فرماندار ریگان با اشاره به اینکه در شهرستان تا کنون خیرین ۵۵ واحد آموزشی ساخته و در حال ساخت دارند، گفت: ۴۰ درصد مدارس شهرستان ریگان غیر استاندارد است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، امین باقری روز گذشته در جلسه شورای آموزش وپرورش ریگان با اشاره به شناسایی افراد بیسواد در شهرستان گفت: با توجه به وسعت وپراکندگی جمعیت شهرستان ریگان تعداد بیسواد در این شهرستان بیشتر است.

وی اظهار کرد : دهیاران وشورا‌های اسلامی در روستا‌های شهرستان نیز در حال شناسایی افراد بیسواد در این شهرستان می‌باشند که نهضت سواد آموزی شهرستان نسبت به سواد دار نمودن این افراد اقدام نماید.

فرماندار ریگان تصریح کرد: ریشه‌کنی بی‌سوادی وظیفه همه مردم است و نباید این موضوع را وظیفه یک یا دو نهاد دانست.

باقری با بیان اینکه وجود بی‌سواد مشکلات و تبعات مختفلی را در جامعه به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: باید همه نهاد‌ها با هم بسیج شود تا معضل بی‌سوادی برطرف شود.

وی با بیان اینکه آمار و اطلاعات افراد بی‌سواد بر اساس سرشماری مشخص شده است، ادامه داد: این اطلاعات به دلیل خوداظهاری بودن چندان قابل اعتماد نیست.

فرماندار ریگان با تقدیر از فعالیت‌های سوادآموزی این شهرستان برای مبارزه با بیسوادی، بر ضرورت تلاش برای ریشه‌کنی بیسوادی تاکید کرد.

باقری در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان تا کنون خیرین ۵۵ واحد آموزشی ساخته ودر حال ساخت دارند بیان داشت: ۴۰ درصد مدارس شهرستان ریگان غیر استاندارد است.

وی در پایان از خیرین خواست نسبت به ساخت واحد‌های آموزشی مستحکم در این شهرستان اهتمام جدی داشته باشند .

انتهای پیام/