نیکزاد گفت: با تلاش و همکاری حوزه راهداری یکهزار کیلومتر از راه‌های روستایی تخریب شده بر اثر سیل و سیلاب اخیر در شرق این استان بخصوص منطقه ریگان اصلاح و بازسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، رضا نیکزاد در سفر به شهرستان ریگان و بازدید از را‌های خسارت دیده از سیل این شهرستان اظهار کرد: گرچه بارش رحمت الهی طی هفته‌های اخیر تاثیر مطلوبی بر مراتع به لحاظ افزایش علوفه و تولیدات و فراورد‌های دامی داشته، ولی موجب خسارت زیادی به راه‌های عشایری شده است.

وی گفت: بارش بی وفقه و شدید باران خسارات زیادی به راه‌های اصلی و فرعی مناطق عشایری وارد ساخته که کار بازسازی و اصلاح راه‌ها از ۲۰روز قبل در مناطق روستایی و عشایری شرق استان آغاز شده است.

مدیرکل عشایری استان عنوان کرد: تاکنون ۳۰درصد از راه‌های عشایری ریگان بازسازی شده اند که با اعزام یک دستگاه بولدوزر دیگر مابقی راه‌ها تا قبل از کوچ عشایر بازسازی و بازگشایی خواهند شد.

نیکزاد وسعت زیاد و پراکندگی جمعیت عشایر ریگان را از دلایل تاخیر بازگشایی راه‌های عشایری برشمرد و تصریح کرد: به زودی کار بازگشایی، اصلاح را‌های عشایری ریگان به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل عشایری استان کرمان در خصوص وضعیت کرونا در این مناطق از استان بیان کرد: خوشبختانه تاکنون موردی از ویروس کرونا در بین عشایر شمال استان مشاهده نشده است.

نیکزاد اضافه کرد: همکاری خوب عشایر با شبکه بهداشت، اداره کل عشایری، معتمدین و تشکل‌ها باعث شده تا موردی از ویروس کرونا در این مناطق مشاهده نشود.

وی همچنین از زحمات حوزه راهداری، هلال احمر و گروه‌های جهادی در امداد رسانی به عشایر قدردانی کرد.

انتهای پیام/