نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت:شرکت در پیاده روی عظیم اربعین سیدالشهدا علیه السلام اعلام حضور سیاسی، دینی، فرا ملی و فرا سرزمینی است؛ این اجتماع و پیوند قابلیت زمینه سازی ظهور حضرت صاحب الامر را فراهم می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیار نخل؛ حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزای سیدالشهدا علیه السلام گفت: در اربعین امام حسین علیه السلام سفارش شده است که به زیارت ایشان مشرف شویم این تأکید مختص به اباعبدالله علیه السلام است؛ تأکید جهت زیارت را برای سایر انبیاء و ائمه طاهرین دیگر سراغ ندارم.

وی ادامه داد: از این مسئله تلقی می شود که اراده الهی بر این است که مرقد سیدالشهدا علیه اسلام در این زمان خاص به طور ویژه نقطه تجمع تمامی حق طلبان عالم  فارغ از تعلقات دینی، مذهبی و نژادی قرار بگیرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیاده روی عظیم اربعین همانند ایام حج که در مکان و زمان خاص برگزار می شود، است، گفت: در مراسم حج نیز مسلمانان از اقصی نقاط عالم برای حضور در مناسک عبادی در سرزمین مکه و منا گرد هم می آیند.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی عنوان کرد: شرکت در پیاده روی عظیم اربعین سیدالشهدا علیه السلام اعلام حضور سیاسی، دینی، فرا ملی و فرا سرزمینی است؛ این اجتماع و پیوند قابلیت زمینه سازی ظهور حضرت صاحب الامر را فراهم می کند.

این مقام مسئول تأکید کرد: مسئله ای که همه آحاد را گرد هم جمع می کند؛ عشق به امام حسین علیه السلام و آرمان های ایشان و ابراز تنفر از دشمنان آن حضرت است.

وی با بیان اینکه باید آرمان های شریف و مقدس این اجتماع را به لحاظ فکری و عواطف تقویت کرد، ابراز کرد: در این مراسم احساسات پاک و حماسی حسینی شفاف ترین و گواراترین صورتی است که در دسترس آحاد مردم قرار می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی ادامه داد: امروزه اندیشه ها و افکار باید از نظر فکری و معرفتی پیوند جدی با مکتب امام حسین علیه السلام پیدا کنند؛ این اقدامات موجب می شود تا آرمان های بزرگ حاکمیت حق و دفع ظلم محقق شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: معتقدم هیچ ساز و کاری به این زیبایی در عالم وجود ندارد که تمامی حق طلبان عالم را با یکدیگر پیوند بدهد؛ بنابراین باید آن را قدر بدانیم،حفاظت و تقویت کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به مطلب فوق افزود: بر همین اساس باید از انجام هر فعلی که دل های این جمع (زائران پیاده روی عظیم اربعین) را از هم دور و هر موضوعی که تفرقه ایجاد می کند و هر چیزی که رنگ خرافی بر ضد مکتب امام حسین علیه السلام دارد و جان های پاک آن را نمی پذیرند، اجتناب شود.

وی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین، مانور عظیم انسانی قدسی است، تصریح کرد: این مانور همه افرادی را که دل در گرو حاکمیت  حق دارند امیدوار و افرادی را که در تضاد با این اندیشه ها هستند مأیوس می کند؛ این امید برای تمامی دل هایی که تعلقی دارند عشق، شور و نشاط ایجاد می کند و دشمنان را مأیوس می کند.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با تأکید بر اینکه باید به معنای واقعی پیاده روی اربعین را شناخت و تقویت کرد، گفت: از این فرصت باید به خوبی استفاده کرد و به طور خاص برای دو ملت ایران و عراق؛ چرا که این دو ملت به لحاظ اعتقادی جدا نشدنی هستند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: لطمه هایی که طی سال های گذشته بین دو ملت رخ داده است قابل جبران می باشد؛ بنابراین  مراسم عظیم پیاده روی اربعین می تواند جهان اسلام را به هم پیوند دهد.

انتهای پیام/