آیت الله سید احمد خاتمی گفت: حضور حداکثری موجب پشتیبانی قوی از نظام اسلامی می شود و حضور حداقلی آسیب جدی است؛ بنابراین این دور تأکید بیشتر بر حضور داریم که هم تکلیف شرعی است و مصداق امر جامع است

به گزارش پایگاه خبری آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با راه آرمان گفت: در آستانه انتخابات در ۲۸ خرداد هستیم و انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و در برخی از شهرها نیز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را پیش رو داریم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از مواردی که امام راحل و مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند حضور در انتخابات است، در انتخابات دو نکته حضور و انتخاب اصلح مسئله کلیدی است.

وی افزود: آنچه که در این دوره انتخابات باید تأکید بیشتری بر آن داشت، مسئله حضور است به دلیل آنکه دشمنان انقلاب و بازی خورده های آنها با چند واسطه دارند به دنبال کم رمق و حضور حداقلی مردم هستند؛ در این شرایط سخن از این جناح آن جناح و این حزب و آن حزب نیست اینجا سخن از انقلاب و نظام اسلامی است.

عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: کسانی که مردم را به عدم حضور تشویق می کنند؛ تحقیقا آب در آسیاب دشمنان نظام و انقلاب می ریزند؛ چرا که حضور حداکثری موجب پشتیبانی قوی از نظام اسلامی می شود و حضور حداقلی آسیب جدی است؛ بنابراین این دور تأکید بیشتر بر حضور داریم که هم تکلیف شرعی است و مصداق امر جامع است که در سوره نور آیه ۵۵ آمده است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حضور در انتخابات بدون تردید از مصادیق امر جامع است و این امر یک تکلیف شرعی است، عنوان کرد: امام راحل فرمودند تقویت نظام از اوجب واجبات است و این اصل تحقیقا از مصادیق بازر تقویت نظام حضور در انتخابات و تکلیف شرعی و عقلی است.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه عقل می گوید که انسان باید عزت وطن که وطنی اسلامی است را حفظ کند، خاطر نشان کرد: عزت اسلامی در سایه حضور گسترده مردم پای صندوق های رأی است و البته انتخاب اصلح مسئله ای مهم است که این نیز مسئله ای عقلی و شرعی است.

انتهای پیام/م