امام جمعه ریگان گفت:در حوزه دستاوردهای اقتصادی و تقویت زیرساخت ها تحول بزرگی طی چهل سال گذشته داشته ایم.امروز راه های اصلی و فرعی کشور ۶ برابر شده، راه آهن بیش از ۲برابر ،ظرفیت بنادر بیش از ۲۰ برابر، سد های کشور بیش از ۳۰ برابر میزان تولید برق و بیش از ۱۴ برابر افزایش یافته که همه اینها خدمات نظام جمهوری اسلامی است که دولت ها یکی پس از دیگری آنها را انجام داده اند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی این هفته در خطبه های نماز جمعه ریگان اظهار داشت:اگر شخصی قبول مسئولیت را با احساس وظیفه و تکلیف بداند و بداند که از پس کار برمی آید و تخصص های لازم را دارد و به دنبال خدمت به جامعه باشد نه خدمت به خانواده و جناح و حزب خود آن وقت این مسئولیت خدایی و مبارک است و باعث پیشرفت جامعه و خود این مسئول میشود.

امام جمعه ریگان بیان داشت: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم شاخص های اسلامی باید لحاظ شود متاسفانه برخی ها می گفتند ما به دنبال پسرعمه و پسرخاله نیستیم اما امروز داماد سالاری را سرلوحه مسئولیت ها قرار داده اند.

وی افزود:مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم جزو اولویت هاست و رفتن به سمت تولید و نگاه از غرب برداشتن است که اینها جزو شاخص های مدیریت اسلامی است.جوری نباشد که هرجا ناکارآمدی برخی مسئولین را ببینیم بگویند ما در عرصه تحریمات هستیم.تحریم ها فقط ۲۰درصد اثر داشته است و ۸۰درصد ظرفیت داخلی است.اگر از ظرفیت داخلی استفاده کنیم تحریم ها هیچ اثری بر نظام، مردم و کشور ما نمی گذارد.

رنجبر ماهانی در ادامه تصریح داشت:امروز کشورهایی که از استکبار ضربه خورده اند و کشوری مثل کره شمالی ادعا میکند ما باید انقدر قدرت دفاعی خود را بالا ببریم تا کسی نتواند ما را تهدید کند.

خطیب جمعه ریگان عنوان کرد:علت اینکه آمریکا با صلح در یمن و سوریه موافقت نمی کند و به دنبال این بوده تا اسد را برکنار کند بخاطر نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی بوده است.آنها از نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ضربه خورده اند.امروز انقلاب اسلامی هرچند در مسیر حرکت با چالش ها و موانعی مواجه شده است اما هیچگاه توقف و عقبگرد نداشته است‌ و به سمت اهداف متعالی خود در حال پیشرفت بوده است و رویش ها و ریزش هایی هم در طول این چهل سال داشته ایم.

وی ادامه داد:جوانان مومن با روحیه ای جهادی ارزشی و مخلص که نه دفاع مقدس را دیده اند نه امام راحل عظیم الشان و شهدای عزیز را دیده اند اینها از رویش های انقلاب اند که تعدادشان کم نیست.ریزش هایی را هم داشته ایم که در صدر اسلام هم بوده‌،امروز کسانی که در عمل سخن دشمن را به زبان جاری می کنند و در زمین دشمن بازی می کنند خواسته های دشمن را بازخوانی و به اجرا می گذارند اینها بدانند که از قطار انقلاب پیاده شده اند.

ایشان بیان داشت: در حوزه دستاوردهای اقتصادی و تقویت زیرساخت ها تحول بزرگی طی چهل سال گذشته داشته ایم.امروز راه های اصلی و فرعی کشور ۶ برابر شده راه آهن بیش از ۲برابر ظرفیت بنادر بیش از ۲۰ برابر سد های کشور بیش از ۳۰ برابر میزان تولید برق بیش از ۱۴ برابر افزایش یافته که همه اینها خدمات نظام جمهوری اسلامی است که دولت ها یکی پس از دیگری آنها را انجام داده اند.

رنجبر ماهانی ضمن گرامیداشت سالروز زلزله دلخراش بم،افزود: کشور ما یکی از ده کشور سانحه خیز جهان است که از میان آنها سیل و زمین لرزه بیشترین سهم را به خودش اختصاص داده است.

امام جمعه ریگان ادامه داد:ارتقاء آگاهی های عمومی و نظارت بر بافت های شهری و روستایی در کاهش بلایای طبیعی نقش مهمی دارد .باتوجه به اینکه مدارس برخی از روستاها خشت و گلی است آگاهی بخشی در بلایای طبیعی از اولویت آموزش پرورش شهرستان باشد و مسئولین هم به این دغدغه و مشکل اهمیت ویژه ای قائل شوند.

رنجبر ماهانی در پایان گفت:رویکرد ثبت احوال به سمت فناوری های نوین و بهره گیری از آن برای آسایش و رفاه مردم از خدمات و برکات نظام اسلامی است که جزو کارنامه درخشان ثبت احوال در کشور است.

انتهای پیام/