امام جمعه ریگان با بیان اینکه خبرنگاران در حقیقت پل ارتباطی میان مردم و مسئولین هستند ،ابراز داشت:از همه کسانی که در عرصه خبر تلاش و زحمت دارند بخصوص خبرنگاران برجسته شهرستان از پایگاه خبری دیار نخل قدردانی می نمایم.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان با بیان اینکه نماز جمعه یکی از برکات انقلاب است،بیان داشت: آگاهی بخشی،فرهنگ سازی ،وحدت و انسجام ملی از کار کردهای نماز جمعه هستند.

خطیب جمعه ریگان در ادامه اشاره داشت به سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار ،افزود:خبرنگاران طلایه داران جبهه قلم و اندیشه اند.شجاعت ، غیرت ملی ،سلامت خبر و نفوذ ناپذیری از ویژگی های هر رسانه و خبرنگار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه خبرنگاران در حقیقت پل ارتباطی میان مردم و مسئولین هستند که دغدغه ها ، مشکلات و معضلات جامعه را بیان می کنند،ابراز داشت:از همه کسانی که در عرصه خبر تلاش و زحمت دارند بخصوص خبرنگاران برجسته پایگاه خبری دیار نخل شهرستان و خبرگزاری فارس قدردانی می نمایم.

رنجبر ماهانی اشاره داشت روز مقاومت اسلامی و دستاوردها و پیروز های حزب الله ،تصریح داشت:راهبرد مقام معظم رهبری در مقابله با دشمنان با محوریت مقاومت ،تنها راهبرد موثر در مقابل دشمنان است.

وی افزود:با ایستادگی ، همت بالا و اتحاد ملی می توان اسرائیل را شکست داد.

خطیب جمعه شهرستان ریگان در ادامه بیانات خود عنوان داشت: مقاومت در دوران تحریم اعجاز برای ملت ایران بوجود آورده است.

وی یکی از این مصادیق اعجاز را پالایشگاه گازی خلیج فارس و یکی از بزرگترین پالایشگاه های میعانات گازی جهان است عنوان کرد و بیان داشت : این پالایشگاه با ظرفیت ۶۳۰ هزار بشکه در روز در زمان تحریم فعالیت داشته و این پالایشگاه توسط جوانان این مرز بوم و قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران بدون کمک های خارجی احداث و به کار خود ادامه می دهد.

ایشان اشاره داشت به سیاست حذف چهار صفر از پول ملی و ابراز کرد:زمزمه حذف صفر از پول ملی هر ازچندگاهی توسط دولت ها در مواقع افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی مطرح می شود.

وی افزود:از زمان رواج اسکناس تاکنون کشورهای مختلف دنیا در مقابل بی ارزش شدن پول خود اصلاح واحد پول را اجرا کرده اند که پیامدهای مختلفی داشته است.

ایشان ادامه داد:حدود ۱۰۰ کشور برای مقابله با تورم و بازگرداندن اعتماد و پول ملی اقدام به حذف از پول های خود کرده اند ،کشور های موفق در حذف صفر از پول ملی ترکیه و هلند بوده و کشور های شکست خورده آرژانتین و زیمباوه هستند.

امام جمعه ریگان جلوگیری از نفوذ ارزهای خارجی در اقتصاد کشور ،کاهش حجم پول برای خرید و راحتی حمل و نقل اسکناس ها و کاهش هزینه امحاء و انتشار اسکناس ها را از مزایای حذف صفر از پول ملی عنوان کردند.

وی گفت:در همه کشور هایی که تجربه تورم شدید داشته اند،حذف صفر زمانی به مهار تورم منجر می شود که با سایر سیاست های کار آمدپولی و اقتصادی تلفیق شود .

رنجبر ماهانی خاطر نشان کرد:کشور های دارای تورم زمانی که بتوانند نقدینگی را به حوزه تولید منتقل و در خدمت توسعه اقتصادی بکار بگیرند سیاست حذف صفر از پول ملی کار ساز است و در غیر این صورت تورم شدید تر می شود.

ایشان ابراز داشت:دولت باید از کشور های موفق در حذف صفر از پول ملی الگوبرداری نماید و در شرایط فعلی که اقتصاد به وضعیت و ثبات و پایداری نرسیده است ،بهتر است تا بهبود شرایط اقتصاد صبر کند.

امام جمعه ریگان در پایان اشاره داشت به دیدار مدال‌آوران المپیادهای علمی و اعضای تیم ملی والیبال جوانان با رهبر معظم انقلاب و افزود: رهبری فرمودند مسیر نخبگانی، مسیر بی انتهای تلاش و پیشرفت است و کسب مدال نباید پایان این راه و متوقف شدن ظرفیت ها و استعدادهای نخبه تلقی شود.تفکر انقلابی و اسلامی و بصیرت را در خود تقویت کنید زیرا بدون این نگاه پیشرفتی به سود کشور ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام/