مدیر آموزش و پرورش شهرستان ریگان از اجرای طرح وارنیش فلوراید تراپی همگام با طرح ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش آموزان شهرستان ریگان به منظور پیشگیری اصولی از پوسیدگی‌های دندانی دانش آموزان خبر داد.

احمد رحیمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی دیار نخل اظهار داشت: به منظور فرهنگ سازی و افزایش مراقبت‌های بهداشت دهان و پیشگیری از پوسیدگی دندان، طرح وارنیش فلوراید تراپی به طور جامع و گسترده در بین مدارس مقطع ابتدایی و دانش آموزان پایه هفتم متوسطه دوره اول آغاز شده است.

وی اظهار داشت: ﻃﺮﺡ ﻭﺍﺭﻧﻴﺶ ﻓﻠﻮﺭﺍﻳﺪ ﺗﺮﺍﭘﻲ از اوایل مهر آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۸ ادامه دارد که ۹ هزار دانش آموز شهری و روستایی زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ریگان با اشاره به اهمیت اقدام های پیشگیرانه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، اضافه کرد: اجرای فلوراید تراپی برای دندان های شیری و دایم، تا ۵۰ درصد پوسیدگی های دندان در افراد را کاهش می دهد.

صادق طاهرآبادی کارشناس سلامت آموزش و پرورش ریگان نیز ر گفت و گو با خبرنگار ما ابراز داشت:اجرای این طرح به صورت رایگان بوده و توسط دندان‌پزشکان و مربیان کارکنان بهداشتی و بهورزان انجام می‌شود که در همین راستا آموزش‌های لازم به مربیان بهداشت مدارس و کارکنان بهداشتی داده‌شده است.

مراسم نمادین اجرای طرح وارنیش فلورایدتراپی با حضور معاون سیاسی فرماندار،مدیر آموزش و پرورش، مدیر شبکه بهداشت و درمان و جمعی دیگر از مسئولان محلی در دبستان امید آینده شهر ریگان برگزار شد.

انتهای پیام/