یک طلبه کرمانی در حین امر به معروف و نهی از منکر خانمی که اقدام به کشف حجاب کرده بود؛ مورد حمله و فحاشی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل به نقل از راه آرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین میرزایی از طلاب و روحانیون استان کرمان سه روز قبل در خیابان استقلال کرمان و مقابل داروخانه تدین در نزدیکی بیمارستان سید الشهدا (ع) به دلیل امر به معروف به خانمی که کشف حجاب کرده بود مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

این طلبه کرمانی در خصوص جزئیات حادثه رخ داده در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از خیابان استقلال به سمت چهار راه خواجو رد می شدم که در مقابل داروخانه تدین مشاهده کردم خانمی اقدام به کشف حجاب کرده و داخل پیاده رو بدون هیچ ترس و واهمه ای خیلی راحت ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه با خانواده با ماشین بودیم، اظهار کرد: به کنار خیابان آمدیم و در خصوص عدم پوشش و کشف حجابشان تذکر دادم؛ مادر این خانم که همراهشان بود با حالت طعنه آمیزی عنوان کردند که رد شوید و بروید و به شما ارتباطی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین میرزایی بیان کرد: اما من پیاده شدم و به فاصله چند متری به این خانم تذکر دادم که باید حجابشان را رعایت کنند و از این کار دست بردارند؛ مادر این خانم که مشاهده کرد من با متانت برخورد می کنم گفت مگر شما رئیس مملکت هستید و من گفتم که رئیس مملکت نیستم اما قانون کشور است که باید رعایت کنیم.

وی افزود: اما او به نظام، قانون حجاب و به لباس روحانیت من توهین کرد؛ بعد از این اقدام من با نیروی انتظامی تماس گرفتم و مورد را گزارش دادم؛ مادر خانمی که کشف حجاب کرده بود به من گفت چرا با پلیس تماس گرفته اید مگر جرمی صورت گرفته است؛ گفتم بله کشف حجاب کرده اند.

این طلبه کرمانی ابراز کرد: مادر آن خانم به من گفتند که من چه کاره ام؛ من گفتم از ایشان(خانم کشف حجاب کرده) شکایت دارم؛ مادر آن خانم گفت شما نمی توانید شکایت کنید اما من عنوان کردم که به دلیل مسائل امنیت اخلاقی می توانم شکایت کنم.

حجت الاسلام و المسلمین میرزایی اظهار کرد: در همین حین خانمی که کشف حجاب کرده بود از راه دور با فریاد اینکه من از او فیلم برداری می کنم به سمت من حمله ور شد و عمامه من را برداشت و به جُوی انداخت؛ فحاشی کرد و به صورت من چنگ زد.

وی ادامه داد: در همین حین مردم وسط آمدند اما من هیچ اقدامی نکردم و به عقب رفتم تا خانم کشف حجاب کرده حمله نکند؛ عمامه ام را از جوی برداشتم؛ اما ایشان مجددا با فحاشی به من حمله کردند.

این طلبه کرمانی با اشاره به اینکه این خانم کشف حجاب کرده بیهوش و به بیمارستان منتقل شد، عنوان کرد: مأمورین نیروی انتظامی نیم ساعت بعد از این ماجرا  به بیمارستان آمدند؛ هم اکنون در حال پیگیری مراحل دادرسی این اتفاق هستم.

دادستانی در حمایت از آمرین به معروف با ضارب برخورد قاطع خواهد کرد

سردار محمد مطهری دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما ؛ در این خصوص گفت: در خیابان استقلال و مقابل بیمارستان سید الشهدا علیه السلام خانمی اقدام به کشف حجاب و در آن مسیر رفت و آمد کرده است.

وی ادامه داد: روحانی میرزایی نسبت به این اقدام تذکر دادند و خانمی که اقدام به کشف حجاب کرده بود معترض می شود و این طلبه را زخمی می کنند؛ هم اکنون سیستم قضائی استان در حال پیگیری است تا با چنین افراد هنجار شکنی برخورد شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: دادستانی استان قطعا به عنوان حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر قاطعانه با این فرد برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/م