سردار معروفی گفت: با همکاری آموزش و پروش ۲ اردوگاه برای پذیرش راهیان نور شهید سلیمانی به مدت ۳ سال در نظر گرفته شده و هفته آینده آماده پذیرش زائران راهیان نور شهید سلیمانی هستند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل به نقل از راه آرمان، صبح امروز مراسم معارفه سردار محمدرضا حسنی سعدی به عنوان مدیر گلزار شهدای کرمان در ستاد سپاه ثارالله استان کرمان با حضور فرمانده سپاه ثارالله و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم اظهار کرد: خون مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیشتر فرصت را برای انقلاب اسلامی و جبهه انقلاب ایجاد کرد، حیات و شهادت این شهید بزرگوار بسیار زیبا و تاثیرگذار برای بشریت بود.

وی افزود: حریت و آزادگی در وجود این انسان مومن، خداجو، حق طلب و ولایی به تمام معنی که تربیت شده مکتب امیرالمومنین علی ابن ابی طالب (ع) و مکتب عاشورا است، موج می زند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مطرح کرد: تربیت چنین انسان های وارسته ای بیانگر هنر دین، اهل بیت (ع)، ولایت و انقلاب اسلامی است، این شخصیت، نوع زیستن و عروج حقانیت انقلاب اسلامی را ثابت می کند.

اخلاص در عمل، رمز ماندگاری فرماندهی متواضع در قلوب جهانیان

سردار معروفی بیان کرد: ۶ ماه از شهادت حاج قاسم گذشته برخی با وجود شیوع گسترده کرونا باز هم پای ثابت مزار سردار دلها هستند، رمز وجود یک انسان که در قلوب جاری شد، اخلاص در عمل است.

وی یادآور شد: حاج قاسم در کلام خود همراه بر اخلاص در عمل تاکید می کرد و خود نمونه آشکار این اخلاص است، حاج قاسم در عمل با خداوند متعال معامله کرده بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: ما امروز به جهت اینکه در نظام جمهوری اسلامی دارای وظیفه هستیم و از سوی دیگر از اهالی دیار حاج قاسم محسوب می شویم، دارای مسئولیتی به مراتب سنگین تر هستیم.

سردار معروفی ابراز کرد: نگاه همه دنیا امروز به کرمان جهانی است، زمانی که مهمانان حاج قاسم وارد شهر کرمان و گلزار شهدا می شوند، انتظار دیگری دارند، از این رو باید شهر کرمان حاج قاسمی باشد.

سرچشمه مکتب حاج قاسم از دل کویر جوشیده و بشریت را سیرآب می کند

وی ادامه داد: در سایر استان ها نمادهای فراوانی از سردار دلها در سطح شهر نصب شده، لازم است که در دیار حاج قاسم چندین برابر کار شود، چرا که سرچشمه مکتب سردار دلها در دل کویر قرار دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: برای اینکه موضوعات مکتب حاج قاسم را به سامان برسانیم، با توجه به مشورت با نخبگان و اهل فن ساختاری کوتاه مدت و بلند مدت برای این امر مهم تعریف کردیم.

سردار معروفی اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی ۲ سناریو برای برگزاری سالگرد سپهبد شهید سلیمانی تعریف شده است و نحوه مدیریت شرایط با توجه به شیوع کرونا یا مهار کرونا تغییر می کند.

نقش سازنده فضای مجازی در برگزاری سالگرد شهید سلیمانی

وی افزود: در صورتی که شیوع کرونا ادامه داشته باشد، فضای مجازی نقش پررنگ تری ایفا می کند و در صورت مهار کرونا حضور جمعیت مردمی حائز اهمیت است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: مکتب حاج قاسم بر اساس نظامی که بر روی آن کار می کنند، تعریف می شود، یکی از برنامه های ترویج این مکتب این است که وعاظ پیش از سخنرانی و روضه خوانی ۵ دقیقه در ارتباط با مکتب حاج قاسم ایراد سخن کنند.

سردار معروفی تاکید کرد: فضای مکتب حاج قاسم در واقع مصونیت بخش برای انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران است، از این رو برای تشریح این مکتب ساختاری تعریف شده که در هفته آینده به همه نهادها ابلاغ می شود.

وی اذعان کرد: در این ساختار شورای سیاست گذاری با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار، فرمانده سپاه ثارالله و خانواده حاج قاسم تشکیل شده است و ستاد اجرایی این مجموعه از ۱۴ کارگروه تشکیل شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان توضیح داد: اغلب ادارات شهر کرمان، شهرداری و استانداری در کارگروه های ستاد اجرایی مکتب حاج قاسم در کنار سپاه در ارتباط با ترویج مکتب حاج قاسم و برگزاری مراسم سالگرد شهادت ایشان تصمیم گیری می کنند.

کرمانی ها جریان سازان مکتب حاج قاسم در سراسر جهان هستند

سردار معروفی خاطرنشان کرد: ما اگر نتوانیم مکتب حاج قاسم را که مکتب عاشورا و ولایت است، به جریان تبدیل کنیم قطعا در حوزه فرهنگی نمی توانیم اقدامی موثر انجام دهیم، سنگینی این بار بر روی دوش کرمانی ها است.

وی ادامه داد: با کمک شهرداری و شورای شهر کرمان برنامه ریزی های لازم برای ایجاد یک حرکت بزرگ انقلابی و یک عملیات بزرگ فرهنگی را در ۳ ماه آینده انجام داده و فضای مناسب را برای برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم فراهم کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مطرح کرد: با توجه به شیوع کرونا اگر وضعیت استان کرمان سفید اعلام شود و جمعیت زیادی روانه دیار کریمان شود، قطعا مشکلاتی ایجاد می شود که برای استان خوشایند نیست.

سردار معروفی ابراز کرد: سیل و کرونا سبب عقب ماندن از برنامه ها شد اما باید مدیریت مناسب صورت گرفته و آمادگی های لازم برای برگزاری سالگرد حاج قاسم فراهم شود.

وی یادآور شد: برای ۱۴ نفر اعضای کارگروه مکتب حاج قاسم احکامی صادر می شود و مورد تائید استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه استان قرار می گیرد تا برای آن ضمانت اجرایی وجود داشته باشد.

پویش قربانی برای حاج قاسم نمایانگر ضلع مردمی این مکتب است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: هدف ما برگزاری کنگره یا مراسم سالگرد نیست بلکه تلاش برای تحقق گسترش مبانی مکتب حاج قاسم است، از این رو نیازمند ساختاری هستیم که ما را به این هدف برساند.

سردار معروفی بیان کرد: سالگرد سپهبد شهید سلیمانی مردمی برگزار خواهد شد، در پویش قربانی برای سردار دلها که خود برای اسلام قربانی شد، معرفت مردم کرمان فوق تصورها بود، این امر نشانگر ضلع مردمی بودن مکتب حاج قاسم است.

وی افزود: حاج قاسم فرماندهی متواضع بود که در مقابل پدر و مادر و فرزندان شهدا زانو می زد و دست آن ها را می بوسید، حاج قاسم حتی یک بار فرمانده بودن خود را به رخ کسی نکشید.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: یکی از موضوعات مهمی که ما در مکتب حاج قاسم نیاز داریم، فعالیت همه جانبه در گلزار شهدا و مرقد مطهر حاج قاسم است، ما میزبان مهمانان ویژه حاج قاسم از داخل و خارج کشور هستیم، اولویت اول ما حوزه فرهنگی و معرفتی مکتب حاج قاسم است.

سردار معروفی تشریح کرد: ما در مکتب حاج قاسم پای عمل نمی خواهیم بلکه نیازمند دلدادگی هستیم، ایجاد تفکر در این مکتب نیازمند شناخت و عاشقی است تا بتوان کار انجام داد.

راه اندازی راهیان نور راهکار ترویج مکتب حاج قاسم در جامعه جهانی

وی ادامه داد: پیشنهاد دادیم تا تونل معرفت به سمت گلزار شهدا ایجاد شود تا فضا را متغیر کند و در فاز اول زائرین راهیان نور مدیریت شوند، یکی از راه هایی که می توانیم مکتب حاج قاسم را ساری و جاری کنیم راهیان نور حاج قاسم است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: دانشجویان و دانش آموزان از سراسر کشور در کرمان حاضر می شوند و تاکنون توافق پذیرش ۳ هزار نفر با سازمان بسیج انجام شده و آمادگی پذیرش ۲۰ کاروان را به صورت روزانه داریم.

سردار معروفی متذکر شد: در فاز دوم زائران راهیان نور در بیت الزهرای حاج قاسم روایت مکتب و حاج قاسم را می شنوند، در فاز سوم زائران از موزه دفاع مقدس که معرف حاج قاسم است، بازدید می کنند و مرحله چهارم ساخت موزه حاج قاسم و فراهم کردن شرایط برای بازدید زائران راه نور حاج قاسم است.

وی یادآور شد: نمی توانیم به راحتی از کنار مسائل فرهنگی بگذریم، انسان های سخت افزار نمی توانند فرهنگ نرم افزاری را رواج دهند، از این رو لازم است که همه برای رواج فرهنگ حاج قاسم کمک کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان  تاکید کرد: لشکر پیشکسوتان حاج قاسم برای کمک به ترویج مکتب شهیدان راه اندازی شده و مقدمات گسترش مکتب حاج قاسم به واسطه قدرت اراده فکر و انگیزه الهی را فراهم می کنند.

نصب ۲۰۰ جهت نما در شهر کرمان برای هدایت زائران به سمت مرقد سردار دلها

سردار معروفی مطرح کرد: برای سالگرد برنامه هایی پیش بینی شده و تا ۱۵ روز آینده با نهادهای مختلف هماهنگی های لازم را انجام می دهیم و اطلاع رسانی های آن انجام می شود.

وی افزود: اولین حرکت تغییر شکل ظاهری شهر کرمان است، در ۴۰ نقطه شهر کرمان نماد سازی با ورق گالوانیزه کوره ای صورت می گیرد، ما در استان کرمان نیازمند نمادسازی هستیم و همه ادارات باید از این نماد برخوردار باشند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: فضاسازی شهر باید به گونه ای باشد تا افرادی که وارد می شود به واسطه نمادها متوجه شوند که اینجا دیار سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

سردار معروفی اذعان کرد: تاکنون ۵۰ جهت نمای مرقد مطهر حاج قاسم در شهر کرمان فراهم شده و این تعداد به زودی به ۲۰۰ مورد می رسد، مسیر میدان بسیج تا میدان عاشورا دالان مکتب حاج قاسم محسوب می شود.

کرمان از هفته آینده پذیرای زائران راهیان نور حاج قاسم است

وی ادامه داد: میدان بسیج که نماد جهان اسلام محسوب می شود متناسب با این فضا تغییر کرده و مزین به تمثال حاج قاسم و پرچم اسرائیل که زیر پای ایشان است، می شود، حاج قاسم نماد محور اسلام است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: زادگاه حاج قاسم باید تغییر کند چرا که زوار غیر ایرانی درخواست آشنایی با زادگاه ایشان را دارند، از این رو ستادهای شهرستانی باید فعال شوند.

سردار معروفی متذکر شد: با همکاری آموزش و پروش ۲ اردوگاه برای پذیرش راهیان نور شهید سلیمانی به مدت ۳ سال در نظر گرفته شده و هفته آینده آماده پذیرش زائران راهیان نور شهید سلیمانی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راهیان نور حاج قاسم برای هفته آینده برای پذیرش دانش آموزان و ۳۰۰ دانشجو با همکاری دانشگاه آزاد آمادگی دارد، این طرح در گام ابتدایی در ۱۱ استان اجرا می شود.

انتهای پیام/ س