امان الله علیمرادی گفت: حاج قاسم به اتحاد ملّی و اخوت اسلامی در قول و عمل اهتمام داشت؛ علل تفرقه را با ذکاوت تمام می‌شناخت و با درایت کم ‌نظیر رفع می‌کرد؛ جریانات سیاسی درون انقلاب را به هم وصل می‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل؛ حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن گرامیداشت مقام سپهبد شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم تربیت شده امام راحل، مقام معظم رهبری، مکتب دار مقاومت اسلامی و مایه افتخار امت اسلامی بود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه شایسته است در اولین سالگرد آسمانی شدن این مرد تاریخ ساز از اوصاف و مکتب او یاد کنیم، عنوان کرد: شهید سلیمانی اهل تقوا، فضایل، مکارم و معالی اخلاقی، خودسازی، بندگی خدا، اخلاص، تهجد، قیام لله و استقامت در راه حق، توسل به اهل البیت علیهم‌السلام و عمل صالح، جهاد و آماده بذل مهجه برای خدا بود.

وی تصریح کرد: خداوند با جهاد مخلصانه مستمر و استقامت و تحمل سختی‌های طاقت‌فرسا در راه حق در صخره و صحرا، جوارح او را قوی، عزم او را استوار، جان او خالص، گداخته و آبدیده ساخته بود؛ چشمه های حکمت از قلب او به زبان و قلمش جاری، و در معرفت و معنا به مقامات بلند دست یافته و از خواص اولیای الهی شد و در معنویت و آخرت‌جویی اسوه و نمونه برجسته یک مسلمان ناب این روزگار گشت.

حاج قاسم نمونه بارز”اشداء علی الکفار رحماء بینهم” بود

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی ادامه داد: سپهبد شهید سلیمانی با خردمندی زمانه را درست شناخت، امر بر او مشتبه نشد، به خطا نرفت؛ از خودخواهی، پیروی از هوا، دنیاطلبی، زراندوزی، ریاست‌طلبی، شهرت‌خواهی، ریاکاری، تظاهر و خودنمایی با زیرکی فاصله گرفت؛ خدای متعال نیز عطیه‌ی او را فراوان قرار داد؛ خوش‌نام، بلندآوازه، لسان صدق برای آیندگان و امام متقین گشت.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: حاج قاسم جمع اضداد بود در برابر مستکبران غلیظ و مقاوم و پرچم‌دار “اشداء علی الکفار” و نسبت به بندگان خدا رئوف، مهربان، خیر رسان، فداکار، مردم‌دار و مهرورز و نماد “رحماء بینهم” بود.

وی با بیان اینکه سپهبد شهید سلیمانی هم شجاع و از جان گذشته و خطر پذیر بود و هم با تدبیر، درایت، تیزهوش؛ کارهای بزرگ و فرماندهی عملیات های نظامی خطیر و حساس را به عهده می‌گرفت و به سرانجام می‌رساند، اظهار کرد: فرماندهی او از معمول فرماندهی نظامی متمایز بود و بر دل رزمندگان فرمان می‌داد.

اهتمام حاج قاسم به اتحاد ملّی و اخوت اسلامی در قول و عمل 

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با تأکید بر اینکه حاج قاسم در دوران دفاع مقدس و پس از آن، جان او سپر دفع بلای ملت و انقلاب بود، بیان کرد: در برون مرزها و منطقه، مستکبران را ناکام، نقشه‌هایشان را نقش بر آب کرد؛ در عراق، سوریه، لبنان و دیگر بلاد از او شکست خوردند و هیمنه‌ پوچ و پوشالی استکبار را در هم شکست.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: حاج قاسم به اتحاد ملّی و اخوت اسلامی در قول و عمل اهتمام داشت؛ علل تفرقه را با ذکاوت تمام می‌شناخت و با درایت کم ‌نظیر رفع می‌کرد؛ جریانات سیاسی درون انقلاب را به هم وصل می‌کرد.

وی با بیان اینکه سپهبد شهید سلیمانی عاشق شهادت و لقاءالله بود و سرانجام به فوز عظیم شهادت نایل و به مقام “عند‌ ربهم یرزقون” رسید، گفت: ریختن خون پاک او به دستور مستقیم شقی‌ترین اشقیای زمان، رئیس‌جمهور تروریست و احمق آمریکا، بر انزجار ملت ‌ها از این نظام شیطانی و ذاتاً تروریستی افزون شد و روی سیاه شیطان بزرگ، سیاه‌تر گشت.

شر عاملان ترور شهید سلیمانی از منطقه باید پاک شود

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای دام‌ظله‌العالی به‌نحوی کم‌نظیر یا بی‌نظیر، ایشان را تحسین، بلکه تعظیم فرمود؛ به مدال قهرمانی ملت ایران و دنیای اسلام مفتخر و سیدالشهدای مقاومت اسلامی شد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مسئولان و ملت ایران راه شهید سلیمانی بزرگ را ادامه می‌دهند و او را تبلور و نماینده جهانی ارزش‌های ایرانی، انقلابی و اسلامی و نماد قوت و قدرت ملی و مظهر مقاومت در مقابل زورگویی استکبار می شناسند؛ هویت این ملت، عزت و قوت و استقامت در برابر زور گویان است؛ انفعال، وادادگی، تسلیم و ذلت‌پذیری از آن دور است.

وی بیان کرد: به خواست خدا، این ملت با عقلانیت و خردمندی با کسب قوت در علم، فناوری، امکانات نظامی، سیاست و اقتصاد، هویت اسلامی و ایرانی خود را حفظ کرده؛ کید دشمنان را خنثی، تحریم‌ها را بی‌ اثر و طمع دشمنان را به طور کلی از این کشور قطع می‌کند؛ و هرگز به وعده‌های اشرار و دشمنان اعتماد نکرده و فریب نمی‌خورد.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی در پایان با بیان اینکه خدای متعال به ملّت و مسئولان، توفیق بدهد با تداوم راه شهیدان و این شهید عزیز، مایه  فخر ایران و اسلام باشند و آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی به سرانجام برسد، خاطر نشان کرد: عاملان و آمران قتل سپهبد شهید سلیمانی باید به سزای عمل خود برسند و منطقه از شر مستکبران باید پاک شود.

انتهای پیام/