رنجبر ماهانی گفت:ما در جنگ دو ابر قدرت شرق و غرب را شکست دادیم و آنچه موجب ماندگاری دفاع مقدس شد و دنیا در برابر آن تعظیم و تحسین کرد استقامت ، پایداری،ایثار،فداکاری و فرهنگ شهادت طلبی بود .

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ریگان اظهار داشت:حمله ۱۰ پهپاد انصارالله یمن به دو میدان نفتی عربستان صادرات نفت عربستان را به نصف رسانده است.

وی افزود:حمله انصار الله یمن به پالایشگاه نفتی آرامکو یک حمله معمولی نیست بلکه حمله به بزرگترین پالایشگاه نفت خام دنیاست.

رنجبر ماهانی عنوان کرد:چرا امروز وزیر انرژی آمریکا ایران را متهم به این حمله می کند،برای آنکه از آبروریزی شکست عربستان در برابر یک جنبش محلی بنام انصارالله یمن بکاهد.

امام جمعه ریگان تصریح داشت:علت برکناری جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا توسط ترامپ آن است که راهبردهای ضد ایرانی آمریکا رو به شکست و یک سردرگمی برای آنها بوجود آورده است.

وی افزود:جان بولتون در سال گذشته میلادی در جمع هواداران و منافقین در پاریس وعده داده بود که ژانویه ۲۰۱۹ را در میدان آزادی تهران با نابودی جمهوری اسلامی جشن خواهد گرفت.

خطیب جمعه ریگان اشاره داشت به هفته دفاع مقدس و بیان کرد:وقتی سخنان پر مغز خمینی کبیر را باز نگری می کنیم امید و روحیه می گیریم همانطور که رزمندگان اسلام در ۸سال دفاع مقدس با نفس مسیحایی امام( ره )در مقابل آمریکا ایستادند.

رنجبر ماهانی گفت:امام (ره) در ماه های پایان عمر پر برکتشان فرمودند ما در جنگ به مردم جهان و خصوصا مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرتها و ابر قدرتها سالیان سال می توان مبارزه کرد. ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خودمان بایستیم.

وی اذعان داشت:ما در جنگ دو ابر قدرت شرق و غرب را شکست دادیم و آنچه موجب ماندگاری دفاع مقدس شد و دنیا در برابر آن تعظیم و تحسین کرد استقامت ، پایداری،ایثار،فداکاری و فرهنگ شهادت طلبی بود که همه این فضائل اخلاقی در رزمندگان اسلام وجود داشت.

امام جمعه ریگان اشاره داشت به دیدار ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و افزود:معظم له فرمودند باید جوانان را وارد میدان کرد ،در دوران دفاع مقدس حضور جوانان در سطح فرماندهی در سپاه و ارتش بود و باید این فرصت را غنیمت شمرد و از جوانان در رده های مدیریتی استفاده کرد و بکارگرفتن جوانان به معنای از صحنه خارج کردن افراد غیر جوان نیست.

وی ادامه داد:از گستردگی جبهه دشمن و قلدری ها نباید ترسید بلکه مانند دوران دفاع مقدس با مقاومت و ایستادگی ثابت کرد که ما می توانیم و تلاش دشمن بر این است که بر فهم و ادراک تصمیم سازان تاثیر بگذارد و به مردم بگوید شما نمی توانید یا نمی شود اما مردم به این القائات توجهی نمی کنند.

رنجبر ماهانی ابراز داشت:راه تعامل و مذاکره با همه کشورها غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی باز است اما به هیچ وجه نباید به کشورهایی که پرچم دشمنی با نظام اسلامی را در دست گرفته اند مثل آمریکا و این چند کشور اروپایی نمی شود اعتماد کرد.این ها با ملت ایران دشمنی می کنند.

خطیب جمعه ریگان تصریح داشت:حضرت آقا در درس خارج از فقه فرمودند علاج مشکلات کشور در دست مردم است، به بیگانه نباید نگاه کرد به فلان دولت و فلان دولت نباید امید بست به نشست و برخاست با دیگران نباید اعتماد و متکی شد ،کارهای کشور را به نشست و برخاست با دیگران نباید موکول کرد.

وی با بیان اینکه مطرح کردن مجدد مذاکره یک ترفند است،ابراز داشت: گاهی می گویند مذاکره پیش شرط، گاهی می گویند مذاکره بدون شرط و گاهی می گویند مذاکره با ۱۲شرط .این سخنان ناشی از سیاست آشفته آنهاست یا ترفندی برای سردرگم کردن طرف مقابل که البته جمهوری اسلامی سردرگم نمی شود ،راه ما روشن است و می دانیم چه کنیم.

رنجبر ماهانی خاطر نشان کرد:کلیات سخنان آقای رئیس جمهور در هفتاد و چهارمین اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد منطبق بر سیاستهای کلان نظام و رهنمودهای رهبر فرزانه بود.

وی افزود:ایشان در این سخنرانی ضمن اشاره درست به موضوع فلسطین و محکومیت معامله شکست خورده قرن از مقاومت مردم یمن حمایت کردند و به نمایندگی از ملت بزرگ ایران عربستان و دو سه هم پیمانانش را نصیحت کردند و بطور قاطع اعلام کردند ملت انقلابی ما به هر گونه اقدام خصمانه پاسخ درس آموز خواهد داد.

خطیب جمعه ریگان در خاتمه اظهار داشت:اکنون که در یک مواجهه آشکار با اروپا در نیویورک و ضمن گفتگو و مذاکره با سران این کشورها معلوم شده که تفاوتی بین اروپا و آمریکا نیست وقت آن رسیده است دستگاه دیپلماسی با نگاه جدی تری در استیفای حقوق ملت بزرگ ایران بپردازد و سعی شود از ظرفیتهای داخلی و نیروهای انسانی و مدیریتی استفاده کند تا از مشکلات اقتصادی و معیشتی بکاهد.

انتهای پیام/