زینی وند با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی خط انتقال آب از سد نساء به شهر بم گفت: طی دو یا سه ماه آینده آب به صورت خام به شهر بم و بروات می رسد.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل؛ زینی وند استاندار کرمان صبح امروز در سفر به بم از پروژه خط انتقال آب آشامیدنی از سد نساء به شهر‌های بم و بروات بازدید کرد.

زینی وند در سفر به بم گفت: پروژه انتقال آب از سد نساء به شهر‌های بم و بروات در حال انجام است و در فاز بعدی این پروژه انتقال آب به شهرستان‌های فهرج ،ریگان و نرماشیر انجام‌می شود.

استاندار کرمان افزود: پیشرفت این پروژه خوب است طول این خط انتقال ۵۵ کیلومتر با تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ همزمان در حال اجرا است.

او تصریح کرد: آب سد نساء از آب‌های پایدار و با کیفیت کشور است و برای انتقال آب این پروژه تا کنون ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل و مراحل پایانی این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است که در بودجه امسال پیش بینی شده است.

زینی وند با اشاره به این که این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۴ کیلومتر از لوله گذاری طول انتقال خط باقی مانده است اظهار امیدواری کرد: طی دو یا سه ماه آینده آب به صورت خام به شهر بم و بروات برسد.

استاندار کرمان افزود:شرق استان کرمان و سه شهرستان  نرماشیر، فهرج و ریگان هم در بودجه امسال تامین اعتبار شده اند و از همین خط لوله در فاز بعدی انتقال آب به این سه شهرستان انجام می شود.

او در خصوص افزایش قیمت کارتن خرما و نزدیک شدن به برداشت این محصول گفت: در بحث کشاورزی متاسفانه در همه زمینه‌های کشاورزی بر اثر تحریم‌ها افزایش قیمت داشته ایم، دولت خرما را به عنوان یک کالای مهم و صادراتی در نظر گرفته است و معیشت مردم این منطقه وابسته به خرما است و با دادن یارانه به کشاورزان سعی می کنیم از آنها حمایت کنیم.

انتهای پیام/