ارتش و نیروی انتظامی و بسیج خدمات بزرگی در سیل اخیر در برخی استان ها داشتند که همه این حاکی از همدلی و همراهی و کنترل و مهار سیل بوده است ،کسانی که میگویند سیل نتیجه مرگ خواستن برای آمریکاست اولا در خواست مرگ برای آمریکا یک دستور قرانی است ثانیا اگر نتیجه مرگ بر آمریکا سیل است پس سیل و زلزله و طوفان و آتش سوزی جنگل های آمریکا به مساحت ۱۱۷هزار هکتار نتیجه چی است؟ شما ها که مرگ بر آمریکا نگفتید پس چرا سیل و بلاهای طبیعی آمد؟ باران رحمت الهی است و اگر این رحمت الهی کنترل و مدیریت نشود این بشر است که رحمت الهی را به عذاب تبدیل میکند.

ایشان افزود:سیل شیراز یک درس عبرتی برای مدیریت کشور از گذشتگان و آیندگان شد. مسولان شهرستانی باید توجه کنند و لایه روبی رودخانه ها و سدها و آزادسازی و مسدود نکردن مسیل رودخانه ها و سیلاب ها و فاصله گرفتن از مسیل سدها و رودخانه ها در ساخت و سازها همه اینها در مدیریت شهر و شهرسازی لحاظ گردد.

رنجبر ماهانی با اشاره به ۲۰ فروردین سال ۵۹ که کارتر رییس جمهور آمریکا دستور قطع روابط سیاسی و بازرگانی با جمهوری اسلامی را صادر کرد که این دستور ۵ ماه پس از تصرف لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام صورت گرفته بود،گفت:بعد از اینکه این دستور قطع روابط صادر شد حضرت امام خمینی(ره) بیانیه ای را صادر فرمودند که اینطور فرمودند ملت شریف ایران خبر قطع روابط بین ایران و آمریکا را دریافت کردم اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است قطعا همین قطع رابطه است ما این قطع رابطه را به فال نیک میگیریم و اگر ملت ایران جشن بگیرد حق دارد.

وی در ادامه تصریح داشت:ثمره و میوه قطع رابطه با آمریکا در سال ۵۹ را امروز ما داریم میچینیم و آن این است که هزینه ۷ هزار میلیارد دلاری آمریکا در منطقه منجر به ناکامی آمریکا و افول آمریکا گردیده است.مقام معظم رهبری فرمودند هزینه تسلیم شدن به مراتب از هزینه مقاومت و ایستادگی بیشتر است و فایده و دستاوردهای ایستادگی صدها برابر بیشتر از هزینه های تسلیم شدن است‌.

خطیب جمعه ریگان خاطر نشان کرد: ما در سال رونق تولید قرار داریم سالی که ولی امر مسلمین نامگذاری کردند به نام رونق تولید.در جهت رونق تولید باید تصمیمات و کارها کارشناسی و حساب شده باشد چرا امروز شهرستان سیرجان که قطب تولید پسته است باید کارگاه بسته بندی خرما راه اندازی شود اما در شهرستان ریگان و بم بزرگ و شهرستان های مجاور نباید این برنامه احیاء شود اینچنین تصمیم ها کارشناسی شده نیست.آقای استاندار محترم آیا این رونق تولید است یا رونق تبعیض؟بارها عرض کردم شهرستان ریگان مورد بی مهری و کم توجهی قرار گرفته و قرار می گیرد.

ایشان عنوان داشت:برای هزارمین بار به مسولین استانی عرض میکنیم که در سال ۹۷ هم بارها تذکر دادیم اما بازهم می گوییم جاده پرتردد و ترانزیت ریگان -نرماشیر امروز قتلگاه شده است و نیاز به دو بانده شدن دارد.این جاده روز گذشته جان ۵ نفر را گرفت و چند نفر هم مجروح شدند.

وی در پایان از همه مسولین شهرستان تقدیر و تشکر کرد که در ایام نوروز به مسافران عزیز خدمات دادند و زمینه ی رفاه و آسایش مسافران نوروزی را فراهم نمودند و نیز از همه مسولینی که در زیبا سازی شهرستان خصوصا شهردار محترم که تلاش می کند قدردانی کرد.

انتهای پیام/