مهراله رخشانی‌مهر گفت: ۱۰ استان کشور زیر خط سرانه فضای آموزشی است که استان کرمان با داشتن ۴٫۹ متر فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز جزو این ۱۰ استان است.

به  گزارش پایگاه خبری دیار نخل به نقل از راه آرمان،مهراله رخشانی‌مهر مدیرکل نوسازی مدارس کشور صبح امروز در نشست ویدئوکنفرانسی با مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با بیان این که ماهیت اداره نوسازی مدارس بودجه است، گفت: اعتبارات پروژه های مشارکتی ۳۳ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و اکنون در هیچ یک از استان های کشور پروژه های خیر ساز نیمه تمام وجود ندارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کشور با اشاره به این که در سال گذشته حدود ۸۳۰ میلیارد تومان برای سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس اعتبار داشتیم، توضیح داد: توانسته ایم ۵۰هزار بخاری نفتی در کشور جمع آوری کنیم و تنها ۴ درصد مدارس کشور با بخاری گرم می شوند.

رخشانی مهر عنوان کرد: در استان کرمان پیش بینی شده تا پایان سال ۹۹ تمامی بخاری های نفتی جمع آوری شود ضمن این که تا پایان سال ۹۸ تعداد ۶ هزار و پانصد کلاس درس از لحاظ گرمایشی و سرمایشی مجهز شده است.

وی توضیح داد: سال ۹۶ در ردیف استاندارد سازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی ۱۰ میلیارد اعتبار داشتیم که در سال ۹۸ میزان ۴۸ میلیارد تومان به میزان ۴ و ۸ دهم برابر رشد کرده است.

مدیرکل نوسازی مدارس کشور افزود: در سال ۹۸ تعداد ۳۲۸ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش داده شده است که نسبت به سال های گذشته ۶ برابر بیشتر بوده است.

رخشانی‌مهر با بیان این که  ۱۰ استان کشور زیر خط سرانه فضای آموزشی هستند، تاکید کرد: سرانه فضای آموزشی هر دانش‌آموز در استان کرمان   ۴٫۹  متر است در حالیکه در کشور این میزان ۵ و ۲ دهم متر مربع است.

وی اظهار کرد: در مهرماه ۱۳۹۸ بیش از هزار کلاس خشتی و گلی در استان جمع آوری شده است که رتبه جمع آوری این کلاس ها متعلق به استان کرمان بوده است.

رخشانی‌مهر بیان کرد: سال ۱۳۹۸ میزان تعهد خیرین بیش از هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان بود که افزایش بیشتری نسبت به سال‌های قبل‌تر بوده است و حدود دو برابر رشد داشته است ،امسال نیز برنامه داریم این اعتبار حدود ۴۰ درصد رشد داشته باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس کشور در رابطه با هوشمند سازی مدارس گفت: سازمان نوسازی مدارس در هوشمند سازی مدارس هیچ تعهدی ندارد و این هوشمند سازی توسط وزارت ارتباطات است اما در ساخت مدارس جدید تلاش کرده ایم تا حداقل امکانات مورد نیاز برای هوشمند سازی مدراس را تامین کنیم.

وی در خصوص هوشمند سازی مدارس کپری توضح داد: معتقدم که باید همه مدارس را هوشمند کنیم اما مدارس کپری طبیعتا متعلق به مناطقی صعب العبور با تعداد دانش آموزیان کم و عدم دسترسی به اینترنت است و زیر ساخت های لازم برای هوشمند سازی فراهم نیست.

در ادامه سید محمد واعظی نژاد مدیر کل نوسازی مدارس استان گفت: در سال ۱۳۹۸ با توجه به اهمیت استاندارد سازی سیستم گرمایشی و سرمایشی از اولویت های کاری موفق شدیم ۷۵۰ کلاس درس که دارای علمک گاز بودند و از بخاری نفتی استفاده می کردند به سیستم های استاندارد مجهز کنیم.

مدیر کل نوسازی مدارس استان بیان کرد: ۳۷۰ کلاس درس که دارای بخاری نفتی در سطح استان می باشند که در حال جمع آوری و تبدیل به سیستم استاندارد هستیم که امیدورایم تا پایان خردادماه به پایان برسد.

واعظی نژاد عنوان کرد: در سطح استان ۲۳ درصد مدرسه فاقد استحکام وجود دارد که از این تعداد ۳۳۵ مدرسه با ۶۲۰۰ کلاس درس می باشند که از این تعداد ۳۰ مدرسه با ۸۰ کلاس درس از مدارس خشت و گلی باقی مانده بود که موفق شدیم تا مهر ماه سال ۹۸ جمع آوری و تحویل آموزش و پرورش دهیم.

وی اظهار کرد: در سال جدید عملیات اجرایی ۴ مجتمع آموزشی بنام سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و پورجعفری با ۹۰ کلاس درس در زیر بنایی ۱۳ هزار مترمربع ، تحویل پروژه مجتمع آموزشی حیات طیبه در مهرماه، آغاز عملیات اجرایی هنرستان شهید مغفوری با ۳۶ کلاس درس و زیر بنای ۵ هزار متر مربع را جزو دستور کاری خود داریم.

انتهای پیام/