مقام معظم رهبری همواره بر رفع محرومیت در مناطق محروم کشور تأکید داشته اند و در این بین سپاه پاسداران این مهم را جزو اولویت های اصلی خود قرار داده؛ سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این زمینه اقدامات بسیار خوبی در نقاط محروم و دور افتاده انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل؛ محرومیت زدایی از جمله اولویت های اصلی سپاه پاسداران است و آنها در این زمینه پروژه های متعددی را در مناطق محروم انجام می دهند.

مقام معظم رهبری در بیاناتی در دیدار با اقشار مختلف مردم در خصوص محرومیت زدایی فرمودند” وظیفه داریم فقر و محرومیت را در کشور از بین ببریم و به زندگی این قشر بیشتر رسیدگی کنیم. این، وظیفه‌ ما و وصیت امام (ره) است”. ۱۳۶۸/۰۴/۰۳

حضرت آیت الله خامنه ای در سخنانی دیگر در این باره تأکید داشتند” به نظر من مهم‌ترین کار جهادسازندگی
این بود که عرصه خدمت را به نقاطی برد که تشنه خدمت بودند؛ راه‌های دور، روستاها، استان‌های محروم، مردمی که اصلا اسمی از آبادانی نشنیده بودند”. ۱۳۸۰/۰۸/۲۳

سپاه ثارالله استان کرمان بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه و اهداف تعریف شده در این خصوص، اولویت هایی را در زمینه رفع محرومیت نقاط مختلف استان اتخاذ کرده است.

سردار حسین معروفی چندی پیش در آئین افتتاح ۳۴ پروژه محرومیت زدایی شهرستان فهرج گفت: از دیدگاه ما در استان کرمان اولویت هایی در حوزه محرومیت زدایی وجود دارد که از جمله مهم ترین آن ها آبرسانی است و سپس مسکن برای محرومین و مددجویان و اشتغال که این موضوع یکی از مباحث جدی است و در حوزه اشتغال خانگی و اصلاح حوزه های کشاورزی در استان کرمان و همچنین در معادن کوچک کارهایی در این زمینه می توان انجام داد.



گفتنی است در این مراسم در ۳۴ پروژه با ارزش ریالی ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در منطقه نگین کویر افتتاح شد.

مولوی عبیدالله شیهکی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: تشکر و قدردانی از فرمانده جهادی و انقلابی سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان دارم که اقدامات جهادی در راستای محرومیت زدایی در نقاط مختلف استان به ویژه بخش نگین فهرج انجام می دهند.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج ادامه داد: ایشان و فرماندهان قبل نیز همگان در راستای محرومیت زدایی خدمت کرده اند و خداوند به ما کرمانی ها لطف ویژه ای داشته است که فرمانده سپاه ثارالله استان در کرمان فعالیت می کند.

وی بیان کرد: در روزهای اخیر سپاه استان، اقدامات بسیار خوبی را در راستای ساخت مسجد، خانه، آبرسانی به روستاها در منطقه فهرج انجام داد و از زحمات آنان بسیار قدردانی می کنیم چرا که برخی از افراد در این منطقه بودند که خانه نداشتند و نیروهای سپاه و بسیج پای کار آمدند و مشکل مسکن آنها را برطرف و روستاهایی که تنش آبی داشتند، به آن مناطق آبرسانی کردند.



مولوی شیهکی تصریح کرد: از طرف مردم اگر بخواهم سخنی بگوییم؛ مردم از اقدامات نیروهای سپاه بسیار راضی هستند و برای سپاه دعای خیر می کنند که فعالیت های خوبی را انجام دادند.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج با بیان اینکه سپاه و بسیج برای خدمات رسانی و رفع محرومیت به روستا، قوم و مذهب نگاه نمی کند و آنها به همه مردم رسیدگی می کنند، خاطر نشان کرد: نیروهای سپاه به منظور محرومیت زدایی برای همه مردم کار می کنند و کارهای آنها جهادی است؛ کسانی که مردم از آنها راضی باشند، خداوند نیز از آنها راضی خواهد بود و ما از نیروهای سپاه و بسیج برای انجام رفع محرومیت راضی هستیم و خداوند جزای خیر به آنها بدهد.

انتهای پیام/م