مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان با اشاره به دلایل کندی و توقف احداث باند دوم محور ریگان-نرماشیر اظهار داشت: احداث این محور تا کنون از محل اعتبارات استانی و اعتبارات محدود شهرستان‌ها بوده است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،محور ریگان ـ نرماشیر با ۴۵ کیلومتر طول یکی از محوهای پرتردد استان است که از سه شهرستان ریگان، فهرج و نرماشیر می‌گذرد و احداث آن اردیبهشت ماه امسال آغاز شده است.

ریگان یکی از شهرستان شرقی استان کرمان است که در محور ترانزیستی ریگان-چابهار قرار گرفته و یکی از محورهای پرتردد استان است که مدتی قبل کلنگ باند دوم این محور توسط مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان زده شده و تاکنون ۵ کیلومتر از آن سمت ریگان آسفالت شده و احداث بقیه مابقی این مسیر بلاتکلیف مانده است.

محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان با اشاره به دلایل کندی و توقف احداث باند دوم محور ریگان-نرماشیر اظهار داشت: احداث این محور تا کنون از محل اعتبارات استانی و اعتبارات محدود شهرستان‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه فرمانداران شهرستان‌های ریگان و نرماشیر قسمت‌های قسمت ابتدای این شهرها را به صورت ۴ خطه اعتبار گذاشتند گفت: به دلایلی که اعتبارات شهرستان‌ها محدود است و احداث بزرگراه اعتبار زیادی نیاز دارد اما اعتبارات استانی برای احداث آن کافی نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان با بیان اینکه کمیسیون ماده ۲۱۵، کمیسیونی است که ترافیک محور را بررسی و تبدیل شدن محور به بزرگراه را تایید می‌کند عنوان کرد: برای اینکه یک محور تایید این کمیسیون را گرفته و ردیف ملی بودجه به آن اختصاص داده شود نیازمند وجود ۴ هزار و ۵۰۰ تردد در روز است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه محور ریگان-نرماشیر در این کمیسیون به حد نصاب ترافیک نرسید و واجد شرایط احداث بزرگراه نشد افزود: درخواست بزرگراه شدن محور ریگان-نرماشیر دوباره در کمیسیون ماده ۲۱۵ مطرح می‌شود.

بلوردی با بیان اینکه استان کرمان هزار و ۷۷۳ کیلومتر بزرگراه در شمال استان و در کل استان بیش از هزار و ۹۰۰ کیلومتر بزرگراه دارد گفت: استان کرمان با این میزان بزرگراه رتبه یک بزرگراه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

  • منبع خبر : تسنیم