فرمانده سپاه استان کرمان گفت: ایام شهادت شهید سلیمانی به‌عنوان هفته مقاومت نامگذاری شده و کرمان یکپارچه برای مراسم شهادت حاج قاسم آماده است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، سردار حسین معروفی ظهر امروز در دیدار مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری کشور با وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی با بیان اینکه در حوزه مکتب شهید سلیمانی نحوه تولید محتوا بسیار اهمیت دارد اظهار داشت: از تحریفات در مکتب شهید سلیمانی به جد باید جلوگیری کرد و رهبر معظم انقلاب نیز تحریف و فراموشی دوران دفاع مقدس را یک نقطه خطر می‌دانند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه چاپ کتاب در حوزه شخصیت حاج قاسم یکی از نیازهای ترویج مکتب شهید سلیمانی است افزود: شخصیت حاج قاسم سلیمانی حقیقت انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه ابعاد شخصیتی حاج قاسم آن قدر عظمت دارد که حاج قاسم را درس آموز و دارای مکتب عنوان می‌کنند ادامه داد: رسیدن به شخصیت حاج قاسم دست یافتنی است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم مکتب عمل‌گرایی بوده و حرکت انسان در این مسیر او را مصون خواهد کرد گفت: گذشته و امروز حاج قاسم را باید با هم پیوند داد و صرف پرداخت به دوران جبهه مقاومت حاج قاسم و یا دوران دفاع مقدس حاج قاسم خطای استراتژیک است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم نتیجه مکتب امامین انقلاب اسلامی و عاشورا است افزود: برای سالگرد حاج قاسم ۱۵۰ نماد از تصاویر حاج قاسم در سطح شهر کرمان نصب شده است و استان کرمان یکپارچه برای مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم آماده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه شخصیت حاج قاسم جامع‌الاطراف و همان گفتمان انقلاب اسلامی بدون چپ گرایی و راستگرایی است و مکتب حاج قاسم وحدت‌آفرین بوده و تولید قدرت نرم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه از ۱۳ تا ۱۸ دی‌ماه که ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی است به‌عنوان هفته مقاومت نامگذاری شده است افزود: مکتب حاج قاسم باید تبدیل به یک جریان در جامعه شود.

سردار معروفی با اشاره به اینکه خروجی مکتب حاج قاسم وحدت و انسجام جبهه اسلامی در سراسر دنیا است گفت: شهید سلیمانی را نباید به خاطره معطوف کرد.

وی با بیان اینکه نظام ولایی حاج قاسم دستور و فرمان از ولایت نبود بلکه او ذوب در ولایت بود و آن کاری را انجام می‌داد که میل ولی‌فقیه بود افزود: حاج قاسم باعث عزت جبهه اسلام شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه ترویج مکتب شهید سلیمانی مصونیت آفرین است و برای تمام اقشار جاذبه دارد گفت: زیبا شدن حاج قاسم به‌دلیل آن بود که بین خود و خدای خود را اصلاح و زیبا کرد.

وی با بیان اینکه اگر کسی یک ذره در اینکه عزت را خدا می‌دهد شک داشت در شهادت حاج قاسم یقین پیدا کرد افزود: سرگذشت حاج قاسم نشان داد عزت را خدا می‌دهد و شهادت حاج قاسم باعث برگشت خیلی از افرادی شد که دچار انحراف شده بودند.

سردار معروفی با اشاره به اینکه تولیدات فرهنگی هنری در ترویج مکتب شهید سلیمانی بسیار اهمیت دارد گفت: مالک اشتر، معاویه، ابوموسی اشعری در فیلم امام علی(ع) معرفی شدند و مردم خوب و بد آنها را شناختند پس آثار هنری بسیار اثرگذار هستند.

وی با بیان اینکه سرچشمه مکتب حاج قاسم در کرمان است افزود: مجوز راهیان نور حاج قاسم در کشور گرفته شده و پیش‌بینی حضور روزانه سه هزار نفر در استان کرمان شده که تاکنون پذیرایی روزانه از هزار نفر قطعی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه موزه شهید سلیمانی در کرمان احداث می‌شود بیان کرد: پیگیر اخذ مجوز لازم برای احداث این موزه در کرمان هستیم.

در این دیدار مجتبی اسدی رئیس حوزه هنری استان کرمان با بیان اینکه از زمان شهادت شهید سلیمانی زوایای بسیار زیادی از ابعاد شخصیتی این شهید والامقام آشکار شده است اظهار داشت: در روزهای شهادت کرمان مملو از جمعیت بود و از تمام کشور برای تشییع پیکر حاج قاسم به کرمان آمدند که یک برکت بزرگ بود.

وی با اشاره به اینکه وجود حاج قاسم در کرمان به ما عزت داده است و امروز استان کرمان در دنیا شناخته شده است گفت: برای برگزاری سالگرد شهادت حاج قاسم برنامه‌های مهمی پیش‌بینی شده است.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با بیان اینکه ستاد برنامه‌ها و ترویج مکتب شهید سلیمانی استان کرمان فعال است و در شرایط خاص کرونا و بدون کرونا برنامه‌ریزی شده است افزود: از حمایت سپاه ثارالله استان کرمان در تمام برنامه‌ها تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری یک نهاد فرهنگی و هنری است که اثرگذاری زیادی داشته است گفت: تولید آثار فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف در ارتباط با شهید سلیمانی در حال انجام است.

انتهای پیام/