اکبری با بیان اینکه فرمانداری و شورای تامین شهرستان می تواند جایگاه سوخت متخلف را سلب صلاحیت کند،تصریح کرد:در شهرستان سیرجان این کار صورت گرفت و شواری تامین شهرستان ورود و جایگاه داری که چند مرحله تخلف کرده بود مدیریت جایگاه را از آن شخص گرفت.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل ،یکی از معضلاتی که این روزها مردم ریگان با آن مواجه هستند بحث سوخت و صف های طولانی خودروها در جایگاه های سوختگیری در شهرستان می باشد.

مردم این خطه باید روزانه و ساعت ها در صف های طولانی از زندگی و وقت خود بگذرند تا این اینکه چند لیتر بنزین برای سوخت خودروی خود تامین کنند.

از چند روز دیگر برداشت خرما در این شهرستان آغاز می شود و این صف های طولانی بنزین برای کشاورزان هم مشکلاتی نیز به وجود می آورد.

کریم برزنگ در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت:من موتور سیکلت دارم و روز گذشته برای دریافت سوخت به یکی از جایگاه ها مراجعه کردم و برای فقط ۴ لیتر بنزین ساعت ها در این گرمای سوزان در صف ایستادم.

وی افزود:از مسئولین کشوری و استان خواهشمندیم پیگیری نمایند و در شان مردم این شهرستان نیست که ساعت ها در صف بنزین قرار بگیرند.

علی آژیر یکی دیگر از اهالی ریگان ضمن گلایه از مسئولین شرکت نفت به خبرنگار ما گفت:آیا آقایان مسئول حاضر می شوند چند ساعت  در این گرما  در صف بنزین باستند؟

وی خطاب به مسئولین تصریح داشت:مسئولین شهرستان با جایگاه های سوختی که کوتاهی می کنند برخورد قاطع داشته باشند و از حق این مردم رنج کشیده دفاع کنند.

محمد نعمتی هم در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت:چرا باید سرمایه این کشور را به سوختکش بدهند و آنها هم این سوخت و سرمایه ملی را قاچاق نمایند،ما از مسئولین می خواهیم این مشکل صف های طولانی در جایگاه های سوخت را حل کنند .تاکی مردم باید به خاطر کوتاهی برخی ها برای دریافت ۱۰ لیتر بنزین در جایگاه های سوخت سرگردان باشند.

باید با جایگاه داران متخلف سوخت برخورد قاطع شود

در رابطه با معضل سوخت در شهرستان امام جمعه موقت ریگان نیز گلایه هایی داشتند و در خطبه های هفته های اخیر نماز جمعه عنوان کردند:باید از مسئولین ستاد سوخت شهرستان و شرکت نفت سوال کرد آیا قرار نیست مسئله پمپ بنزین های ریگان درست شود؟تا کی باید مردم در این گرما ساعتها در صف بنزین بایستند؟

حجت الاسلام طالبی فرد عنوان داشت:باید با جایگاه داران متخلف سوخت برخورد قاطع شود و برخورد نه فقط در حد تذکر و احوال پرسی باشد،جایگاه سوخت را تعطیل کنید تا حساب کار دستشان بیاید.

 جایگاه های سوخت مقصر هستند

امین باقری فرماندار ریگان نیز در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان داشت: پیشنهاد کدینگ کارت های سوخت در شهرستان ریگان به استان داده شده و در رابطه با معضل سوخت جایگاه های سوخت مقصر هستند و شرکت نفت باید نظارت بیشتری بر جایگاه ها داشته باشد.

فرمانداری و شورای تامین شهرستان می تواند جایگاه سوخت متخلف را سلب صلاحیت کند

فضل اله اکبری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیار نخل اظهار داشت:ما مجری کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستیم و در هر شهرستان خود فرماندار رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی ادامه داد:این موارد در کمیسیون مطرح میشود و آقای باقری فرماندار ریگان به شدت پای کار است.

اکبری بیان داشت:از روزی که طرح کدینگ در سیستان بلوچستان اجرا شده ،۱۷۰هزار کارت سوخت را شرکت غیرفعال کرد و دیگر هیچ کارت آزاد سوختی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.این باعث شد که این طرح در سرتاسر کشور اجرا شود و امیدواریم از بیستم مرداد این طرح اجرا بشود که هر کسی فقط از کارت سوخت خود استفاده کند و این کارت های آزاد جمع آوری بشود .

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کرمان افزود: می طلبد که تمام ارگان ها در این زمینه همکاری کنند و اینکه فقط شرکت نفت به تنهایی این کار را انجام دهد واقعا امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه با تعدادی از جایگاه متخلف برخورد کردیم و تعدادی کارت سوخت را هم نیز غیر فعال کرده ایم،اظهار داشت:طبق بررسی های همکاران ما از جایگاه ها و گزارشات ما به قاضی تعزیرات با جایگاه دار متخلف برخورد و جریمه میشود.

این مقام مسئول با بیان اینکه فرمانداری و شورای تامین شهرستان می تواند جایگاه سوخت متخلف را سلب صلاحیت کند،تصریح کرد:در شهرستان سیرجان این کار صورت گرفت و شواری تامین شهرستان ورود کرد و جایگاه داری که چند مرحله تخلف کرده بود شورای تامین مدیریت جایگاه را از آن شخص گرفت.

اکبری در پایان خاطر نشان کرد:کدینگ از بیستم مرداد در کل کشور اجرا میشود اما با فواصل زمانی محدود و زیر ساخت ها باید آماده شود و بنده پیشنهاد دادم که استان کرمان را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/