حجت الاسلام رضا زاده با اشاره به نامگذاری ایام حدفاصل نهم تا نوزدهم دیماه به عنوان "دهه بصیرت و میثاق با ولایت"، از پیش‌بینی و اجرای برنامه‌هایی ویژه این ایام در شهرستان ریگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا زاده قبل از ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت ایام الله دهه بصیرت و میثاق با ولایت، با یادآوری اینکه حماسه ۹ دی، یکی از بزرگترین اتفاقات تاریخ ایران بود، اظهار کرد: مراسم نهم دی ماه، دهه بصیرت و میثاق با ولایت در شهرستان ریگان با همکاری تمام نهادها و ادارات با شکوه هرچه بیشتر برگزار می شود .

امام جمعه ریگان حضور همراه با بصیرت آحاد مردم در مواقع حساس را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: وقتی توطئه دشمنان نمایان می شود، همه اختلافات و جناح بندی ها را نادیده گرفته و مردم یکپارچه پای کار نظام و انقلاب می ایستند.

رضازاده جدایی نسل جدید و شکاف میان جوانان و نظام اسلامی را مسأله مورد تمرکز دشمنان و کشورهای غربی خواند و عنوان کرد: باید بدانیم که جوانان ما مستعد ترین و پای کار ترین جوانان جهت اقدامات دینی و مذهبی هستند امّا ما باید مشکلات فرهنگی بین جوانان و مردم را بشناسیم و برای آنها برنامه ریزی کنیم.

او دهه بصیرت امسال را، ایامی تاریخی و ماندگار دانست و افزود: ایام الله دهه بصیرت شامل مناسبت ها و اتفاقاتی عظیم و بزرگ نظیر اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، حمله شجاعانه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین الاسد، اربعین ترور دانشمند هسته ای کشور شهید محسن فخری زاده، سالگرد قیام مردم قم در ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ و مهمتر از همه تقارن این دهه با ایام فاطمیه است.

امام جمعه شهرستان ریگان با برشمردن جایگاه رفیع سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان الگوی همه مردم آزاده و آزادیخواهان جهان و محور مقاومت، استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی را لازم دانست و اظهار کرد: برنامه های برجسته و متمرکزی در این دهه برگزار خواهند شد و تبلیغات شهری و فضاسازی محیطی، برنامه در نهادهای حوزوی و دانشگاهی، تحلیل گام دوم انقلاب که نقشه راه و سند اصلی و محوریت در همه مسائل است.

خطیب جمعه ریگان در خاتمه بیان کرد: توجه به طراحی سناریوی سال ۸۸ توسط آمریکا و کشورهای غربی، توجه به جوانان و هنرمندان و توانایی های آنها، بصیرت افزایی و تحلیل فرمایشان مقام معظم رهبری در حین و بعد از جریانات فتنه ۸۸ و حماسه عظیم ۹ دی از جمله آنها خواهند بود.

انتهای پیام/