خطیب جمعه ریگان عنوان کرد:نمی خواهیم مجلس،دولت و قوه قضاییه را متهم به فساد کنیم تا فضای بی اعتمادی به مسئولین کشور آماده شود و خوراک تبلیغاتی برای دشمن فراهم شود اما می گوییم یک فساد هم برای سه قوه زیاد و مضر است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی  امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان ریگان اظهار داشت:پیاده کردن امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده حیات در نظام اسلامی است.

امام جمعه ریگان ادامه داد:معروفی بالاتر از ایجاد نظام اسلامی و حفظ  نظام اسلامی نداریم و هر کسی در این راه تلاش کند آمر به معروف است.

وی ابراز داشت:معروف فراموش شده ای که در ۴۰ ساله انقلاب از آن غافل شده ایم و مورد مطالبه عمومی مردم از دولت ، مجلس و قوه قضاییه است همان مبارزه با فساد است.

خطیب جمعه ریگان در ادامه اذعان داشت:مجلس ،دولت و قوه قضاییه گزارش هایی که در مبارزه با فساد داشته اند به مردم گزارش بدهند تا مردم به نظام دلگرم و دلبسته شوند و هر کجا که کوتاهی صورت گرفته جبران شود.

رنجبر ماهانی تصریح کرد:دولت و قوه مجریه با اختیارات و نظارت های که در همه حوزه های اقتصادی و اجتماعی دارد باید تلاش کنند مانع شکل گیری فساد در کشور شود.

وی اشاره داشت به همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با آن که چند سال پیش تشکیل شد و اظهار داشت:معاون اول رئیس جمهور اقای جهانگیری نامه ای را به مقام معظم رهبری ارسال می نمایند و از حضرت آقا درخواست می کنند که یک پیامی به این همایش بفرستند ،معظم له در جواب نامه معاون رییس جمهور می فرمایند نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می کنم لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه ای بکند؟مگر وضعیت برای شما سه قوه روشن نیست؟چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی گیرد که نتیجه را همه به طور ملموس مشاهده کنند ،توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون سمینار تصمیمات قاطع و عملی بدون هر گونه ملاحضه ای بگیرند و اجرا کنند.

خطیب جمعه ریگان عنوان کرد:نمی خواهیم مجلس،دولت و قوه قضاییه را متهم به فساد کنیم تا فضای بی اعتمادی به مسئولین کشور آماده شود و خوراک و تبلیغاتی برای دشمن فراهم شود اما می گوییم یک فساد هم برای سه قوه زیاد و مضر است.

رنجبر ماهانی با بیان اینکه ائمه جمعه حامیان و همراهان همه دولت ها بوده و هستند ،اذعان داشت:هر دولتی که خدمت نموده است خدمت به نظام اسلامی و مردم عزیز بوده است.

این مقام مسئول افزود:در زمینه ورزش ،برق ، آب رسانی ،مسکن، جاده و کشاورزی خدماتی خوبی دولتمردان ما در طول این چند دهه داشته و به شاخص های خوبی رسیده ایم ،امیدواریم که تا نقطه مطلوب حرکت جهادی ادامه داشته باشد.

وی اشاره داشت به فرا رسیدن ماه محرم و تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند تمام این وحدت کلمه ای که مبدا پیروزی انقلاب شد به خاطر مجالس عزا و سوگواری و این مجالس تبلیغ و ترویج اسلام است.

رنجبر ماهانی افزود:ماه محرم ،ماهی است که امام مسلمین راه مبارزه با ستمگران تاریخ را به ما آموخت .

ایشان تصریح داشت:محرم ماهی که عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل قیام کرده ،ماه حماسه ،شجاعت و فداکاری ماهی که به نسل های در طول تاریخ ،راه پیروزی بر سر نیزه را آموخت.

رنجبر ماهانی در پایان اظهار داشت:کیفیت بخشی به مجالس ابا عبدالله الحسین (ع) استفاده از وعظ و موعظه ،شور و شعور حسینی باید در عزای حضرت سید الشهداء به یک گفتمان عمومی تبدیل شود و همه ذاکران ،مداحان،خطباء و منابر به این مسئله توجه جدی نمایند.

انتهای پیام/