فرمانده انتظامی شهرستان ریگان گفت: ماموریت پلیس ایجاد نظم و امنیت در سطح جامعه است و اصحاب رسانه در این حوزه نقش کلیدی دارند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، اسحاق دریجانی قبل از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: رسانه ها به عنوان مهمترین ابزار موثر بر افکار عمومی نقش مهمی در افزایش احساس امنیت در جامعه دارند که این رسالت سنگین در توسعه همه جانبه شهرستان موثر است.

وي افزود: بالا رفتن احساس امنیت، باعث رشد و پیشرفت فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی می شود چرا که امنیت، شرط اول سرمایه گذاری در بخش های مختلف است.

دریجانی ابراز کرد: همکاری و تعامل رسانه ها و پلیس، باعث جذب نخبگان و سرمایه گذاران حوزه های مختلف به شهرستان می شود که زمینه ها و زیر ساخت های پیشرفت همه جانبه شهرستان و ایجاد محیطی امن و دلپذیر برای زندگی شهروندان را فراهم می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان ریگان در ادامه برخی از آمار عملکرد پلیس را در بازه زمانی سه ماهه به شرح ذیل ارائه کرد: از اول فروردین ماه سال جاری تاکنون با دستگيري ۳۱ نفر سارق؛ ۸۲ مورد سرقت منزل، مغازه، خودرو ، موتورسیکلت، اماکن خصوصی، اماکن دولتی و سایر سرقت ها كشف شد که با توجه به نوع سرقتها لازم است شهروندان در جهت پيشگيري از سرقت نكات ايمني را رعايت كنند.

وی افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق سوخت نيز ۹۹ هزار و ۴۰۰ ليتر سوخت قاچاق كشف و در این رابطه ۱۲ نفر متهم دستگير و به مراجع ذيصلاح معرفي شدند.

دریجانی ادامه داد: از اول سال جاری تاکنون تعداد ۲۷۳ نفر متهم تحت تعقیب قضایی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی ریگان عنوان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اين بازه زمانی ضمن برخورد با رانندگان متخلف، تعداد ۵۶ دستگاه خودرو و ۲۶ دستگاه موتورسيكلت متخلف نيز توقيف و روانه پاركينگ شدند.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی مقدار ۳۵۱ کیلو گرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی شامل ۱۳۷ کیلو تریاک، ۱۵۲ کیلو شیشه و حشیش، ۲ کیلوهروئین و ۶۰ کیلو گرم سایر مواد  کشف و تعداد ۱۴ نفر قاچاقچی موادمخدر ، ۱۸ نفر خرده فروش و ۲ نفر معتاد در این رابطه دستگیر شدند.

دریجانی افزود: در بحث برخورد با دارندگان سلاح غیرمجاز ۳۷۶ درصد افزایش سلاح شکاری و ۵۰۰ درصد افزایش سلاج جنگی و ممنوعه داشتیم و کشف ۲۰۰۰ پاکت سیگار قاچاق از دیگر آمار عملکرد پلیس در این بازه زمانی بوده است.

فرمانده انتظامی ریگان گفت: در خصوص وقوع نزاع هاي فردي و دسته جمعي از شهروندان به ویژه قشر جوان درخواست دارم آستانه صبر خود را بالا ببرند و با پرهیز از نزاع و درگیری گرفتار رفتارهایی که يك عمر پشيماني به بار می آورد، نشوند.

وی افزود: پليس در برقراري امنيت از هيچ تلاشي دريغ نمي كند كه در اين ميان مشاركت شهروندان و نهادهای مختلف نقش مهمي ايفا مي كند.

فرمانده انتظامی ریگان تصریح کرد: اعتیاد از مهمترین معضلات و آسیب های اجتماعی است که خود فرد، خانواده، مدرسه و جامعه در پیشگیری از آن نقش دارند و تمامی نهادهای مرتبط باید کمک کنند تا این بلای خانمان سوز گریبان جوانان را نگیرد.

دریجانی ادامه داد: از شهروندان درخواست داریم با ارائه پیشنهاد ، انتقاد و تقدیر از عملکرد پلیس با شماره گیری سامانه ۱۹۷ نیروی انتظامی را را در پیشبرد اهداف نظام یاری کنند.

وی تصریح کرد: از مردم درخواست داریم هر گونه موارد مشکوک امنیتی را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع بدهند تا پیگیری لازم صورت بگیرد.

فرمانده انتظامی ریگان اظهار کرد: در جهت پیشگیری از تصادفات به شهروندان عزیز توصیه می شود هنگام رانندگی قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و با دقت و سرعت مطمئنه اقدام به رانندگی کنند و راکبین موتورسیکلت نیز برای حفظ جان خود از کلاه ایمنی استفاده نمایند.

وی ابراز کرد: در بحث پیشگیری از سرقت احشام از دامداران درخواست داریم محل نگهداری احشام را از حیث حفاظت فیزیکی، قفل های مستحکم و حتی به دوربین مداربسته مجهز و محل نگهداری احشام در مکانی باشد که سرکشی از آن آسان باشد.

دریجانی افزود: در بحث پیشگیری از سرقت منزل و مغازه نیز توصیه می شود حفاظت فیزیکی مناسب و سایر موارد ایمنی رعایت شوند.

فرمانده انتظامی ریگان در خاتمه اظهار کرد: در بحث پیشگیری از سرقت موتورسیکلت و خودرو نیز توصیه می شود وسایل نقلیه روشن را هیچگاه ترک نکنید، وسایل نقلیه را در امکان خلوت و تاریک پارک نکنید و استفاده از قفل فرمان و پدال در خودرو و استفاده از قفل زنجیر ، چرخ و گردن برای موتورسیکلت الزامی است.

انتهای پیام/